středa 16. července 2014

Probuzení Astarotha

Po delší době než je zvykem vám přináším novou recenzi. Od čtení této knihy mě trochu zdržel společenský život, což si myslím, je kvalitní výmluva, protože knihy mají občas tendenci vám společenský život brát. Jsem proto ráda, že jsem se ještě nedostala do toho stádia, kdy dávám přednost knihám před přáteli. To jen tak na okraj.

Probuzení Astarotha

Autor: Henry H. Neff
Série: Tajemství gobelínu (The Tapestry), 1. díl
Originál: The Hound of Rowan
Originální vydání: Random House Children's Books, 2007
České vydání: Fragment, 2009
Formát: hardback, 384 stran
Překlad: Drahomíra Michnová

Databáze knih | Goodreads




Anotace: Max McDaniels vede poklidný život na předměstí Chicaga, ale jen do chvíle, kdy narazí na záhadný keltský gobelín, na kterém je zobrazen mytický výjev z Honu na býka v Cooley. Od toho okamžiku se o Maxe a jeho gobelín zajímá spousta podivných a neznámých lidí. Kvůli svému objevu se dostane až do Rowanské akademie, tajné školy, kde ho čekají úžasné věci: tvorové z říše fantazie, náročná výuka a jeho vlastní observatoř v budově zámku na mořském pobřeží.
Ale čekají ho i věci temné. Když se Max dozví, že na různých místech zeměkoule beze stopy mizí obrazy nevyčíslitelné ceny a nadané děti, ocitne se v křížové palbě odvěkého boje dobra a zla. Má-li přežít, bude se muset spoléhat na skrytou síť agentů a mystiků, na talent svého spolubydlícího a na zvláštní sílu, kterou v sobě objevuje a z které jde strach. (Zdroj: Databáze knih)

Tato kniha se mi kdysi dávno dostala do rukou nejspíš jako dárek. Nepamatuji si kdo mi ji dal, kdy mi ji dal a proč mi ji dal. Ale tehdy to byl trochu krok vedle, protože jsem nebyla moc zapálená do fantasy, četla jsem pouze Jackie Wilsonovou, proto se ani nedivím, že jsem tehdy knihu nedočetla. Vlastně mě docela překvapuje, že jsem knihu vůbec otevřela a přečetla více než polovinu. Od té doby jsem však vše zapomněla a vzpomněla jsem si pouze na pár útržků, které se mi vybavily jasněji, když jsem o nich četla. Kniha tedy pro mě byla stále překvapující, i když jsem ji už kdysi v rukou držela.
Tato kniha nového čtenáře nejspíše naláká svou tématikou, kterou většinou přirovnávají k Harry Potterovi. Já bych k tomu přidala špetku Percyho Jacksona a máte dílo, které naláká fanoušky těchto dvou sérií. S přirovnáváním je vždycky ale problém - vyčítají vám neoriginalitu a často i kopírování. Těmto komentářům se autor nevyhnul, ale myslím si, že jakákoli nařčení o kopírování Harryho Pottera jsou zbytečná, protože v této knize najdete úplně jiný svět s jinou zápletkou. Některé rysy jsou stejné, ale to máte u všech knih stejného žánru - svět nadpřirozena, temné síly, hlavní silný hrdina a někdo, kdo stojí na té opačné straně. Stejná struktura, ale naprosto jiný příběh.
Kdyby to někoho zajímalo, Probuzení Astarotha se mi nelíbilo víc než Harry Potter, ale líbilo se mi více než Percy Jackson. Ale tomuto srovnávání jsem se chtěla co nejvíce vyhnout, jelikož během čtení jsem se o žádné srovnávání nestarala - zkrátka jsem četla a užívala si nový svět a příběh, který se v něm odehrává. To byl i důvod, proč jsem knihu četla tak dlouho - má sice necelých čtyři sta stran, což není zase až tak moc, ale já jsem nechtěla knihou pouze proplout, proletět jako vítr, chtěla jsem, aby se mi ten příběh trochu dostal pod kůži, abych si užila svůj pobyt na Rowanské akademii. Chtěla jsem se zde zdržet co nejdéle, protože se mi toto prostředí neskutečně líbilo. Henry H. Neff vytvořil nový svět na jedné škole, kde jste se mohli setkat s mystickými tvory, zajímavými učiteli, kteří vyučují zajímavé i nezajímavé předměty, děsivými padouchy a kouzly. Ale kouzly odlišného druhu, než jsme byli zvyklí u Harryho Pottera.
Tato kniha je sice určena mladším čtenářům, já jsem si však její čtení náramně užívala. Příběh se mi dostal pod kůži, byla jsem napjatá, překvapená a nadšená. Všechny postavy se mi líbily, s žádnou jsem neměla problém, ale stejně jsem si nejvíce oblíbila Nicka, protože mám zkrátka ráda zvířátka. A takového Nicka mít doma by nebylo vůbec na škodu.

Sám autor svou prvotinu ilustroval krásnými ilustracemi, které příběhu dodaly větší šmrnc. Mně osobně dost pomohly si určité části příběhu lépe představit, dostala jsem lepší obraz toho, jak to na Rowanu vypadá, jak vypadají některé postavy. Obecně mám povedené ilustrace ráda, protože vám pomohou s vaší představou, ale nezkreslí vám ji tolik jako filmy. Na konci knihy se nachází i mapa Rowanské akademie, která mi rovněž dobře posloužila v orientaci.


Tento příběh je směsicí různých žánrů - najdete zde prvky fantasy, sci-fi, mytologie a folkloru, což přidává příběhu nový a neotřelý nádech. Mrzí mě, že tato série není u nás více známá, protože by si větší pozornost zasloužila, protože je zajímavým a napínavým čtením nejenom pro mladší čtenáře.

Hodnocení: 4,5/5

Zdroje obrázků: www.fragment.cz, www.henryhneff.com

2 komentáře:

  1. Tuto knihu jsem si půjčila když jsem byla s dcerou u ní v knihovně.Moc se mi líbila a oblíbila jsem si Maxe i s jeho Nickem.Jsem už na tyto knihy dost stará ale tuhle knížku jsem četla jedním dechem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na dobré příběhy není člověk nikdy stár! Já jsem pro četbu pohádek v jakémkoli věku. Jsem ráda, že se kniha líbila :).

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.