úterý 2. prosince 2014

Wrap Up a TBR | LISTOPAD 2014

Tak jak jsem na tom s přečtenými knihami v listopadu? No, nic moc. Přečetla jsem sice 6 knih, ale za pořádné knihy považuji jenom 3. Takže dejme tomu, že jsem Listopadovou čtecí výzvu splnila, ale přála bych si, aby to bylo lepší. Uvidíme v prosinci.

A které knihy to tedy byly?

Přečtené knihy

Esej o tragédii - recenze
Nevím, čím to je, ale každá kniha, kterou v měsíci přečtu jako první, mi připadá, jako bych ji ani nikdy nedržela v rukou, alespoň když pokaždé sepisuji Wrap Up. Každopádně Esej o tragédii byla milá, příjemná knížka, ale asi jsem od ní čekala trochu víc. Rozhodně bych ji však doporučila všem na odpočinkové, nenásilné čtení. 3,5/5

Vyřídit si účty
Tento soubor povídek od Woodyho Allena jsem četla kvůli přednesu, protože jsem doufala, že v něm najdu nějakou povídku, kterou bych mohla recitovat. Žádnou vhodnou jsem tam bohužel nenašla, ale i tak jsem si čtení moc užila, protože Woodyho Allena mám prostě ráda a především jeho humor je naprosto skvělý a výborný. Zvláštní, inteligentní, rozhodně ne pro každého, ale úžasný. Oblíbené povídky: Ano, ale dokáže to parní stroj?, Smrt klepe na dveře, Korespondence Gossage - Vardebedian, Z jedlíkova notesu, Hrabě Drákula, Trochu hlasitěji, prosím, Velký šéf. 4,5/5

Pokání - recenze
Úžasná kniha, nevím, co víc dodat, všechno podstatné jsem řekla v recenzi. Neskutečně silný příběh, zaznamenán tak úchvatnou formou. Nemůžu se dočkat, až si od autora zase něco přečtu. 5/5

Princezna a pytlák
Všichni známe Roalda Dahl jako autora knížek pro děti. Toto je však soubor dvou krátkých příběhů, pohádek pro dospělé. A co vám budu povídat, bylo to úplně jiné než jeho tvorba pro děti. A z obou příběhů jsem byla více než rozpačitá. První se mi celkem líbil, ale zkazilo mi to jeho zakončení, druhý byl fajn celý, ale nějak jsem nepochopila celkovou myšlenku obou příběhů, nic mi to nedalo, nebylo to nic zvláštního. Jsem z toho mírně zmatená, proto prvnímu příběhu dávám 2,5 a druhému 3 hvězdičky. Když z toho udělám průměr, knize dávám 2,75/5.

Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce
Druhý soubor povídek, úvah a krátkých zamyšlení ze života, tentokrát z pera Roberta Fulghuma. Původně jsem zamýšlela, že napíšu článek, ve kterém srovnám humor Allena a Fulghuma, ale nakonec jsem se rozhodla, že to pouze tady zhodnotím. Pan Fulghum píše milé, krásné historky, některé se mi opravdu líbily, některé mi přišly trochu nudné, ale celkově mi knížka přišla vhod jako uklidňující, relaxační čtení, pokaždé mi zvedlo náladu. Pohled pana Fulghuma na svět je mi více než jen sympatický a ačkoli nesdílím všechny jeho náboženské ideály, moc se mi líbilo, že svou víru do povídek zakomponoval příjemnou, nenásilnou formou. 4/5

Hobit aneb Cesta tam a zase zpátky
Právě jsem dopsala recenzi, ale nějak jsem nemohla svůj zážitek z této knihy dostat do správných slov, tak na tom budu muset ještě zapracovat. Ale jednoduše řečeno - příjemná, úžasná pohádka plná dobrodružství, která mi zpříjemnila sychravé, listopadové dny. Pan Tolkien je milý pán s úžasnou fantazií a já se těším, až se pustím do jeho slavné trilogie. 5/5

TBR

O čem mluvím, když mluvím o běhání
Ještě jsem v prosinci nic nerozečetla, ale jako první se chystám na tuto knihu, protože je krátká, a to je něco, co teď momentálně potřebuji.

Norské dřevo
Na tuto se tento měsíc asi těším nejvíc, jsem zvědavá, jak na mě tato slavná kniha zapůsobí.

Bouře
První čtyři knihy tady se mi posunuly z listopadu na prosinec, přičemž stále trvá to, co jsem řekla posledně. Shakespeare. To jediné vyjadřuje, proč si chci knihu přečíst.

Město z popela
Nejsem si jistá, jak moc jsem pozadu se Společným čtením. Hm. Snad ne moc.

Le tour du Monde en 80 jours
A je to tady, tento měsíc chci zkusit přečíst svou první knihu ve francouzštině. Je to upravené a zkrácené vydání pro úroveň A2, což bych měla zvládnout levnou zadní. Haha. Nakoukla jsem tam, a i když tomu rozumím, nevím, nevím, jak to půjde. Asi hodně pomalu, ale doufám, že to zvládnu.

A co momentálně čtete vy?