středa 25. června 2014

Sklenice plná knih | TBR JAR

Jelikož jsem dnes odpoledne měla relativně volno a za hodinu odcházím na brigádu (pomáhám na kulturním festivalu, jsem z toho nadšená!), rozhodla jsem se odpoledne využít k přerovnání knihovny tak, aby vyhovovala Sklenici plné knih (v angl. TBR JAR - to be read jar). Kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti. Tak i já vyji s ostatními blogery a založila jsem si svou Sklenici plnou knih. Popravdě jsem si ji chtěla založit dříve, když jsem na ni narazila u zahraničních booktuberů, ale nechtělo se mi, protože to vyžadovalo moc práce, ale když jsem zjistila, že se tento trend rozrůstá už i v Čechách, řekla jsem si, že bych měla jít s proudem.
Mým problémem je, že mám spoustu knih doma a nevím, které číst dřív a zároveň vím, že některé záměrně odsouvám na kraj, abych je neměla na očích. Straší mě tu některé nepřečtené už klidně pět, šest let.
Do své sklenice jsem však nezařadila pouze nepřečtené knihy, ale i knihy, u kterých bych si ráda časem dala re-reading.

Tahat budu vždy po jedné pokaždé, když se budu chystat na nějakou další knihu a nebudu mít představu, po které sáhnout dříve.
Když vytáhnu knihu, kterou jsem si mezitím už přečetla, budu tahat znovu.
Pokud vytáhnu druhý, třetí, čtvrtý,... díl ze série, budu pokračovat se sérií tam, kde jsem ji zakončila - buďto začnu od začátku nebo budu pokračovat dalšími díly.



Já si myslím, že pravidla jsou zde spíš pro mě než pro vás. Vás může zajímat to, že pokaždé když budu tahat, dám vám sem vědět prostřednictvím článku.

S prvním článkem první tah ještě zveřejňovat nebudu, protože momentálně mám jasnou představu o tom, co chci číst - dočíst Rezistenci, pokračovat Aliancí a pak se vrhnu na Hledání Aljašky.


Knihy, které jsem vpisovala do Sklenice jsem roztřídila do tří skupin:
  1. Knihy na re-reading - Pro tuto sekci jsem vybrala 19 knih.
  2. Knihy, které nejsou moje a které se nachází u nás doma a já si je chci přečíst - Zde to čítá 18 knih a to jsem ještě nějaké vynechala.
  3. Moje knihy - Celkem 35 knih, které mi klidně už pět let hnijí na poličce a čekají, až si je přečtu. Hanba mi.
Celkem se tedy do mé malé Skleničky vešlo 72 knih, které mám doma a chci si je přečíst - poprvé, podruhé, potřetí,...



U této příležitosti jsem si snad poprvé srovnala knihy podle nějakého systému - podle barev a nakladatelství, abych se v tom trochu lépe vyznala, až budu vylosované tituly hledat. 

Těším se na vás při prvním slosování, které by mohlo být tak za čtrnáct dní. Uvidíme, jak budu číst rychle.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.