sobota 3. ledna 2015

Wrap Up a TBR | PROSINEC 2014

Měsíc se s měsícem sešel a přesně tak i rok s rokem a já mám tu čest se s vámi podělit o poslední Wrap Up roku 2014.
Bláhově jsem doufala, že přes vánoční svátky budu mít tolik času na čtení, že se od knih ani nehnu, ale nevyšlo to. Času byl sice nadbytek, ale mě zasáhla taková nechuť ke čtení, že jsem zkrátka nečetla. Čtenářský blok u mě ještě trochu přetrvává a já spíš koukám na seriály, ale pokud by to znamenalo nedostatek knižních článků, určitě se s vámi podělím o nějaké ty filmové.

Nyní však již k tomu, jak jsem si v prosinci vedla. Přečetla jsem 4 knihy, což si udržuje můj standard jedné knihy za týden, takže nejsem nespokojená. Avšak potřebuji své tempo navýšit, jestli chci TBR Killera splnit do konce roku...



Přečtené knihy

O čem mluvím, když mluvím o běhání - recenze
Tato kniha nebyla to pravé ořechové pro mě, ale to čistě mou chybou - protože jsem si pozorně nepřečetla anotaci. Čekala jsem, že toto bude klasický románový příběh, ale to jsem se spletla, protože to byly autorovy memoáry. Jelikož byla kniha určena jinému typu čtenářů, mě tolik nebavila, ale zato mě velmi oslovil autorův styl, díky čemuž mám stále chuť přečíst i jeho další knihy. 3/5

Bouře - recenze
Po přečtení Jak se vám líbí (recenze) jsem věděla, že se mi Shakespeare líbí a rozhodně chci od něho přečíst co nejvíce. Bouře mě zaujala už před nějakou dobou, ačkoli jsem dopředu vůbec netušila, o čem je. A zklamána jsem nebyla, protože to bylo jako vždy úžasné. Sice mi trochu přišlo, že se autor opakoval, ale pan Hilský to v doslovu vysvětloval jako autorovu rekapitulaci všech jeho předchozích her. I bez toho se mi však magický příběh moc líbil a rozhodně ho doporučuji. 4,5/5

Město z popela - recenze
V rámci Společného čtení Nástrojů smrti jsem se pustila do druhého dílu, u kterého mě čekalo zvláštní zklamání. Spíš než v samotné knize jsem se určitým způsobem zklamala v sama sobě. Lépe řečeno jsem sebou byla překvapena. Protože Město z popela je skvělý díl této série, ale mně se natolik změnil čtenářský vkus, že pro mě tato kniha nepředstavovala už nic tak atraktivního. 3/5

Harry Potter a Kámen mudrců 
Harryho jsem číst neplánovala, i když už jsem samozřejmě dlouho toužila po re-readingu celé série. Ale k jeho přečtení mě vedly určité důvody. Nebylo mi moc do zpěvu a měla jsem dost špatnou náladu, a tak nějak spontánně jsem sáhla do knihovničky, vytáhla Kámen mudrců a začala jsem číst. A takovou slast ve čtení jsem potřebovala, byl to pro mne neuvěřitelný relax a pohoda. Pokud se z nějakého pro mě nevysvětlitelného důvodu stále vyhýbáte této sérii, o moc přicházíte, to mi věřte. 6/5


Rozečtené knihy
Norské dřevo
Tato kniha se mi po pár prvních kapitolách jeví velmi zajímavě, ale mám docela problém ji číst, protože na mě působí strašně depresivně. A já sama mám takovou depresivní náladu, že nemám chuť číst něco, co mi tu mou náladu ještě prohloubí, takže v tom čtení teď docela plavu...


TBR

Velký Gatsby
Tuto knihu jsem si koupila minulý rok v Levných knihách. Po uvedení filmu se o tuto knihu obnovil zájem a rovněž tak i můj, protože mě jednak zajímá jako klasický titul, jednak protože je o ní zmínka v Ten, kdo stojí v koutě, a v neposlední řadě právě kvůli filmu, který chci moc vidět, protože mě na tom láká herecké obsazení a režisér, který režíroval také můj nejoblíbenější film.

Jana Eyrová
Jana Eyrová bývá mnohými čtenářkami označována za jejich nejoblíbenější klasiku nebo dokonce nejoblíbenější knihu vůbec. Na Větrné hůrce autorčiny sestry mě uchvátilo, proto předpokládám, že ani teď nebudu zklamaná, možná nadšená ještě o něco víc. Jediné, z čeho mám strach, je kritika, kterou čtenáři vyjadřují nakladatelství Omega, které vydalo tuto knihu v tak nádherném provedení, které jsem si pořídila. Kritika padá především na špatnou korekci, tedy mnoho chyb a překlepů. Já však doufám, že to nebude tak hrozné a čtenářský zážitek mi to v žádném ohledu nezkazí.

Obraz Doriana Graye
Tuto knihu momentálně čte můj brácha a ten ji označuje za vysoce nudnou. Ale názory ostatních mi nijak nesnižují pocit, s jakým se na Doriana Graye těším. Koupila jsem si ji už v létě 2013 společně s Hvězdy nám nepřály, Bezpečným přístavem a Dlouhou cestou na jih a Obraz Doriana Graye je jediná z nich, na kterou jsem si ještě nenašla čas. Doufám, že v rámci lednového projektu s klasikami se k ní konečně dostanu.

Šarlatové písmeno
Tato kniha pochází ze stejného obchodu jako Velký Gatsby, kde jsem si je obě nadšeně koupila a dlouho se na ně chystám. O Šarlatové písmeno časem polevil můj zájem a trochu jsem litovala, že jsem si ji kupovala zbytečně, ale když jsme ji probírali ve škole, moje češtinářka o ní mluvila s takovým nadšením, že jsem opět získala nějakou motivaci si ji přečíst.

Doma máme ještě spoustu dalších klasických knih, které bych si chtěla přečíst, ale jelikož se snažím zredukovat své nepřečtené knihy v rámci TBR Killera, vybírala jsem ty ze své vlastní sbírky. 
Pokud máte zájem přečíst si nějaké klasiky, proč to neudělat veselejší a zapojit se do tohoto projektu spolu s ostatními? ODKAZ

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.