sobota 25. října 2014

Would You Rather...

Na tento tag pokoukávám už dlouho u zahraničních booktuberů a začínám se setkávat s dále častějšími příspěvky na toto téma i u nás, tak jsem si řekla, že se zapojím, ačkoli mě nikdo nenominoval.
Sama se v nejbližší době chystám ještě na jeden tag, který jsem na česko-slovenském internetu nezahlédla a který bych zde chtěla rozšířit, protože se mi líbí, takže tam už někoho nominuji, ale dnes to ještě ponechám bez konkrétních nominací - zapojte se všichni, kdo chcete!

Otázky jsem si převzala z článku u Arvari.


Radši byste...



...četli jen tri(tetra...)logie, nebo knihy, jež nejsou součástí žádné série?
Hned tady je to těžké, protože obecně mám radši stand-alone knihy. Miluji samozřejmě i série - bez nich bych neměla Harryho Pottera, Hunger Games ani Divergenci - a právě především kvůli těmto se nedokážu rozhodnout. Ale asi se přikláním k sériím, protože když budou dobře napsané, aspoň se svými oblíbenci strávím více času.


...četli pouze mužské, nebo ženské autory?
Ani zde si nedokážu vybrat, protože bez chlapů by nebyly Hvězdy nám nepřály ani Ten, kdo stojí v koutě a bez žen by zase nebyl Harry Potter a Hunger Games (...a samozřejmě další). Ale asi jsem za muže, protože většinu knih, které si opravdu chci ještě přečíst, napsali muži.
Roses | via Facebookʚ̛ɞ

...nakupovali pouze v kamenném obchodě, nebo na internetu?
Kamenný obchod, bez rozmýšlení. Internet je sice pohodlný a levnější, ale nic se nevyrovná pocitu procházení mezi regály, listování a prohlížení knih, které by vám mohly skončit v košíku.


...aby knihy byly zfilmovány, nebo natočeny jako seriál?
Já mám se seriály ten problém, že ačkoli se mi líbí, tak je ani nedokoukám, protože nejsem stavěná na věci, které trvají dlouho. Musí mě opravdu zaujmout, abych je dokoukala. Ale do filmů se zase nevejde vše. Jenže právě k těm filmům se nakonec přikloním. Protože já oceňuji, když autor z knihy vytvoří něco, za co se kniha nemusí stydět, ačkoli třeba něco bylo vynecháno. Miluji, když si s tím režisér dokáže poradit a zachová myšlenku, i když nepoužije všechen materiál, co mu kniha nabízí.


...přečetli 5 stránek denně, nebo 5 knih týdně?
Pět knih týdně. Byl by to sice závod s časem a opravdu netuším, jak bych zvládala vše okolo, ale pět stránek denně je zkrátka málo - obzvláště o víkendu.


...byli profesionálním recenzentem, nebo autorem?
Ačkoli se mi líbí myšlenka mzdy za čtení a povídání o knihách, radši bych byla profesionálním autorem, protože jsem vždycky chtěla vydat knihu a ačkoli mám menší tvůrčí blok, vždycky mě bavilo něco psát. Proto nikdy moc dlouho nevydržím bez blogu.
autumn | via TumblrUntitled

... četli znovu a znovu dokola svých 20 nejoblíbenějších knih, nebo pouze nové knihy, které jste ještě nečetli?
Já čtu ráda knihy znovu, ale radši bych četla nové a nové než stále dokola ty staré, protože si myslím, že vždy někde číhá ještě lepší kniha, než jste si mysleli o té své nejlepší.


...byli knihovníkem, nebo knihkupcem?
Líbí se mi atmosféra knihoven o něco víc než atmosféra obchodů. Všechny ty staré knihy, které prošly pod rukama tolika lidí, jsou na nich vidět stopy toho, že je lidé četli. Ale mým snem je si ve stáří otevřít malý antikvariát, takže proto bych radši chtěla být knihkupcem.


...četli jen svůj oblíbený žánr, nebo všechny žánry kromě svého oblíbeného?
Můj oblíbený žánr bude pravděpodobně román ze života, takže bych radši četla všechny ostatní, protože kapka toho ze života se nachází všude, takže bych s tím neměla problém - a navíc by mě jenom to jedno přestalo bavit, protože je tu na světě mnohem více světů, které bych chtěla ještě objevit.
Untitledadd a caption

...četli pouze fyzické výtisky knih, nebo e-knihy?
Fyzické, jednoznačně. E-booky jsou praktické a bla, bla, bla, ale nic se nevyrovná pocitu knihy v ruce, listování stránkami, její vůni a zkoumání toho, jak vám stránky utíkají pod prsty. V tom je pro mě jejich nenahraditelné kouzlo.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.