pátek 17. října 2014

Zkouknuto | ZÁŘÍ 2014

Vůbec jsem se neohlížela po jiných blozích, jestli někde existuje podobný projekt, ale jelikož se nejedná o nic originálního, předpokládám, že v podobné (ne-li stejné) formě to už dávno někde probíhá, co já vím, třeba i pod stejným názvem.
Tuto rubriku jsem založila proto, že kromě knih jsou mou vášní i filmy. Jelikož mi moc nejdou psát recenze na filmy, které jsem neviděla v kině (neptejte se mě proč...), a také se mi sem nechtějí recenzovat filmy, které s knihami nijak nesouvisí, ale zároveň toužím potom, sdělit světu svůj názor, rozhodla jsem se vytvořit něco jako filmový wrap up.

Pravidla?
Za každý měsíc sepíšete, které filmy jste viděli, co si o nich myslíte a popřípadě dodáte nějaké hodnocení (bodové, procentové, hvězdičkové,...). Super by byly i fotky nebo filmové plakáty, aby bylo jasnější, o které filmy se jedná a dobré je rovněž uvádět rok, ze kterého film pochází, protože často existují filmy se stejným názvem. Pokud se chcete přidat, žádný problém, jen do toho. Budu mít jenom radost.
Ale jinak je mi vlastně šumafuk, jestli se budete striktně držet pravidel nebo ne. Je to na vás. Chci jen, aby tento projekt šířil doporučení na báječné filmy.

Jde o můj první "projekt". Vytvořila jsem ho ve dvě ráno jen tak z ničeho, tak v tom nejsem tak zběhlá, ale budu ráda, když použijete banner, který jsem splácala, a když mě uvedete jako autora. Já každopádně do této rubriky přidávat články budu podle svého, i kdyby to mělo znamenat, že budu jediná.


Obecná škola (1991) - 5/5
Na začátku září jsem si tento film konečně pustila. Ano, viděla jsem ho poprvé v životě celý. Obecně mám ve filmech velké mezery, ačkoliv jsem jejich velký fanda a nadšenec. Tento rest jsem však dohnala a byla jsem upřímně nadšená. Bylo to milé, vtipné, poutavě natočené a především tak trochu nostalgické, přišlo mi zkrátka hrozně fajn, jakým způsobem si děti vyhrávaly. I my jsme ještě trávili hodně času venku, když jsme byli malí, ale podobné lumpárny by mně ani nepřišly na mysl...

Pýcha a předsudek (2005) - 5/5
Další skvělý film, z kterého jsem byla totálně nadšená. Nejenom že to byla skvělá filmová adaptace na knihu, kterou jsem si zamilovala, ale jako film sám o sobě si stál taktéž skvěle. Báječně natočené, roztomilé a Keira Knightley je zkrátka úžasná herečka, která má strašně milý úsměv.

127 hodin (2010) - 5/5
A s pětihvězdičkovým hodnocením budeme ještě pokračovat. Tento měsíc jsem doháněla filmy, které jsem už dlouho chtěla vidět a tušila jsem, že se mi všechny budou líbit. Tenhle na seznamu sice nestrašil tak dlouho, ale od té doby, co jsem na něj narazila, jsem toužila ho vidět. Zatím mě žádný film Dannyho Boylea nezklamal. Tento byl zábavný, napínavý a především v něm velmi vynikl James Franco, o kterém jsem neměla příliš valné mínění, ale v tomto filmu se předvedl jako velmi dobrý herec. A moc se mi líbilo zvláštní zpracování, vkládání reklam a jiných záběrů, takové filmy se mi obzvlášť líbí. Já jsem z tohoto filmu měla opravdu intenzivní zážitek.

Střihoruký Edward (1990) - 5/5
Ačkoli jsem obrovskou fanynkou Tima Burtona, zdaleka jsem neviděla všechny jeho filmy a zdaleka ne každý mě tolik zaujal. Ale i tak obdivuji jeho tvorbu, jeho představivost a nápady, jeho výstava v Praze byla neuvěřitelně krásná. Mou povinností je dohnat kultovní filmy, které natočil právě on. Střihoruký Edward je rovněž taková klasika, kterou všichni už dávno viděli a já teprve až teď. Ale asi jsem si ho načasovala, jak nejlépe jsem dokázala, protože se mi líbil po všech stránkách. Byl zábavný, roztomilý, nápaditý, klasicky burtonovský a především na mě působil jako kouzelná báseň, poezie ve filmu. Jako jedna z mála nemám moc ráda Johnnyho Deppa jako člověka, ale jako herec je opravdu úžasný.

Imaginárium dr. Parnasse (2009) - 3/5
Na poslední film Heatha Ledgera, jednoho z mých oblíbenců, jehož smrti obzvlášť lituji, jsem byla opravdu zvědavá, ale popravdě mě trochu zklamal. Ten film, Heath byl jinak skvělý. Film měl zajímavý námět, skvělé obsazení, které se mi na celém filmu líbilo nejvíce, ale příběh i provedení bylo zkrátka nudné. Ale pokud hledáte film, kde narazíte na vskutku roztomilé, sympatické a skvělé herce, zkuste právě tento. Andrew Garfield je zde obzvlášť rozkošný...

Juno (2007) - 4/5
Juno už jsem měla pár měsíců rozkoukáno ze školy a teprve teď jsem se dokopala, abych to dokoukala. Ellen Page je má oblíbenkyně jako herečka i jako člověk a zde se mi moc líbila. Film je to opravdu zábavný, milý a poučný, ale něco mi v něm chybělo k tomu, abych mu úplně propadla.

Zataženo, občas trakaře 2 (2013) - 3/5
Přiznám se - u tohoto jsem usnula. Nebylo sice tak pozdě, ale já byla vážně unavená. Jinak tento film nebyl vůbec nudný, byl hodně pestrý a roztomilý. Větší část jsem sice zaspala, ale i tak si nemyslím, že bych mu kdy dala vyšší hodnocení. Přišel mi už jako taková menší ztráta času, která sice neurazí, ale ani nenadchne. První film by se bohatě obešel bez pokračování.

Madagaskar 3 (2012) - 4/5
Madagaskar je jeden z mých oblíbených dětských filmů a druhé pokračování se mi líbilo. To třetí mi přišlo také spíše jako ždímačka peněz, jedna blbost potkávala druhou, ale smála jsem se. Možná hloupým a laciným vtipům, ale smála. A i to se počítá.

Vyfič! (2009) - 5/5 
Naopak z tohoto filmu jsem byla maximálně nadšená. Čekala jsem béčkovou oddechovku, ale tento film mě naprosto dostal. Bylo to svěží, zábavné, nové a s mojí oblíbenou Ellen Page v hlavní roli. Líbilo se mi, jak to bylo akční, ale jak se to zároveň proplétalo s dramatickou myšlenkou o vztazích a o snech, o životě. Mělo to úžasný retro nádech, bohatou atmosféru a neskutečný drive.

Nejistá sezóna (1987) - 5/5
Toto pro mě bylo první celkové setkání s divadlem Járy Cimrmana. Viděla jsem úryvky z jejich her a filmů, ale nikdy jsem nic neviděla celé. Toto se mi ovšem moc líbilo. Český humor se od toho zahraničního podstatně liší, ale právě tento cimrmanovský je opravdu kouzelný, nápaditý a milý. Moc pěkný film.

Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street (2007) - 5/5
Další dohánění Tima Burtona, další Depp a k tomu moje oblíbená H. B. Carter se Sachou Baronem Cohenem, který sice nepatří k mým oblíbencům, ale rozhodně mě zaujal, stejně jako samotný film, který byl trochu strašidelný, trochu morbidní a nechutný, ale zajímavý, zábavný a strhující s úžasným, velkolepým koncem.

Grandhotel Budapešť (2014) - 4/5
Tento film si myslím, že by se mohl vyšplhat o bod výše, kdybych se na něj nekoukala sama. Kdybych měla někoho po ruce, rozhodně bych se smála více nahlas, takhle jsem si v duchu řekla Jó, to bylo vtipný a to bylo vše. Každopádně jinak to bylo naprosto skvělé, zábavné, pestré a především natočeno tím stylem, který mám ráda - neotřelým, jiným, zajímavým. I samotnou mě překvapilo, že jsem sama poznala jen podle stylu natáčení, že stejný režisér natočil i komedii Až vyjde měsíc, která se mi také líbila. Budapešť si však rozhodně ještě někdy pustím.

Zkrocená hora (2005) - 3/5
Zkrocenou horu má v hledáčku od doby, kdy jsem s jejím motivem vyhrála v tombole tričko před šesti lety. Zhlédla jsem ji tedy až teď a vskutku mě zaujala svým silným námětem a hereckými výkony (opět Heath Ledger). Byl to opravdu zajímavý snímek, který se tentokrát zabýval poněkud vážnějším tématem a rozhodně byl zpracován skvěle, ale popravdě - já jsem se nudila. Tento film byl sice zajímavý, ale pro mě ne tak divácky atraktivní, aby mě dokázal naplno připoutat k obrazovce. 

Zůstaň se mnou (2014) - 5/5
Hezčí filmové zakončení měsíce jsem si nemohla přát. Film natočený podle knihy, která mě sice tolik nezaujala, o to větším zážitkem pro mě byl potom samotný film. Více v mé recenzi.



4 komentáře:

  1. Nejlepší je Pýcha a předsudek a Sweeney Todd, toho miluju. ♥ Pak Střihoruký Edward (Tim Burton a Johnny Depp, to je prostě láska) a Madagaskar, nejlepší animák. Docela mě láká Zůstaň se mnou, knihu jsem přečetla za jeden den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zůstaň se mnou je romantika, ale pokud se ti líbila kniha, myslím, že proti filmu bys neměla nic mít :).

      Vymazat
  2. to je naprosto skvělý nápad! a o něčem podobném jsem zatím neslyšela, myslím jako o podobném projektu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mám radost, že je to aspoň trochu originální a že se to líbí :).

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.