úterý 4. listopadu 2014

Zkouknuto | ŘÍJEN 2014

Stále a neustále platí, že se můžete do mého projektu zapojit a upravit si pravidla dle své chuti. Jediným pravidlem je šířit mezi lidi své názory na filmy (a potažmo i seriály), které jsme v daném období zhlédli.

A co jsem zkoukla v září?



Borat: Nakoukání do amerycké kultůry na obědnávku slavnoj kazašskoj národu (2006) - 1/5
Já nevím. Všichni tenhle film sledují s velkou oblibou, ale mně se na to koukalo dost těžko a koukala jsem na to nadvakrát, což u filmů normálně nedělám. Hlavním důvodem bylo, že jsem u toho jednou usnula, jak mě to nebavilo. Přišlo mi to nudné. Ačkoli měl Cohen pár zajímavých nápadů, které mi dokonce připadaly celkem chytré, ani náhodou nepřevyšovaly tu kupu zbytečností a nechutností. Od tohoto filmu jsem čekala, že mě pobaví - bohužel jsem se ani nepousmála. Od S. B. Cohena u mě zatím vede Diktátor (2012).

Kick-Ass 2 (2013) - 2/5
Toto bylo další velké zklamání. Jednička byla naprosto skvělá, i když ne dokonalá. Byla vtipná, akční, krvavá a bavila mě. Přinesla v žánru něco nového a svěžího. Dvojka mě nebavila. Všechny originální nápady ohledně námětu byly vyčerpány už v prvním díle a zde mi to přišlo jako pokoušení se o nemožné. Trapné pokusy o vtipné situace, ne nebavilo mě to. Moc mě ale bavilo pozorovat své oblíbené herce, Chloë Grace Moretz, Aarona Taylora-Johnsona nebo Jima Carreyho, ti byli fajnoví.

Johnny English se vrací (2011) - 2/5
Podobný případ jako u předešlého Kick-Ass 2. Všechno originální a nové vyčerpáno již v prvním díle. Přiznám se ale, že jsem nesledovala pozorně, jen tak po očku jsem pozorovala, co se dělo v televizi, ale nestálo to ani za to, aby to mou pozornost udrželo. Co si z celého filmu pamatuji, bylo, jak Rowan Atkinson mlátí nějakou stařenku tácem po hlavě. Vím, že i herci potřebují peníze, ale podle mého má Rowan na víc.

Andělé všedního dne (2014) - 2,5/5
Tento film byl pro mě docela zklamáním, nenaplnil má očekávání. Měl pěkný, zajímavý námět, jeho zpracování ovšem pokulhávalo. Více v mé recenzi.

Černá labuť (2010) - 5/5
Postupem měsíce jsem měla strach, že za celý měsíc neuvidím pěkný film, tak jsem sáhla po jistotě a pustila si Černou labuť, kterou jsem chtěla vidět už od roku, kdy vyšla. A nezklamala mě. Tohle bylo psycho, tohle bylo drama, tohle byl psychothriller jak má být. Totálně mě pohltil a dostal. Skvělá Natalie Portman, skvělá Mila Kunis, skvělý příběh, skvělé zpracování. Opravdu bravurní zobrazení reality a mysli, sama jsem jen těžce odhadovala, co se děje ve skutečnosti a co se děje v hrdinčině hlavě. Opravdu skvělá podívaná.

Jak na věc (2002) - 3,5/5
Když jsem zjistila, že tento film mají dávat v televizi, stepovala jsem před obrazovkou dobrou půlhodinu, aby mi to neuniklo. Na tento film jsem se těšila hlavně díky Nicholasi Houltovi, kterého jsem si prvně zamilovala v X-Menech, pak v Jackovi a obrech a nakonec ve Warm Bodies. Přijde mi strašně roztomilý, i když to není typický hezoun, a rozhodně má perfektně rozjetou kariéru a já mu držím palce. Ale co bych řekla k filmu? Nepřišel mi jako klasická průměrovka, i když mě dvakrát nenadchnul. Podle hodnocení jsem myslela, že mě pohltí víc, ale ne. Líbil se mi, ale pro mě to byla klasická oddechovka. Tři hvězdičky mi ale přišly málo, protože tam bylo opravdu několik skvělých nápadů a vtipných okamžiků. Doporučuji jako skvělý rodinný film i pro ty, co normálně nemusejí Hugh Granta.

Blízko od sebe (2013) - 5/5
Na tento film jsem se těšila jako na Vánoce, jelikož se jedná o nejnovější film mého nejoblíbenějšího herce - Ewana McGregora. Česká premiéra byla docela opožděná od té americké a nakonec se stalo, že tento film u nás v Hradci v Cinestaru ani nedávali. Byla jsem pekelně naštvaná a tak nějak film ode mne vyšuměl. Pak ho měli dávat u nás v městském kině a já kvůli jiným povinnostem nemohla, ale znovu jsem zatoužila ho vidět, tak jsem se na něj podívala doma a byla jsem jednoduše nadšená. Člověk od tohoto filmu nesmí očekávat žádnou akci - protože se v tomto filmu téměř nic nestane. Tento film je o konverzaci, o dialozích, o postavách, o charakterech, o scénáři. A když s tímto vědomím vstoupíte do filmu, myslím, že se vám bude líbit. Ačkoli se mi tento film líbí hned o něco více, protože tam hrají tak úžasní, moji oblíbení herci (kromě Ewana i Benedict, Meryl Streep nebo Abigail Breslin + zbytek hvězdného obsazení), i tak si myslím, že tento film stojí za to vidět. Je to velmi hořká komedie, trochu depresivní, ale nádherně zpracovaná a působivá a rozhodně ve vás zanechá silný dojem a vy nakonec budete rádi za své rodinné vztahy.

Doctor Who, 1. série (2005) - 5/5
Původně jsem tuto rubriku zamýšlela jako filmovou, ale na druhou stranu si říkám, proč neuvádět i seriály? Já jsem v říjnu zhlédla celou první sérii Doctora Who kromě prvního dílu, který jsem ze zvědavosti zkoukla už v červenci, ale jaksi jsem se nepropracovala dál, protože jsem nebyla spokojená s českým dabingem. Nakonec jsem si první sérii sehnala v angličtině s anglickými titulky a celou jsem si ji maximálně užila. Tuším, že další série budou mnohem lepší než tato, ale i tak mě tato bavila. Už to, že u nějakého seriálu vydržím dokoukat celou sérii je něco (nejdál se zatím dostala TBBT, Sherlock a TVD). Na tomto seriálu vidím spoustu nesrovnalostí, spoustu chyb, ale pohltil mě natolik, že mu musím dát plný počet. Je to vtipné, je to pro mě něco nového a maximálně si to užívám. Nemůžu se dočkat, až se dostanu k druhé sérii, až přečkám příští týden ve škole, který bude maximálně drsný...


2 komentáře:

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.