čtvrtek 13. listopadu 2014

Book Buying Ban


Tak jsem to konečně udělala. Zakázala jsem si kupovat knihy. Ale bylo to sakra těžké rozhodnutí.

Včera jsem se byla podívat do Levných knih u nás ve městě. Nejsou to klasické Levné knihy, které většina z vás zná, je to jiný obchod s levnými knihami a s antikvariátem. Do té doby jsem se mu vyhýbala, ani nevím proč (asi proto, že když jsem tam jednou byla, tak tam měli velký kulový a ještě tam nebyl ten antikvariát). A včera jsem tam vkročila a to byla chyba. Nebo vlastně štěstí.
ONI TAM MĚLI CIZINKU (A DALŠÍ TŘI DÍLY SÉRIE) ZA DVĚ STOVKY! A pak se podívám o poličku vedle a tam stála nádherná Anna Karenina za sto dvacet korun a Pýcha a přemlouvání za stovku. Byla jsem rozhodnutá si doma sbalit peníze a druhý den vyrazit a vše si to koupit, ale pak jsem se doma podívala na svou knihovnu. Po dlouhé úvaze jsem si nic nakonec nekoupila.

Mým problémem není, že si kupuji příliš mnoho knih, více než jsem schopna přečíst. Já si koupím knihu sem tam, když ji opravdu chci, většinou je spíš dostanu jako dárek - ale já je nečtu. Mně sedí doma na poličce a místo toho chodím do knihovny. Nechápu se. Ale dělám to.
A tak jsem si zakázala nakupovat další knihy (respektive jsem si čtyři knihy na začátku listopadu objednala, ale ty jakože opravdu potřebuji a budou těmi posledními), dokud nepřečtu všechny, co mi leží na poličce. A s tím souvisí i to, že chci omezit chození do knihovny. Jo, bude to těžké.

A teď k samotnému projektu Book Buying Ban.
Netuším, od kdy tento projekt běží, kdo je jeho autorem a jaká jsou přesná pravidla. Já autorem tohoto projektu nejsem, ale vím, že se ho snaží dodržovat spousta zahraničních booktuberů, kteří mají podobný problém jako já - mají více nepřečtených knih na poličce, než těch přečtených. I když u nich to je kvůli tomu, že moc nakupují. Já nakupuji sice přiměřeně, ale zato chodím hodně do knihovny...
A proto jsem se rozhodla to zkusit. Ne zkusit, dokázat to! A připravte se na hodně časté losování z TBR sklenice neboli Sklenice plné knih, která tu již dlouho nebyla.
Pokud jste o tomto projektu ještě neslyšeli, jde o to, že si jednoduše nesmíte kupovat knihy. Nebo si určit, že si koupíte jednu knihu do měsíce. Je to na vás. Pokud se chcete zapojit, můžete. Je to čistě dobrovolné, spíš taková větší motivace, abyste si udrželi pevnou vůli. (Ta moje dost hapruje s myšlenkou na Cizinku...)
A klidně použijte i můj banner, který jsem si vytvořila, protože jsem nikde nenašla nějaký, co by se mi líbil.

A jaký je váš poměr přečtených : nepřečtených knih ve vaší knihovničce?
Můj tedy dost bídný...

8 komentářů:

  1. Já to mám hodně podobně :-(
    Třeba Divergenci mám doma od léta a ještě jsem se k ní nějak prostě nedostala :-( :-(
    Můj počet koupených knih se myslím si, že vždy dal spočítat na prstech jedné ruky - a to mi naprosto vyhovuje. Ale mám tu doma pák knížek, po kterých jsem ještě nesáhla....a ta knihovna :-) Cgodím do ní hodně ráda a proto je naprosto PŘÍŠERNÝ, že ji nemám blízoučku domu, ale několik kiláku !!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já mám knihovnu jen deset minut od domu a pět minut od školy, takže já nemám ani v nejmenším problém se do ní dostat :D. A to je docela problém :D.

      Vymazat
  2. Na téma hromadění knih jsem zrovna napsala článek... ale zakazovat si to i přijde extrém. Když vidím v Levných knihách Artemise Fowla za 29 korun, přece ho tam nenechám jen kvůli zákazu. Já na tyhle extrémní výzvy a sliby nejsem. Radši se dlouhodobě držím na uzdě. Protože prostě takovéhle zákazy dodržovat nedokážu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já, když si něco zakážu a opravdu si za tím stojím, tak to dodržet dokážu. Nejvíc mě asi motivuje ta vidina toho, že až přečtu všechny své nepřečtené knihy a koupím si první novou knihu, budu ji moci hned vzít do rukou a přečíst ji. Hlavně já fakt nejsem nakupovací maniak, o mnoho více si radši knihy půjčuji z knihovny, než abych si je koupila :).

      Vymazat
  3. Držím palce s touto výzvou ale sama bych ji nedokázala splnit. Ano, stanovila jsem si také limit, že už nebudu nakupovat ale když uvidím něco levného či nesehnatelného, tak rozhodně do toho půjdu :-)
    Ale můj poměr přečtených ku přečteným knihám je šílený. Doma mám kolem 200 knih (asi) a přečtených mám asi třetinu. Stydím se za to a chci to napravit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já sice tolik koupených knih doma nemám, ale třetina přečtených u mě také odpovídá. Proto bych ten počet chtěla zredukovat co nejdřív, abych se pak nedostala do tak závratných čísel :D. Děkuji za podporu :D :).

      Vymazat
  4. Nene, to bych prostě nevydržela :D Ale budu ti z povzdálí fandit a držet pěsti :D Ale tak jestli jsi s kupováním víceméně neměla problém doteď, tak by to snad nemělo být těžké! :) Šup, šup, koukej likvidovat TBR poličku, která na tebe doma smutně kouká :) :) Knížky v knihovně počkají :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, pro mě bude spíš problém ta městská knihovna :D... Moc děkuji za podporu, snad si povedu dobře :).

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.