sobota 1. listopadu 2014

Wrap Up a TBR | ŘÍJEN 2014

Hned na úvod několik aktuálních informací:

  1. Měsíční chvástačka za říjen NEBUDE. Omlouvám se, ale nic s knižní tématikou jsem si nepořídila. Už dnes jsem ale nakoupila dvě knihy, takže za listopadu bude určitě!
  2. Moc vám děkuji za přízeň a za prvních 10 pravidelných čtenářů! Za těch cca 7 měsíců blogování na této adrese se to někomu může zdát málo, ale nato že jsem svůj blog nepropagovala na fb stránce knižních blogerů, to beru jako za úspěch své vlastní píle. Takže ještě jednou vám moc děkuji, jsem ráda, že se vám můj blog líbí, že komentujete články a nebojte se, můžete se v budoucnu u nějakého dalšího jubilea těšit na nějakou soutěž! :)
Ale teď se již vrhneme na to, kvůli čemu jsme tady: za měsíc říjen jsem přečetla 5 knih a jednu jsem rozečetla. Původně jsem si myslela, že toho zvládnu více, ale podstatně mě zdrželo dvoutýdenní čtení Solženicyna a Doctor Who. Více se o něm zmíním v druhém Zkouknuto, ale zkrátka jsem na něj začala znovu koukat (znovu = o prázdninách jsem se podívala na první díl a pak už nic), a to mi sebralo dost času, který jsem mohla věnovat čtení - ale ani za mák toho nelituji, Doctor je naprosto úžasný!

A jaké knihy jsem tedy přečetla?

Přečtené knihy


Pán much - recenze
Opět mám pocit, že je to už strašně dávno, co jsem tuto knihu přečetla - a přitom to bylo jen na začátku října! Ale tato kniha mě naprosto dostala, byla skvěle, čtivě napsaná, dobrodružná, ale působivě psychologická a rozhodně bych ji doporučila úplně všem. 5/5

Bez naděje - recenze
Tak tohle byl královský kousek měsíce. Neskutečně nádherná kniha, která ve mně vyvolala celou škálu emocí, zapůsobila na mě emocionálně, mentálně, duchovně a psychicky a spirituálně a úplně ze všech stran. Byla nádherná a já vím, že si ji i její pokračování pořídím v angličtině. Doporučuji všem dívkám, které mají rády romantiku doprovázenou temnou a drsnou tématikou. 6/5

Jeden den Ivana Děnisoviče - recenze
Zklamání měsíce. Ačkoli to mělo myšlenku a dalo se to číst, nebavilo mě to, protože se tam vůbec nic nestalo. 2/5

Nebezpečná láska - recenze
A tuto bych mohla označit jako překvapení měsíce. Nečekala jsem, že by mě mohla Katka Petrusová tak bavit, že by česká autorka mohla napsat tak čtivé, milé a zábavné dílo. S předsudky jsem tímto skončila a vy, pokud jste doposud váhali tak jako já, byste měli taky. 4/5

Farma zvířat
Ještě jsem nestihla sepsat recenzi, ale toto jsem mělo přečteno za necelé dvě hodiny, protože mě to jednak opravdu bavilo číst, protože to bylo psáno čtivě, ale také mě to dost fascinovalo a znepokojovalo. Zkrátka geniální dílo, které by si měl také přečíst každý. 5/5


Rozečtené knihy
Esej o tragédii
Jsem na nějaké padesáté straně a zatím mě to moc baví. Je to psáno velmi čtivě (potřebuji nové slovo, které by vyjadřovalo to samé...) a mile. Těším se, jak to bude pokračovat. Chtěla bych to přes víkend přečíst, ale mám dost práce se školou, tak uvidím.


TBR


Zbláznila jsem se? Ne, nehodlám přečíst všechno (teda hodlám, ale nevěřím tomu, že to zvládnu), ale netuším, v jakém pořadí si knihy budu vybírat, tak vám je radši ukazuji všechny.

Pokání
Každopádně Pokání si chci přečíst hned po Eseji o tragédii, protože se na něj třepu už strašně dlouho a chci sakra vidět ten film (Proč? Protože James McAvoy!)! Takže tak. Těším se.

Princezna a pytlák
Po této miniknížečce sáhnu asi hned po, abych před Hobitem měla trochu odlehčení. Navíc jsem na to fakt zvědavá a nepředpokládám, že mi její čtení zabere více jak půlhodinu.

Hobit
A opravdu už doufám, že se k ní dostanu. Jsem na ni strašně zvědavá. Zajímá mě, jestli mě bude bavit nebo jestli budu patřit mezi ty, co ji považují za nudnou. Doufám s úctou k panu Tolkienovi, že budu patřit do té první skupiny.

O čem mluvím, když mluvím o běhání
Těším se na ni ze zvědavosti k autorovi, ale jinak vůbec nevím, co očekávat.

Bouře
Zde taktéž spoléhám na autora a opravdu nevím, co čekat.

Norské dřevo
Viz O čem mluvím, když mluvím o běhání.

Město z popela
Tuto knihu budu číst až ke konci v rámci Společného čtení Nástrojů smrti a nesmírně se na ni těším, protože první díl mě moc bavil a jsem zvědavá, jak slavná série bude pokračovat.

6 komentářů:

  1. Nebezpečná láska se mi taky moc libila a mile mě překvapila. A Esej o tragédii si chci moc přečíst!

    OdpovědětVymazat
  2. Bez naděje bych si chtěla přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se ti taky bude tak líbit :).

      Vymazat
  3. Zrovna teď Hobita čtu, máme z toho potom úkol na aj. Nejsem vůbec na fantasy knihy, ale třeba mě to i tak bude bavit. Docela jsi mě nalakala na Pána much, to bych si někdy mohla přečíst:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně to zkus. :) A doufám, že tě bude Hobit bavit. Já jsem si zatím četla první odstavec, abych se navnadila a už se nemůžu dočkat, až se k němu dostanu! :)

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.