čtvrtek 30. října 2014

Nebezpečná láska

Dnes vám zase po nějaké době přináším recenzi na knihu, která vyšla z pera českého autora. Tedy přesněji řečeno autorky Kateřiny Petrusové, která je ve zdejších knihoblogerských vodách velmi oblíbená. Co na ni říkám já?

Nebezpečná láska

Autor: Kateřina Petrusová
Série: Bavettovi, 1. díl
České vydání: Fragment, 2012
Formát: hardback, 376 stran


AnotaceNa doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?


zdroj
Jakmile jsem vkročila do sféry knižních blogů (ze které mimochodem není úniku), ze všech stran se na mě valila tato autorka. Jako většina ostatních jsem hned od začátku byla k autorce jakožto Češce velmi skeptická. Když jsem se dozvěděla o tom, že napsala sérii knih o Američanech a mafii z New Yorku, moje skeptičnost dosáhla neuvěřitelných výšin. A co teprve, když jsem spatřila ty obálky a názvy jednotlivých knih - mně osobně tyto obálky i názvy přijdou neskutečně laciné a ošklivé. Ačkoli jsem byla snad nejskeptičtějším člověkem v celé blogosféře, neubránila jsem se nechtěnému nátlaku okolí - ačkoli jsem byla obklíčena svými vlastními předsudky, všichni ostatní její knihy vychvalují do nekonečných výšin a na knižních databázích mají opravdu vysoká hodnocení. Já jsem tento nátlak již nadále neustála a rozhodla se její příběhy okusit na vlastní kůži. A jaký jsem z nich měla pocit?

Jednoduše - byla jsem nadšená. Opravdu neskutečně nadšená. Nejenom ze samotné knihy, ale i z obecného poznání, že i čeští autoři mohou psát zábavná a čtivá díla. Teď už však dost euforie, jdeme Nebezpečnou lásku trochu rozebrat.

zdroj
Jakmile jsem knihu začala číst, moc dlouho mi netrvalo, aby ze mě odpadl první předsudek, a to ten, že to nemůže být čtivé. Bylo. Nebezpečná láska, pokud už nic jiného, je opravdu svěží, milé a rychlé čtení, které se čte svižně a úplně samo. Stránky vám běhají pod prsty, aniž byste to stačili vnímat. Není to psáno kostrbatě nebo strojeně a rozhodně jsem musela uznat, že bych autorku zaměnila i se zahraničním spisovatelem, protože česká nátura v textu není téměř poznat.
Další předsudek následoval - a to ten, že by česká autorka nemohla psát o Američanech a Americe. Kateřina to dokázala. Ačkoli nejsem úplně srozuměna, jak to v New Yorku chodí nebo jak to tam doopravdy vypadá, ale na základě tohoto vyprávění bych tomu snadno uvěřila. 
Sama jsem se obávala, že mi nebude sedět mafiánská tématika. Skutečně jsem měla obavy, že mafie bude středobodem veškerého dění. Jednak jsem si to opět nedokázala představit z pera české autorky, ale zároveň jsem se bála, že to nebude můj šálek čaje. Ale nakonec jsem byla příjemně překvapena. První polovina příběhu, kterou strávíme s Paige a jejím malým velkým pacientem, byla velmi zábavná a roztomilá. Téměř po celou dobu jsem se příjemně culila a několikrát se od plic nahlas zasmála. 
zdroj
Ve druhé polovině knihy se nám dostává romantická část příběhu, kterou jsem očekávala na základě samotného názvu knihy. A romantika to byla vskutku veliká, ale líbila se mi. Nemyslím si, že by mohla sednout úplně každému, ale já jsem si ji moc užila, příjemně se mi o ní četlo, ačkoli bych neřekla, že byla úplně originální. Vlastně mi přišla docela klišoidní a ani samotný závěr knihy mě vůbec nepřekvapil, protože mi bylo jasné, jak to dopadne. Ale autorčin styl je natolik čtivý, pěkný a zábavný, že mi kdejaké klišé vůbec nekazilo už tak milý čtenářský zážitek.

Ačkoli jsem si příběh užívala, nenudila jsem se a s radostí jsem postupovala dále, nedokážu se ubránit pocitu, že byla kniha zbytečně dlouhá, natažená. Když jsem se zpětně zamyslela nad celým příběhem, nestalo se tam tolik zvratů a akce, které by mi vydaly na téměř čtyř set stránkovou knihu. Popravdě jsem čekala, že příběh bude přece jenom akčnější a napínavější, že se dočkám spousty zajímavých převratů a nečekaných událostí, ale ve výsledku byl příběh v tomto ohledu tak trochu nudný (ačkoli mě vůbec nenudil).
Ovšem nemůžu v žádném případě tvrdit, že by byla tato kniha pro mne zklamáním - naopak předčila má kdejaká očekávání a zbortila všechny mé předsudky vůči knize i samotné autorce. Zároveň však nemohu tvrdit, že to byla nejlepší kniha, kterou jsem kdy přečetla. I tak pro mě byla skvělou oddechovkou, u které jsem se zasmála a rozhodně si její čtení užila a už teď se nemohu dočkat, až si přečtu její pokračování a autorčiny další knihy.

Hodnocení: 4/5 

2 komentáře:

  1. Krásná recenze. Tuto knihu bych si chtěla přečíst. :)

    OdpovědětVymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.