neděle 1. června 2014

X-Men: Budoucí minulost (2014)

Na tento film jsem čekala dva roky. Když jsem První třídu viděla poprvé v roce 2012, věděla jsem, že potřebuji další díl, i když jsem žádný jiný film ze série X-men neviděla. Trhalo mi srdce, když jsem se dozvěděla, že další díl se stejným obsazením má být vypuštěn až v roce 2014. Neměla jsem chuť pouštět se mezitím do dalších X-menů, do těch starších, ale po tomto očekávaném filmovém zážitku to asi brzo doženu.

X-Men: Budoucí minulost


X-Men: Days of Future Past
Akční / Fantasy /  Sci-Fi / Dobrodružný
USA, 2014 , 132 min

Režie: Bryan Singer
Scénář: Simon Kinberg, Jane Goldman, Simon Kinberg, Matthew Vaughn
Kamera: Newton Thomas Sigel
Obsazení: Hugh Jackman, James McAvoy, Michael Fassbender, Jennifer Lawrence, Halle Berry, Nicholas Hoult, Anna Paquin, Ellen Page, Peter Dinklage, Shawn Ashmore, Omar Sy, Evan Peters, Josh Helman, Daniel Cudmore, Fan Bing-Bing
Česká premiéra: 22.05.2014, CinemArt

Obsah: Zmutovaným hrdinům X-Men hrozí definitivní zánik. Jejich rasa byla vždy na pokraji vyhynutí, ale teď je ta hrozba ještě reálnější než kdy jindy. Jediná cesta ke spasení vede přes minulost, na samý začátek řetězce událostí, které stávající nebezpečí vyvolaly. K bytostem s výjimečnými schopnostmi se vrací režisér Bryan Singer, strůjce jejich mimořádného úspěchu. Spolu s ním ve filmu X-Men: Budoucí minulost přichází i nejvíc mutantů v historii této ságy. Díky tomu, že se film odehrává ve dvou časových rovinách, objeví se v něm hned dvě podoby vůdce „hodných" X-Men, profesora Xaviera (Patrick Stewart, James MacAvoy) a jeho protivníka Magneta (Ian McKellen, Michael Fassbender). Pouze Wolverine (Hugh Jackman) zůstává stále stejný díky schopnosti nestárnout a bleskurychle se uzdravovat. Právě on proto dostane zdánlivě šílený úkol, vrátit se v čase a zabránit tomu, aby se z bývalých přátel stali soupeři na život a na smrt. Jedině spolu totiž mohou v budoucnosti čelit síle, která předčí i jejich unikátní schopnosti. (CinemArt)


Dny do premiéry jsem odpočítávala, jako když malé dítě čeká na Ježíška. Já čekala hned na několik Ježíšků, kteří mi měli předvést své úžasné mutantí schopnosti na velkém plátně, v novém velkolepém počinu režiséra prvních X-Menů, Bryana Singera. Od filmu jsem očekávala hodně, a když jsem si pročítala všechny ostatní recenze, začala jsem se pomalu děsit, že budu zklamaná, jako to bylo u ostatních nadšenců.
Byla jsem nakonec zklamaná?



Ne, to ani náhodou. 
Mou výhodou se pravděpodobně stala neznalost předešlých X-Menů (i když to zase bylo nevýhodou v chápání některých vtipných narážek, to jsem si ale vždy byla schopna domyslet), nadšení pouze z První třídy. Nejsem velký filmový znalec, i když na filmy koukám moc ráda, a nejsem náročná. Nehledám na filmech kdejakou chybičku, ale užívám si je jako celek. Proto tato recenze nebude tak profesionální - to bych musela film vidět ještě alespoň dvakrát a provést důkladnou analýzu všeho - scénáře, efektů, hudby, kamery, atd. Ale to já nechci. Jsem divák, který si užívá celý film, bez analýzy. Pokud jste podobným typem diváka, mohu vám tento film jedině doporučit, protože já jsem byla přikovaná do křesla od začátku až do konce.

Film trvá něco přes dvě hodiny, ale ani na chvilku jsem se nenudila. Ten čas uletěl tak rychle, že jsem si ještě přála v kině zůstat a koukat se dál. Nebo to vidět celé od znovu. Za celých 132 minut jsem nepocítila ani záchvěv nudy, nezájmu nebo otravného čekání, film měl úžasný spád, akci, napětí, neměla jsem tušení, jak to celé dopadne.
Ocitáme se ve světě budoucnosti, kde mutantů již moc nezbývá, musí se potýkat se silami silnějšími, než jsou jejich zázračné schopnosti. Jedinou možností, jak se zachránit, je vydat se zpátky do minulosti. Potkáváme se tedy se starými známými (kteří pro mě známí nebyli) a s novými tvářemi z První třídy, kteří se pro mě stali ikonou nových X-Menů a tvoří pro mě jejich základ - James McAvoy, Michael Fassbender, Nicholas Hoult, Jennifer Lawrence. Samozřejmě nemůžu opomenout úžasného Hugh Jackmana, který se jako jediný objevil ve všech dílech ságy X-Men a který je ikonou této série snad pro každého. Díky němu mám právě chuť podívat se na všechny předešlé díly.
Neuvěřitelným překvapením téměř pro každého se stal Evan Peters v roli Quicksilvera. Souhlasím, že část filmu, ve které se objevil, byla jednou z nejzábavnějších. Jeho postava příběh neuvěřitelně rozhoupala a rozesmála i některé zatvrdlé diváky v kině, kteří se jinak nesmáli. Škoda, že jeho postava nedostala ve filmu větší prostor.
Pro to, abych měla z filmu co největší požitek, je důležité nejenom obsazení, ale i to, zda ve mně film dokáže zanechat stopu, zda ve mně dokáže vyvolat emoce, o které si žádá. Rozplakal mě, rozesmál mě, napětím jsem ani nedýchala, toužila jsem se dozvědět, co bude následovat. Neměla jsem slov a ve druhé chvíli se mi v hlavě vyrojilo tolik otázek, že jsem potřebovala film na chvilku stoupnout a pořádně si vše rozmyslet a pochopit a teprve potom nechat film znovu pokračovat.
To je důvodem, proč bych film potřebovala vidět znovu nebo proč ho potřebuji mít co nejdříve doma na DVD. Nejenom, že to byl skvělý zážitek, který bych chtěla prožít znovu, ale spoustu informací mi ve filmu uniklo, když jsem četla titulky a sledovala příběh, neměla jsem moc času pochopit úplně vše a spoustu nezodpovězených otázek stále visí ve vzduchu. Trochu jsem se v příběhu zamotala, ale na druhou stranu mi bylo zodpovězeno několik otázek, které jsem si odnesla z První třídy.
Když film skončil a před očima nám běžely už jen titulky, měla jsem čas si všechny pocity, dojmy a informace utřídit v hlavě a uklidnit se. Příběh skončil dle mého dosti uzavřeně, až jsem se divila, jak chtějí diváka nalákat na další díl (X-Men: Apocalypse, 2016), ale po titulcích to přišlo - ale co vlastně? Jako neznalý, ale nadšený fanoušek jsem nevěděla, s kým mám tu čest. Proto neodcházejte hned po skončení filmu a počkejte si na scénu, která následuje po titulcích.

Film plný akce, napětí, emocí a efektů, který vás pobaví, strhne a nepustí. Nenechte si ujít tak skvělý filmový zážitek, který nabízí zábavu nejenom marvelovským fanouškům, ale rovněž lidem, kteří se v okruhu tohoto žánru dosud nepohybovali. 

Hodnocení: 5/5


Trailer




Zdroje obrázků: www.eonline.com, www.screenrant.com, www.thisisinfamous.com, www.hungergamesdwtc.net

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.