středa 10. prosince 2014

Vánoční filmové tipy

Miluji Vánoce a miluji filmy. Samozřejmě nadevše miluji i knihy, ale z nějakého důvodu si vzpomínám pouze na jednu vánoční knihu, kterou jsem kdy přečetla: David a vánoční kapr. Nejspíš to bude proto, že před založením blogu mě ani nenapadlo číst knihy odpovídající ročnímu období. Letos to asi napravím Dickensovou Vánoční koledou.
Teď už ale zpátky k filmům, protože o nich se na blogosféře nemluví tolik, jak by si zasloužily. A proto vám chci představit pár svých oblíbených vánočních filmů!

zdroj
Láska nebeská (Richard Curtis, 2003)
Klasika mezi vánočními filmy. Pokud máte rádi britské romantické filmy a zbožňujete britské herce a humor, v tomto filmu si přijdete na své. Myslím si, že většina z vás tento film již viděla, ale kdyby se tu náhodou našel někdo, kdo ne, jde o film o několika různých lidech, jejichž osudy se postupně navzájem proplétají. A je to krásné, milé, vtipné, romantické a vánoční. Hraje zde například Emma Thompson (prof. Trelawneyová), Alan Rickman (prof. Snape), Martin Freeman (Bilbo Pytlík), Colin Firth (pan Darcy), Keira Knightley (Elizabeth z Pýchy a předsudku), Hugh Grant (Edward z Rozumu a citu), Liam Neeson (Jean Valjean), Bill Nighy (Rufus Brousek), Rowan Atkinson (Mr. Bean) a další. Ještě vás to neláká? 5/5

zdroj
Sám doma (Chris Columbus, 1990)
A pokud se neshodneme, že i tento film patří mezi vánoční klasiku, asi se neshodneme už nikdy. Natočil ho režisér prvních dvou filmů o Harry Potterovi a Kevina miluji obdobně jako Harryho. Je to zatraceně vtipné, roztomilé a dojemné, s pravým vánočním poselstvím a nádechem. Je to pohádka pro rodinný večer jako dělaná, a ačkoli už jí táhne na 25 let, neztrácí na půvabu. Její druhé pokračování rovněž doporučuji, jednička je ovšem lepší. 5/5

zdroj
Vánoční koleda (Robert Zemeckis, 2009)
Režisér Forresta Gumpa natočil další film podle knižní předlohy, v roce 2009 to bylo animované zpracování Vánoční koledy Charlese Dickense, jehož hlavní postavě věnoval hlas Jim Carrey. Již jsem viděla i jiné animované zpracování, ale toto se mi rozhodně líbilo víc. Je to novější, modernější a barvitější. Jelikož bych si originální příběh chtěla přečíst až letos na Vánoce, nejsem si jistá, nakolik film odpovídá předloze, ale jako film sám o sobě se mi líbí moc a jeho příběh miluji. Je vánoční, s vynikajícím poselstvím, ale také velmi temný a musím říct, že nastaly i chvíle, kdy jsem se u filmu doopravdy bála. Doporučuji. 4,5/5

zdroj
Grinch (Ron Howard, 2000)
Tento film má pro mě tu pravou nostalgickou hodnotu. Potřebovala bych obě ruce, abych se dopočítala, kolikrát jsem tento film v dětství viděla. Proto bude v mém srdci navždy uchován, ačkoli to není tak dobrý film jako ty dva předešlé. Ale i přesto je to krásný film, vtipný, roztomilý, s Jimem Carreym. Co to píšu, mám chuť hned jít a podívat se na něj znovu. Na ČSFD má ovšem nízké hodnocení, proto si nejsem jistá, nakolik je mé hodnocení objektivní. Spíš si u mě tento film vydělal nostalgií. Ale to není důvod, proč by se nemohl tento film líbit i vám.  4/5

zdroj
Polární expres (Robert Zemeckis, 2004)
A máme tu opět pana Zemeckise s dalším animovaným vánočním příběhem. A i tento příběh je mou srdeční záležitostí, protože rovněž tvořil určitou část mého dětství. Tento film jsem viděla nesčetněkrát - o Vánocích i mimo ně. Vždy mi přišel něčím zvláštní, a až teď, když jsem si četla zajímavosti, jsem zjistila, že byl natočen s pravými herci, kteří byli až poté převedeni do digitální podoby. Proto postava, kterou namlouvá Tom Hanks, vypadá opravdu jako Tom Hanks. Neuvěřitelné zjištění po tolika letech... Ach, ta nostalgie. Každopádně tento příběh je úžasný, animace zajímavá a je to podle knihy. Takže vzhůru do toho! 4/5

Noc plná zázraků (Mitja Okorn, 2011)
A abychom nejezdili stále moc daleko za oceány a moře, vydáme se k našim sousedům do Polska, kteří natočili vánoční film, který rozhodně stojí za pozornost. Přijde mi, že jsme zahlceni americkými a britskými filmy, a ačkoli bych se těch britských nevzdala, musím říct, že zajímavé snímky najdeme i jinde. Na tento film jsme s bráchou narazili minulé Vánoce, dávali ho tuším na Nova Cinema a přišel mi velmi zajímavý. Bohužel jsem přišla o první polovinu, takže jsem film hodnotila zatím jenom napůl, ale rozhodně bych ho někdy chtěla vidět celý. Celé je to taková polská Láska nebeská a bylo to moc krásné a zajímavě natočené, s neokoukanými tvářemi a trochu slovanštějším nádechem.

A jaké vánoční filmy máte nejraději vy?

5 komentářů:

  1. Polární expres a Lásku nebeskou mám hodně ráda a těším se až oba dva filmy znovu shlédnu.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Vánoční koledu a Polární expres mám hrozně ráda :) Skvělé tipy na filmy!

    OdpovědětVymazat
  4. Vanocni koleda-1984 je lepsi nez 2009, ten stary film je mnohem hezci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel Vánoční koledu z roku 84 jsem nenašla na čsfd, tak nevím, o který film se jedná. Ale věřím, že může být také úžasný :).

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.