středa 3. září 2014

Úlovky z knihovny 5#

Původně jsem si myslela, že vás o nově vypůjčených knihách ve zvláštním článku informovat nebudu, protože jsem knihy, které jsem si dnes hodlala vypůjčit, vypsala už v posledním Wrap Upu. Nastala ale změna, protože jsem si vypůjčila jiné knihy než jsem zamýšlela. A nejsou čtyři, ale pět.
Tím pádem jsem se rozhodla svůj systém výpůjček trochu pozměnit a dala jsem si následující pravidlo - na každou nepovinnou knihu si musím půjčit jednu povinnou. A také se ji samozřejmě pokusit přečíst...

Povinná četba
Jak už jsem kdysi říkala, u nás povinnou četbu nemáme. Máme pouze seznam knih k maturitě. Výjimkou je tento rok, kdy budeme muset přečíst a zpracovat referát o jedné knize z maturitního seznamu, jinak po celý rok vlastně nemusíme nic číst. Já ovšem klasické knihy čtu dobrovolně ze zvědavosti a hlavně je opravdu parádní pocit, když se vás někdo zeptá, co čtete, a vy odpovíte, že čtete Shakespearea nebo Wildea.


William Golding: Pán much
Tuto knihu jsem si původně brát nechtěla, ale nakonec jsem po ní sáhla, protože se knihovnicím ztratila Esej o tragédii, tak jsem si tuto vzala jako útěchu. Na internetu po ní pokukuji již dlouho a jsem na ni opravdu zvědavá. V maturitním seznamu ji ale nemáme.

Jan Otčenášek: Romeo, Julie a tma
O této knize jsem se prvně doslechla díky Rodaw, která na ni dělala videorecenzi. Moc mě zaujala a rozhodně se mezi ostatními knihami, co jsem už přečetla, jen tak neztratí. Včera navíc na ČT2 běželo filmové zpracování, které jsem si nahrála a podívám se na něj po přečtení knihy. Ale ani tuto knihu v seznamu nemáme.

Alexandr Solženicyn: Jeden den Ivana Děnisoviče
Tuto knihu jsem si vybrala místo Eseje o tragédii, ale neměla jsem vůbec v plánu si ji brát. Byla to čistá náhoda. O této knize se často zmiňuje Nathan v knize Napůl zlý v souvislostech s Celiou. Pak jsem si pročítala náš maturitní seznam a všimla si, že tam tuto knihu máme, ale nechala jsem to plavat. Jenže když jsem se v knihovně probírala knihami, když jsem zaboha nemohla najít Otčenáška, objevila jsem tuto a už ji tam nemohla nechat. 

Nepovinná četba

Gayle Forman: Jestli zůstanu
Tato kniha mě zaujala už před nějakou dobou, a jelikož se nemůžu dočkat, až si zase pustím trailer a půjdu na film, musím si ji už konečně přečíst. Obecně na ni slýchávám spíš průměrné recenze nebo naopak úplně nadšené, ale i tak si myslím, že to bude příjemná oddechovka tak nebo tak.

Alesssandro d'Avenia: Bílá jako sníh, rudá jako krev
V poslední době velmi čtená a diskutovaná kniha, i když ta největší vlna diskuzí už opadla. To by bylo, abych si ji nepřečetla, když je o mladých, zamilovaných lidech. Romantiku mám ráda, tak proč to nezkusit?

Note: Omlouvám se, ráda bych přidala vlastní fotografie jako obvykle, ale čtečka karet mi stávkuje a nechce spolupracovat s mým novým počítačem. To budu muset ještě nějak vyřešit...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.