sobota 9. srpna 2014

Úlovky z knihovny 4#

Miluji knihovny. Už jsem to zmiňovala? Domů se snažím kupovat si jen knihy, o kterých mám dojem, že by se mi opravdu mohly líbit a že bych se k nim ještě mohla vracet (od založení blogu toto trochu porušuji a kupuji vše, co vidím). Knihovna mi vždy sloužila na všechny ostatní knihy, které si chci přečíst, ale netoužím je mít doma. Dřív jsem si tam půjčovala knihy, které mě zaujaly podle obálky nebo jsem měla ověřené autory - J. Wilson, C. Cassidy, Meg Cabot, Thomas Brezina,... 
Když jsem se dozvěděla o nějaké konkrétní knize, podívala jsem se doma na online katalog a vždy jsem měla štěstí, protože ta kniha, kterou jsem si chtěla přečíst, vždy byla k dostání. Jenže teď s tímto mám problém. Díky novému společenství, do kterého jsem se dostala kvůli blogu, vím o nejnovějších knihách a toužím si je přečíst hned, i když si je nechci kupovat. Ale do naší městské knihovny se většinou dostávají až po několika měsících, jen pár kousků se tam dostane brzy po vydání. A spousta z nich tam není vůbec. Třeba série Měsíční kroniky. Nebo Den co den. A to nejsou úplně nejnovější kousky. 
Ale i tak se tam dá odchytit pár úžasných a třeba i nových knížek. Tady jsou ty některé.


Hon je kniha o upírech. A upřímně toto téma mě zrovna netankuje. Mám dojem, že knihu o upírech jsem snad nikdy nečetla, ale v lásce jsem dříve měla Upíří deníky v seriálové podobě. Ale přesto si toužím zrovna tuto knihu přečíst, protože na ni slýchávám úžasné odezvy.
Vlastně jsem si ji původně chtěla koupit. Rozhodovala jsem se mezi ní a knihou Half Bad. Vybrala jsem si Half Bad. Možná chyba, ale zatím jsem nečetla ani jednu, tak teprve uvidím.
Kostičas! Na něj se už celá třesu. Je to sice delší kniha a já teď stále čtu jen kratší knihy, ale u této mi to nevadí. Vlastně se chci i dokopat k něčemu delšímu. 
Očekávám od ní hodně, i když se trochu děsím té složitosti, o které všichni mluví. Když jsem se koukala dozadu na ty rozvětvené cosi, opravdu jsem se dost vyděsila, že to nebudu zvládat. Ale jinak jsou na Kostičas krásné recenze a já věřím nakladatelství Host, že připravilo báječnou knihu.
Jak se vám líbí je první kniha od W. Shakespearea, kterou se chystám číst. Je to vydání z roku 1962, tuším, překlad E. A. Saudek.
Teď opravdu nevím, koho překlady jsou ty nejjednodušší nebo lépe řečeno, nejlépe převedeny do současné podoby řeči. Ale co jsem zatím koukala na začátek, nemuselo by to být tak hrozné, snad to zvládnu a Shakespearea si oblíbím. 






Četli jste některou z těchto knih? Co si o nich myslíte?

2 komentáře:

  1. Ahoj, milá Eliško, děkuju za krásný komentář u mě na blogu, udělal mi obrovskou radost... :-)
    Z knihovny sis přinesla samé úžasné kousky. Jak se vám líbí si chci také v nejbližší době přečíst. :-)
    Měj se krásně a přeji krásné chvíle u čtení... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Jsi úžasná blogerka, k tobě se vždy budu ráda vracet :).

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.