neděle 14. prosince 2014

Co poslouchám o Vánocích?

Jelikož vám opravdu nemám prakticky co říct o knihách s vánoční tématikou, vybírám ostatní zajímavé a mnou oblíbené obory umění. V minulém článku to byly mé oblíbené vánoční filmy (Vánoční filmové tipy), tentokrát se zaměřím na hudbu, bez které nedám téměř ani ránu. 


Vánoce jsou pro mne tak kouzelným obdobím, že jsem schopna přijmout téměř kteroukoli vánoční odrhovačku, ačkoli přímo nezapadá do mého hudebního vkusu. Proto si i já zpívám Last Christmas nebo All I Want For Christmas Is You, ale to jsou písně, které si zazpívám jen tak ze zvyku (a protože je zpívají všichni...).

Ale pokud mám vybrat píseň, kterou jsem schopna poslouchat i v jinou roční dobu, píseň, která mě dokáže rozplakat a rozplynout se štěstím zároveň, píseň, bez které si Vánoce nedokážu představit, píseň, která je Písní s velkým P, protože je prostě úžasnáskvělánádhernádokonalá, bude to Happy Xmas od Johna Lennona.


Já z této písně cítím úplně vše. Naději a lásku stejně jako strach a zármutek. Ale přeci jenom převažuje ta láska a mír, ačkoli je z textu cítit i znechucení nad světem, nad lidmi. Ale přesto je tato píseň o tom, že vše se může změnit, protože jde jenom o nás, o lidi, vše je v našich rukou. Jak se budeme chovat k sobě, jiným i světu, jaká budou naše rozhodnutí a činy. A Vánoce jsou pro všechny, Vánoce jsou o lásce, vzájemné blízkosti a pospolitě.
Ačkoli tato píseň není nejmladší, má stále co říct a měla by být zpívána a hrána mnohem častěji než ostatní vánoční odrhovačky. Protože tato má duši, nese v sobě poslání a pravého ducha Vánoc promítnutého do moderní doby. Pokud stojíte o opravdu kvalitní vánoční hudbu, poslouchejte toto.

2 komentáře:

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.