středa 1. října 2014

Wrap Up a TBR | ZÁŘÍ 2014

Tak nám skončil další měsíc a já jsem tu s dalším pravidelným přehledem. Tento měsíc se můžete opět těšit na Měsíční chvástačku, která v srpnu nebyla. Tentokrát mám ovšem pár nových kousků, které stojí za ukázku!

Původně jsem měla strach, že mi škola sežere takového času, že se ke čtení ani nedostanu, ale nakonec jsem zvládla přečíst 6 knih, přičemž jsem se modlila minimálně za čtyři. Ačkoli jsem většinu z nich louskala déle než týden, vyplnilo mi to i pár kratších knih, které jsem měla přečtené za chvilku. A které to tedy byly?



Přečtené knihy
Jestli zůstanu - recenze
Ačkoli jsem už měla rozečtenou Pýchu a předsudek, dřív jsem dokončila tuto knihu, kterou jsem začala číst během čtení Pýchy. Líbila se mi, ale přišla mi spíše průměrná, protože jsem měla dojem, že nenaplnila svůj potenciál - filmové zpracování se mi ovšem líbilo mimořádně (recenze). Za knihu 3,5/5.

Pýcha a předsudek - recenze
Tak z této klasiky jsem byla naopak nadšená a přidala jsem se k zástupu lidí, kteří ji zbožňují. Ano, tato kniha je přesně taková, jak se o ní hovoří - nádherná, geniální, perfektní. 6/5

The Austere Academy 
Tak jsem přečetla již pátou knihu z této úžasné série a celkově tedy svou třetí knihu v angličtině. Tento díl se mi zatím líbil nejvíce. Všechny jsou skvělé, chytré, zábavné, depresivní a úžasné, ale tento se mi líbil ještě více, protože se už trochu lišil od té klasické struktury, kterou měly díly předchozí. Jsem fanouškem Lemony Snicketa. 5/5 

Na Větrné hůrce - recenze
Nevím, čím jsem si to zasloužila, ale v září jsem četla samé úžasné knihy. Spolu s Pýchou a předsudkem se i tato klasika zařadila k mým nejoblíbenějším knihám vůbec. Jaké štěstí, že jsem si ji tento rok vybrala pro referát, ačkoli jsem dopředu netušila, co si o ní budu myslet. 6/5
Note: Já jsem četla starší, antikvariátní vydání než je nahoře na obrázku a jsem za to upřímně ráda. Tak hnusná obálka (pardon za ten výraz, ale vhodnější nenacházím) by mě od čtení jen odrazovala.

Romeo, Julie a tma - recenze
Klasické knihy jsou jako stvořené pro podzim (nejenom). Mám v nich větší a větší oblibu, tak jako tak bych měla dohnat své čtenářské mezery (ehm, nečetla jsem třeba Babičku a tak, ehm...). Tahle kniha byla kouzelná, silná a velmi důležitá. 5/5

Bílá jako sníh, rudá jako krev - recenze
A jak teprve byla úžasná tato kniha? Neuvěřitelně. Byla naprosto skvostná a já se těším, až se někdy v budoucnu dostanu k jejímu re-readingu. Tak byla skvělá. 5/5


Rozečtené knihy
Pán much
Tak touto klasikou se pár dní už prokousávám. Zatím mám za sebou jen první kapitolu, znovu už jsem si čas nenašla, ale rozhodně mě zaujala a já se těším, až budu mít zase čas pokračovat. Jen by pro mě mohla mít kratší kapitoly...









TBR

Bez naděje
Tak tato kráska na mě čeká a já se na ni nemůžu dočkat. Tato kniha i samotná autorka je vychvalována jak v zahraničí, tak u nás, to si přece nemůžu nechat ujít.

Jeden den Ivana Děnisoviče
Tak tuto knihu jsem plánovala číst už v září, ale nevyšlo to, tak ji přesouvám na říjen, což bych stihnout měla. Nalákala mě na ni kniha Napůl zlý, navíc ji máme na maturitním seznamu, takže nač váhat.

Esej o tragédii
I tuto knihu jsem chtěla číst v září, ale obálka ve mně evokuje takový pocit zimy, že se mi ještě nechtěla číst a nechávám si ji na chladnější dny.

Pokání
Až se prokoušu všemi knihami z knihovny, ráda bych se konečně vrhla na kousky, co mám doma. Knihovnu beru přednostně, protože na knihy odtamtud čekají i další lidé, ale teď se mi to všechno tak kupí, že vůbec nemám čas na své vlastní knihy. Pokání tu oxiduje taky už od září, doma ji mám od června a na podzim se mi neuvěřitelně hodí, nevím ale proč. Každopádně bych se k ní ráda dostala.

Hobit
Hobit má stejný příběh jako Pokání - čeká na stole na okamžik, až přečtu vše z knihovny. Rovněž mi přijde pro podzim jako stvořený a navíc ho chci stihnout před filmem. Tak doufám, že do prosince to nějak zvládnu.

Jinak v knihovně na mě snad čeká Farma zvířat a Nebezpečná láska, takže ty se pravděpodobně na tento seznam taky propašují...

A jaké knihy čtete vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.