pátek 6. února 2015

Zkouknuto | LEDEN 2015

Je to až paradoxní, že jsem si tento měsíc ujasnila, že chci kromě jazyků studovat i filmovou vědu, a přitom jsem v lednu viděla pouze jeden film. Ale ne že bych neměla čas na sledování ničeho - celý měsíc mě bohatě zaměstnal Doctor Who. Přesněji řečeno 5 sérií Doctora Who. Už jsem říkala, jak se nevydržím koukat na seriály delší dobu? Už jsem říkala, jak mě seriály příliš nebaví? Ehm. Tak to svědčí o kvalitě tohoto seriálu, ne?

UPOZORNĚNÍ! Tentokrát jsem to udělala trochu jinak a své myšlenky a názory ohledně jednotlivých položek ve Zkouknuto jsem zapisovala hned po dokoukání filmu (nebo série), ne až všechny najednou na konci měsíce. Proto se tu zde tak často stupňuje nadšení...

Doctor Who, 3. série (2006-2007) - 5/5
Já nevím, jak to ti tvůrci dělají, ale vždy mi dokáží, že jsem se mýlila. Myslela jsem si, že druhá série byla fantastická? Blbost. Tohle bylo snad ještě tisíckrát epičtější. Samostatné díly se mi líbily moc, Blink byl z nich podle mě nejlepší, ale i ty na pokračování byly skvělé. A co teprve poslední tři díly? Paráda a nářez. A jak moc dobrá to byla série? Tak dobrá, že jsem ji celou zhlédla během dvou dní - a to se se mnou a seriály opravdu nikdy nestává. Ano, tak dobrá to byla série.

Doctor Who, 4. série (2007-2009) - 5/5
Ani netušíte, jakou chuť jsem měla dát této sérii 6/5, ale snažím se držet zkrátka, protože očekávám, že ani toto ještě nebyl vrchol. Nedokážu ani popsat, jak tenhle seriál miluji víc a víc. Tohle pro mě zatím byla ta zdaleka nejlepší série, protože zkrátka miluji Doktora v podání Davida Tennanta a strašně moc jsem si oblíbila Donnu, která se prostě nedá a pokládá otázky. Tahle série mě totálně vyždímala ze všech emocí - u této série jsem se nejvíc smála, nejvíc plakala, nejvíc jsem ji prožívala a nejvíc jsem si ji užila. Objektivně vzato možná jednotlivé epizody měla lepší třetí série, ale jako celek na mě 4. série zapůsobila nejvíce.

Doctor Who, 5. série (2010) - 5/5
Snad mé nadšení pro tento seriál jasně značilo, že zkouknu i další sérii. A věřte mi, že i přes hrozný tlak a nápor ve škole jsem si Doktora neodpustila. Je to pro mě skvělý relax a pomáhá mi to zapomenout na vše okolo. 5. série byla skvělá, plná rozmanitých dílů a postav a musím říct, že tato pro mě byla zatím nejvtipnější. Celkově u mě stále vede čtvrtá série, ale co se týče humoru a komediálnosti, tato vyhrává na plné čáře. Matt Smith je skvělý, má úžasný talent a zkrátka vypadá neobyčejně, ale má láska k Tennantovi je zatím větší. Celkově je pro mě však tato série předzvěstí nové úžasné cesty s novým Doktorem, protože jsem se nenudila ani chviličku.

Doctor Who, 6. série (2011) - 5/5
Mé tušení bylo správné - toto byl dosavadní vrchol, zatím opravdu nejlepší série! Mattu Smithovi jsem propadla tak, že se opravdu nedokážu rozhodnout, jestli mám radši jeho nebo Tennanta. Amy jsem si konečně pořádně oblíbila a Roryho jsem si totálně zamilovala a stal se horkým kandidátem na nejoblíbenějšího společníka. Samostatné díly originální, napínavé a především neuvěřitelně vtipné. Hlavní zápletka? Epic. Mindblowing. Dokonalé. Zabijácké. Už opravdu netuším, kam výš má láska k tomuto seriálu může vystoupat.

Doctor Who, 7. série (2011-2013) - 5/5
Já se asi už vážně opakuji, ale co mám jiného dělat, když je to s každou sérií lepší a lepší? Co když je to pokaždé velkolepější a dokonalejší? Co když mě to baví víc a víc? Co když se to čím dál tím víc stává pro mě již neoddělitelnou částí života? Já ani nedokážu vysvětlit, co pro mě tento seriál znamená, jak moc mi pomohl v těžkých chvílích, jak se mě dotkl, jak mě oslovil, jak mě zasáhl, jak mi otevřel oči... Tahle série pro mě spojila úplně všechno, co na tomto seriálu zbožňuji - oblíbené postavy, oblíbené hlášky, oblíbené momenty. Opravdu se bojím, až to skončí.

Poznámka na okraj: Kdybych neměla tolik školy a výměnu s Holandskem, jistě by tu byla i osmá série, kterou mám právě rozkoukanou a moc mě baví. Zpětně se snažím posoudit, která série byla nejlepší, a opravdu se nemůžu rozhodnout mezi šestou a sedmou. Tak to asi nechám bez řešení, protože srdeční záležitosti by se neměly takto posuzovat, protože celý seriál je pro mne tak jako tak na 6/5.

E. A. Poe: Podivný experiment (Brad Anderson, 2014) - 4/5
Musím říct, že tento film mě velmi příjemně překvapil. Z plakátů a propagandy mě moc nezaujal a nevěnovala jsem mu velkou pozornost,  a i když se mi hodně líbilo herecké obsazení, podobné temné thrillery nejsou to, na co obvykle koukám. Ale pak nám ho na angličtině pustila naše učitelka v rámci "studia americké literatury", a i když nejsem příznivcem stahování, tak moc mě zajímalo, jak to skončí, že jsem si to i tak musela doma stáhnout a dokoukat. A musím říct, že tento film byl skvělý, držel mě v napětí od začátku do konce, neustále mě překvapoval a byl pro mě vskutku nepředvídatelný. Navodil ve mne tu pravou mrazivou atmosféru, podstatné znechucení a totálně mi zamotal hlavu tím, komu věřit, kdo je dobrý a kdo zlý. A to na tom asi bylo nejlepší - zkrátka se to nedalo určit. Zajděte si na to do kina, to musí být báječný zážitek.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.