čtvrtek 4. září 2014

Past na Sněhurku

Další maratonový restík je zde. Tentokrát na Past na Sněhurku.

Past na Sněhurku

Autor: Krystyna Kuhn
Originál: Schneewittchenfalle
Originální vydání: 2007
České vydání: Víkend, 2009
Formát: hardback, 207 stran
Překlad: Martina Soukupová




AnotaceČtrnáctiletá Stella ztratila paměť při autonehodě, při níž přišla o život její matka. Stella se na ostrově v Severním moři, kam se přestěhovala s otcem, který tu hledá zapomnění, ocitla daleko od svých přátel a připadá si opuštěná. Ve škole se s ní baví jenom podivná Antje a pohledný Robin, o něhož se však zajímá právě Antje. Navíc se kolem Stelly dějí záhadné věci způsobující, že si připadá jako v té nejhorší noční můře. Musí se potýkat nejen s nimi, ale i s nedůvěrou okolí, které vše připisuje pouze jejímu špatnému zdravotnímu stavu. Stella však začne brzy tušit, že klíčem k vyřešení všech problémů jsou vzpomínky. S Robinovou pomocí začíná objevovat pravdu, která vede k odhalení strašlivého tajemství, tak neuvěřitelného, až se její paměť zdráhá jej odhalit... Dokáže Stella zjistit, co se tehdy skutečně stalo? (Databáze knih)


Past na Sněhurku jsem měla tu čest číst i po druhé. Jelikož se jedná o thriller se zajímavým rozuzlením, pamatovala jsem si, i když bez podrobností, jak kniha dopadne. Můžu vám ovšem potvrdit, že i když jsem byla s koncem obeznámena, knihu mě bavilo číst i tak.
Abych vás neuvedla v omyl - jedná se sice o thriller, ale i na samotné obálce je uvedeno, že se jedná o thriller pro dívky. Já osobně bych knihu podala dívce od jedenácti do čtrnácti let, protože se čte snadno, baví, ale je zároveň napínavá a místy dokáže být i strašidelná. Dospělého však tolik nepostraší. I tak má ale kniha co nabídnout.

Příběh nás zavádí na ostrov v Severním moři, což mi už samo o sobě přišlo jako zajímavé prostředí. Osobně jsem se s ničím podobným v knize ještě nesetkala a bylo to určitě pěkné zpestření. Moc se mi líbily autorčiny popisy krajiny i okrajově zmíněné detaily o tamních obyvatelích a budovách. Všechno na mě dýchlo krásnou atmosféru, cítila jsem jemný přímořský chlad. Atmosféra příběhu však už byla o něco temnější.
Stella je čtrnáctileté dívka, která během nehody přišla o matku a bratra. Nikomu není jasné, jak k nehodě došlo a co jí předcházelo. Stella je jediná, kdo by to mohl vědět, kdyby ovšem nepřišla i o paměť. S otcem se snaží začít nový život na ostrově, kde je pro ni obtížné najít si kamarády a zvyknout si na nový život. Jenže potom se začne rozpomínat...

Stellu jsem měla opravdu ráda, jako postava mi byla sympatická. I další postavy nejsou špatné, ale žádná v knize není hluboce rozpracovaná. Přijde mi, že celá kniha nebyla moc promyšlená do hloubky, žádná z postav nevynikala úžasně spletitým charakterem, proto bych knihu zařadila k těm jednodušším oddechovým jednohubkám. Pokud ale neočekáváte psychologicky hodnotné dílo, ale lehké čtení, nezklame vás.
Na dvě stě stranách dokázala autorka vytvořit zajímavý příběh, který vás bude bavit číst, a z kterého vám možná naskočí i husí kůže. Krystyna Kuhn sice nenapsala hluboce rozpracovanou ságu, ale zato příjemnou novelu, u které můžete vypnout a nechat se unášet slaným přímořským větrem.
Past na Sněhurku je příjemným, oddechovým čtením na jedno odpoledne. Pokud hledáte zajímavý thriller, který dokáže zamrazit, ale přitom není tak temný, ale spíše jednodušší, rozhodněte se poohlédněte po této knize. Není sice tak propracovaná, ale i tak má co nabídnout, především mladším čtenářkám.

Hodnocení: 4/5 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.