pondělí 1. září 2014

Wrap Up a TBR | SRPEN 2014

Tak nám začal nový školní rok a já cítím neblahé tušení - nebudu mít moc času na čtení. Možná je to jen dnešní pocit, protože jsem měla hektický den, zato ale úžasně strávený s mými přáteli, a teď jsem unavená a vlastně se mi už nic nechce, i když bych se ráda ponořila do Pýchy a předsudku. Nakonec jsem se ještě donutila vám sepsat toto měsíční shrnutí, abych si ho mohla odškrtnout ze seznamu povinností.
Omlouvám se, ale tento měsíc nebude měsíční chvástačka, a to zkrátka z toho důvodu, že jsem si žádnou knihu nepořídila, jen pár záložek, které se mi nechtějí zvlášť fotit, jedna však byla k vidění na mém instagramu (@elcharvatova). Příští měsíc však chvástačka bude, už je ke mně na cestě malá zásilka se třemi kousky, na které se mimořádně těším (takže bude unboxing!). 

V srpnu jsem měla poměrně dost času i chuti na čtení a navíc jsem se zúčastnila Bout of Books 11.0 read-a-thonu, díky kterému na můj seznam přečtených knih přibylo dost kusů najednou. Bohužel jsem ještě nestihla sepsat recenze, ale to postupně napravím.
Celkem jsem za měsíc srpen přečetla 11 knih, což je největší počet za existenci tohoto blogu a upřímně myslím, že ho znovu jen tak nepřekonám. Jaké knihy to tedy obnášelo?


Přečtené knihy

Vražedná pomsta - recenze
Zdá se mi už tak dávno, co jsem tuto knihu četla. Co o ní ale říct? Rozvinutější názor si můžete přečíst v recenzi, ale já můžu ve zkratce povědět, že mě tento díl znovu učaroval, tentokrát mě naprosto dostal novými postavami a pěknou arénou. 6/5








A Series of Unfortunate Events 4: The Miserable Mill
Bylo mi ctí dočíst čtvrtou knihu z Řady nešťastných příhod Lemony Snicketa, která mě vůbec nepřestává bavit, ačkoli se může zdát, že struktura dějové linky se nemění. Lemony Snicket je ovšem tak zábavný a nápaditý autor, že mě snad nikdy bavit nepřestane. 4,5/5
Síla vzdoru - recenze
Že mě dostal druhý díl série Hunger Games? Tak Síla vzdoru mě totálně odrovnala a já se pěkných pár hodin utápěla v depresi. Lidi, řeknu vám, toto jsem vydejchávala déle než Hvězdy nám nepřály. Pořádná emocionální nálož. 6/5

Hon - recenze
Pro mě tato kniha nebyla ani tak zklamáním, protože jsem dopředu nevěděla, co od upírské knihy očekávat, jelikož jsem žádnou s touto tématikou předtím nečetla. Rozhodně si však přečtu druhý díl, protože mě zajímá, jak autor příběh rozvine dál a třeba mě ještě dokáže nadchnout. 3/5
Jak se vám líbí - recenze
Moje první celkové setkání s Shakespearem a hned úspěch. Tato komedie mě opravdu nadchla a bavila a rozhodně se chystám na další hry tohoto slavného literárního génia. 5/5

Kostičas - recenze
Tuto knihu jsem četla v rámci read-a-thonu a měla jsem ji hotovou za dva dny. Nejen kvůli tomu, že jsem se snažila číst co nejvíce, ale protože mě Kostičas opravdu bavil. Zajímavá a originální dystopie, plná akce a napětí se špetkou romantiky. 5/5
Dívka s pomeranči - recenze
Tuto knihu jsem četla podruhé po dvou letech a stala se pro mě menším zklamáním. Poprvé se zařadila k mým nejoblíbenějším knihám, po druhém čtení jsem na ni názor změnila. Nicméně i tak je krásná a stojí za přečtení. 3,5/5

(Ne)obyčejný kluk - recenze
Nádherná, překrásná a perfektní knížka pro děti i dospělé. Opravdu jsem si její čtení užívala, získala novou perspektivu a náměty k zamyšlení. Nebojím se říct, že si myslím, že by si ji mělo přečíst každé dítě, nejlépe však z vlastní iniciativy. 6/5


Past na Sněhurku
Tuto knihu jsem také četla podruhé a jelikož jde o lehčí thriller pro dívky s kriminální zápletkou, pamatovala jsem si rozuzlení, i tak mě ale kniha bavila a měla jsem ji přečtenou za dopoledne. Nedoporučovala bych jim znalcům žánru, ale pro dvanáctileté až patnáctileté dívky by mohla být hezkým obohacením. 4/5

Dřív než půjdu spát
Teprve tento thriller mě skutečně dostal. Četla jsem ho především proto, že se do kin chystá filmové zpracování s Nicole Kidman a Colinem Firthem v hlavních orlích a uvědomila si, že knižní předloha nám leží doma. Bylo to mé první setkání se skutečný thrillerem, proto bohužel nemám srovnání, ale celou dobu jsem byla jako na jehlách, a i když jsem si myslela, že něco vím, nevěděla jsem nic a autorka mě nakonec úplně převezla. Výjimečně se mi líbil i otevřený konec, zkrátka mi ke knize pasoval na výbornou. Doporučuji! 5/5




Napůl zlý
Tuto knihu jsem dočetla včera a musím říct, že se mi líbila. Je zvláštní, že Dívku s pomeranči hodnotím stejně a o ní mluvím jako o zklamání, ale Half Bad chválím. Očekávala jsem totiž totální propadák a opravdu jsem měla strach, že jsem za tuto knihu vyhodila peníze zbytečně. Ale teď nelituji. Není to perfektní kniha, nedokázala mě úplně strhnout, ale myslím si, že je to tím, že mi není tak blízké čarodějnické téma (když pominu Harryho Pottera), jinak jsem ale Napůl zlého četla ráda, bavila jsem se, dokonce jsem se párkrát zasmála a jsem rozhodnutá si koupit další díl, protože Half Bad má naprosto božskou obálku a oba díly budou krásnou odzobou mé knihovničky. A přece nebudu mít sérii neúplnou. 3,5/5


Rozečtené knihy

Pýcha a předsudek
Zatím jsem na začátku, protože jsem neměla moc času na čtení. Sice jsem ji měla číst v rámci #dnk2014, ale nechtěla jsem nechávat Napůl zlého rozečteného, tak jsem se do Pýchy pustila až večer. Musím říct, že je to celkem makačka číst trochu složitější jazyk, než je jednoduchý jazyk youngadult literatury. Můj mozek dostává zabrat. Ale to je dobře.
A Series of Unfortunate Events 5: The Austere Academy
Tak mám rozečtenou pátou knihu, opět čtu v angličtině a opět čtu pouze když není nic jiného po ruce. Zatím mě to baví jako předešlé díly.


TBR

Jestli zůstanu
Pro tuto jednohubku si jdu ve středu do knihovny, kde na mě čeká rezervovaná. Možná kvůli ní přeruším Pýchu a slupnu ji na jedno posezení, protože je opravdu krátká a já si chci konečně pustit trailer k filmu.
Romeo, Julie a tma / Esej o tragédii / Bílá jako sníh, rudá jako krev
Jsem si jistá, že si z knihovny přivedu ještě knihu Romeo, Julie a tma a možná i ty další dvě, pokud mi je někdo přede mnou nevyfoukne. Sice jsem si dala pravidlo z knihovny nosit jen tři knihy, ale já se bojím, že pak už se těch dvou třeba nikdy nedočkám, jaký o ně bude zájem, tak je radši vezmu rovnou. V jakém je budu číst pořadí, netuším.
Pokání
Brácha mi ho koupil v červnu k narozeninám a už bych s ním dál neměla čekat. Těším se na něj, ale bojím se dalšího citového kolapsu a zlomeného srdce, proto s tím tak otálím.
Hobit
Nepředpokládám, že v září stihnu toto všechno přečíst, ale momentálně mám všechny tyto knihy (až na ty, pro které si teprve půjdu do knihovny) u sebe na stole, abych věděla, že právě do nich se chci brzy pustit. Na Hobita se těším neskutečně moc, chci ho stihnout ještě před filmem, ale to se nebojím, že bych nestihla. V tomto měsíci vlastně netuším, na co se těším nejvíc, čekají mě samé dobré kousky.

Zdroje obálek: www.bux.cz

1 komentář:

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.