pátek 11. dubna 2014

Úlovky z knihovny 1#

Zdravím,

dnes jsem se stavila v knihovně. Po půl roce už po druhé! Mám z toho teď hroznou radost, protože jsem hrozně dlouhou dobu nic nečetla. Pak jsem si ke čtení našla zase cestu zpátky. A jsem zato ráda. Nechápu, jak jsem mohla na tak dlouhou dobu opustit svět knížek, všechny ty fiktivní přátele a světy. Ostatní sice moc nechápou, jak jsem schopná trávit tolik času s knížkami, ale dělám to pro sebe, ne pro ně, že ano? 

Chtěla bych se s vámi každopádně podělit o knížky, které si budu nosit pravidelně z knihovny. Já si moc knížky nekupuji, protože většinu peněz za měsíc utratím za jídlo (jsem vegetariánka a doma si vařím sama). Knihy ale dostávám k Vánocům a k narozeninám velice hojně.
Zvláštní je, že mám doma spoustu nepřečtených knížek, které se mi nechtějí číst, ale kdybych si je půjčila v knihovně, přečetla bych si je hned a s chutí! Jsem to ale zvláštní typ člověka! Jak to máte vy?

Konec tlachání. Jdu se pochlubit!

Úlovky z knihovny 11. 4. 2014

Celkem jsem si půjčila osm knížek z povinné i nepovinné četby, nutno však podotknout, že jsem si tyto knihy vybrala zcela dobrovolně, všechny z vlastního zájmu. Mám totiž silné nedostatky, co se týče klasické literatury (příliš mnoho času jsem strávila s J. Wilsonovou...). A chci to dohnat! Ale nejspíš máme některé z nich i v seznamu k maturitě, to ale nemůžu říct jistě.


Vybrala jsem si Janu Eyrovou od Charlotte Brontëové. Tuto knížku jsem si už dlouho přála přečíst, doufám jen, že nebude moc složitá na čtení a půjde to samo.
V knihovně měli bohužel takové starší poškozené vydání, ale jsem každopádně ráda, že jsem ji zde zastihla, když ji nikdo neměl půjčenou.

Další mou volbou byl Alchymista od Michaela Scotta
Já si knížky vybírám dost impulzivně. Moc o výběru dopředu nepřemýšlím. V knihovně jsem zrovna dostala chuť na nějakou fantasy na pokračování, a když jsem v poličce zahlédla tuto knihu, vzpomněla jsem si, že na ni kdysi měl spolužák recenzi ve škole a moc se mu líbila. Tak byla moje!

Toto je další z mých impulzivních voleb: Nepolepšitelné děti ze sídla Ashton - Tajemné vytí od Maryrose Woodové. Včera jsem jen tak projížděla YA literaturu na www.bux.cz a zahlédla jsem druhý díl této knihy v nabídce a zaujala mne obálka. Dnes jsem si v knihovně sáhla po prvním díle, aniž bych tušila, o čem má kniha být. 
Jsem šílená?

Lola a kluk od vedle od Stephanie Perkinsové jsem si vzala domů proto, že se mi moc líbil Polibek pro Annu, na který jsem už psala "recenzi" a zajímalo mě autorčino další dílo. Kdybych nečetla Polibek, pochybuji, že bych se za touto knihou někdy otočila, protože se mi vůbec nelíbí název a ani obálka. Uvidíme...

U tohoto díla si taky nejsem jistá. Iva Procházková a její dílo Nazí. Už před rokem, možná dvěma jsem si tuto knihu půjčila domů, protože mě zaujal obal, ale kniha mě nebavila a hned ze začátku jsem to s ní vzdala. Ale opět jsem si jí všimla na webu www.ctenipomaha.cz, kde se snažím přispívat četbou a kde byla v seznamu. Rozhodla jsem se jí dát druhou šanci.

Lovkyně snů - Procitnutí od Lisy McMann byla skvělá kniha, ale pak jsem právě přestala chodit do knihovny. Teď bych si chtěla přečíst celou sérii, a tak jsem si Procitnutí půjčila znovu, protože jsem toho většinu zapomněla... Už se na ni ale hrozně těším!

My děti ze stanice ZOO od Christiane F. už mi také čeká na poličce podruhé. Poprvé jsem si na ni nenašla čas, možná se mi nechtělo nebo jsem z toho měla strach. Teď už mě ale nezastraší!

Kdo chytá v žitě od J. D. Salingera jsem měla v hledáčku od doby, co jsem přečetla Ten, kdo stojí v koutě od Stephena Chboskyho - včetně další spousty americké povinné četby. První na řadu jde tato knížečka.

Potom jsem si chtěla půjčit ještě Deník Anne Frankové, ale bohužel jsem ji tam nemohla nikde najít, i když podle databáze měly být volné dva výtisky. Asi se někde zatoulaly. Třeba příště.


Chodíte do knihovny, nebo si knížky spíše kupujete?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.