neděle 29. června 2014

On My Wishlist 8#

Máme tu další sobotu a s ní přichází snad již podle pravidel nový příspěvek do této rubriky. Tentokrát bych vám ráda představila další sérii, na kterou si dělám zálusk.

Roztříštěná (Tahereh Mafi)


Není tak těžké se o této sérii dozvědět. Podle mě je mnohem těžší o ní vůbec neslyšet. Mám sice pocit, že v Česku se o ní tolik nemluví, zato v Americe se o ní mluví neustále, a to už není nejnovější. Ale v Česku se chystáme na vydání třetího dílu (opět nakladatelstvím CooBoo), takže i teď se o této sérii dozvídám trochu více i na české knižní blogosféře.


Když jsem poprvé narazila na české vydání těchto knih, vůbec mě nenapadlo, že se jedná o sérii Shatter Me (navazující díly Unravel Me a Ignite Me). Protože... Pochopíte to snad, když si porovnáte americké a české obálky. Jsou úplně jiné. Ty české jsou ošklivé. První díl mi ještě nijak nevadí, ale druhý a především třetí díl se dle mého názoru vůbec nepovedly. Už jsem zvyklá, že co se týče obálek, mám značně a často úplně odlišný názor než ostatní, ale ošklivost těchto obálek je rozhodně znát, když vedle sebe postavíte tu naši a americký originál. V originále jsou to rozhodně jedny z nejhezčích obálek, co jsem kdy viděla. Jsou nepřekonatelně nádherné a já z nich mám pokaždé vyražený dech. Škoda, že takové nebo alespoň stejně úžasné, ale s jiným motivem, nemáme i my.


O příběhu této série nevím zhola nic. Vím, že by mělo jít o dystopii klasického formátu, která ovšem patří k těm dobrým a originálním, jak jen to v dystopii jde. Mělo by jít o kvalitní četbu a já nic jiného vědět nepotřebuji. Ráda čtu naslepo. Ráda nevím, do čeho přesně jdu. Tedy pokud se ty knihy nechystám koupit (o impulzivních nákupech v Levných knihách teď není řeč...). A já si tuto sérii kupovat nehodlám do té doby, než si přečtu a zhodnotím první díl. Pak uvidím, jestli zato tato série stojí i přes ty ošklivé obálky.


STATUS: hodlám si vypůjčit v knihovně

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.