pátek 31. října 2014

"Půjčím si jen to, co potřebuji..." | Úlovky z knihovny 6#

Znáte to, že? Doma máte nakoupeno tolik knih, ale i tak si v knihovně půjčujete další a další a další a další. 
Já se už dva měsíce chystám číst Pokání (které mám mimochodem od června) a Hobita, kterého chci přečíst před filmem, ale začínám mít pocit, že to nestihnu. Pokaždé mi do toho vlezou knihy z knihovny a ty beru pro přečtení jako ty prioritnější. 
Dnes jsem šla do knihovny především kvůli vrácení knih, kvůli půjčení knih na přednes a kvůli jedné rezervované. Ale když se vám stane, že ty přednesové knihy tam pro vás nemají, chcete si zlepšit náladu. A pak ještě jednou. A ještě jednou. 
Ale naštěstí jsem si půjčila jen krátké knihy, které bych měla zvládnout přečíst. A Pokání i Hobit budou tentokrát ti prioritnější! Ale více se dozvíte v novém Wrap Up a TBR, které bych chtěla napsat zítra nebo pozítří.

Hleďte na tu krásu. Abych nezatěžovala své svědomí, půjčovala jsem si knihy především těch vážených autorů. No, posuďte sami:


 Roald Dahl: Princezna a pytlák
Když paní knihovnice nebyla chvíli k dostání, abych jen tak nepostávala ve frontě, rozhlížela jsem se ještě v okolí po nějakých krátkých knihách, z kterých bych neměla špatný pocit, že si je nesu domů. Moje oko padlo na Roalda Dahla, oblíbeného autora dětských pohádek. Já jsem od něj četla Matildu, kterou jsem si zamilovala, a nejspíš i Karlíka a továrnu na čokoládu (ale to si nejsem jistá, pokud ano, tak už dávno). Jeho knihy měli v dospěláckém oddělení v edici těchto nádherných obálek, tedy alespoň mě učarovaly jasnými barvami a svou jednoduchostí. Já si vybrala tu nejkratší, aniž bych ji blíže zkoumala. Až doma jsem se mírně podivila nad tou obálkou. Ehm.

William Shakespeare: Bouře
Nevím proč, ale prozatím se vyhýbám Shakespeareovým nejprofláklejším hrám a vybírám si ty méně známé. Bouře by měla být romancí a nesmírně se na ni těším, protože Jak se vám líbí se mi líbilo opravdu moc.

Haruki Murakami: O čem mluvím, když mluvím o běhání
Tato kniha byla kompenzací za Woodyho Allena, pro kterého si půjdu až zítra dopoledne. Už dlouho si chci od tohoto autora něco přečíst a tato kniha se mi líbila, protože je krátká, což vyhovovalo mým požadavkům. Ale jinak absolutně netuším, o čem je.

Haruki Murakami: Norské dřevo
Tuto knihu jsem neměla v plánu si brát, ale když jsem ji tam zahlédla (což mě překvapilo, většinou je věčně rezervovaná) a zjistila, že není nijak obří, musela jsem si ji půjčit. Taktéž nevím, o čem je, ale doufám, že bude tak dobrá, jak se o ní povídá.

Cassandra Clare: Město z popela
Toto byla jediná kniha, pro kterou jsem si šla a kterou jsem si také odnesla. Je to pokračování Města z kostí, které jsem četla někdy na jaře a moc se mi líbilo. Číst ho budu v rámci Společného čtení Nástrojů smrti.


Zítra dopoledne si jdu pro dvě knihy od Woodyho Allena, které mi musejí najít ve skladu, takže ho sem později doplním.




_________________________________________________________
EDIT 1. 11. 2014


Woody Allen: Vyřídit si účty a Vedlejší příznaky
Tak toto jsou ty dvě krásky, pro které jsem si původně šla, protože potřebuji nějaké texty k přednesu. Uvidím, jak mě Woody bude bavit a jestli si od něj něco vyberu.

2 komentáře:

  1. Já si taky vždycky jdu pro jednu či dvě knihy nebi se jdu jen tak podívat a přinesu si plnou tašku... Když je to zadarmo... Kam chodíš do knihovny? U nás od Cassandry Clare nic nemají :'(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám, to znám :D. Já chodím k nám do městské knihovny do Rychnova, výběr tam máme docela veliký, ale od té doby, co se pohybuji na knižním internetu, zjišťuji, že mi tam dost knih chybí. Nemají tam některé knihy od CooBoo jako třeba V šedých tónech nebo třeba nemají skoro nic od Egmontu a já bych si tak ráda přečetla Cinder, Scarlett a Cress :(. Nebo od YOLI skoro nic nemají. Holt, každé knihovně něco chybí :/.

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.