sobota 28. března 2015

Když naděje umírá poslední

Ztracená naděje

Autor: Colleen Hoover
Originál: Losing Hope
Série: Bez naděje, 2. díl
České vydání: Yoli, 2014
Formát: paperback, 336 stran
Překlad: Jana Jašová


AnotaceColleen Hooverová okouzlila čtenáře románem Bez naděje, příběhem toho, co se stalo, když dívka jménem Sky potkala dávno ztraceného přítele z dětství, Deana Holdera. S Holderovou pomocí odhalila Sky šokující rodinná tajemství a vyrovnala se s city a vzpomínkami, které v ní zanechaly hluboké jizvy. Bez naděje byl Skyin příběh. A ve Ztrácení naděje se konečně dozvíme pravdu o Deanu Holderovi.

Kniha Bez naděje, první díl této knihy, se minulý rok na mém blogu stala čestným držitelem šesti hvězdiček z pěti a jednou ze čtrnácti nejlepších knih roku 2014. Ačkoli šest hvězdiček už nedávám, této knize bych je nesebrala, protože v době, kdy jsem ji přečetla, jsem z ní opravdu byla nadšená. Úžasný, podmanivý romantický příběh, který ve mně vyvolal celou škálu emocí, připravil mi i neuvěřitelné překvapení a zvrat, který jsem ani v nejmenším nečekala. Tehdy mi hned bylo jasné, že si časem musím přečíst i druhý díl, stejný příběh z pohledu Deana Holdera, velmi nejasné a rozporuplné postavy, o které je toho ještě mnohé možno objevit. Jaké to je číst podruhé stejný příběh, o kterém dopředu víte, jak skončí?

Lhala bych, kdybych řekla, že podruhé to bylo stejně výjimečné a úžasné. Nebylo. Nebylo to však svým způsobem ani horší, ale opravdu nemůžu říct, že bych si druhý díl oblíbila ještě víc než první. Přesto jsem byla schopná knihu slupnout za dva dny, ani chvíli se nenudit a ještě si nechat zamávat s emocemi - znovu.
Ačkoli stejný příběh prožíváte podruhé a je vám dopředu jasné, co přijde, a proto se nedostaví ten wow-efekt jako u prvního dílu, styl Colleen Hooverové je natolik čtivý a návykový, že budete opět napjatí jako kšandy a vůbec vám nebude vadit, že o tom největším překvapení už víte. V prvním díle toho však nebylo mnohé odkryto o Holderově minulosti a vnitřním světě, proto máme prostřednictvím této knihy šanci objevovat i nové věci, nejenom opakovat ty staré.
Přestože mě tato kniha znovu rozesmála, rozplakala a přinutila se zamilovat, mé emoce mi přišly trochu utlumené oproti těm, co se probouzely při čtení prvního dílu. Možná to bylo tím, že jsem četla příběh z pohledu kluka a moje svědomí si nechtělo přiznat, že takto kluk přemýšlí, že takový kluk existuje a že se takto může zachovat. I když by to byla krásná představa, přece jenom jsem měla neustálý pocit, že to je pouhá iluze.

Možná se vám zdá, že do knihy stále rýpám, ale ve skutečnosti, se mi opravdu líbila a určitě bych si ji někdy přečetla znovu. Pokud ale chci, aby mé recenze byly objektivnější a nejenom podřízené splašením mých emocí, musím si přiznat i nedostatky, které tato kniha dle mého názoru má. Přesto se však jedná o jeden z nejčtivějších a nejpodmanivějších příběhů vůbec. 
S vyššími nároky na knihy však tento příběh zařazuji do škatulky výjimečných romantických příběhů, které mi přinesly báječný čtenářský zážitek, ale neměly na mě žádný hlubší vliv po dočtení - a to je něco, co momentálně hledám na těch nejlepších knihách.
Hodnocení: 4/5

4 komentáře:

  1. Bez naděje a Ztracenou naději bych si ráda přečetla, protože jsem četla Život jedna báseň a hodně se mi tato kniha líbila, tak jsem zvědavá na tyto knihy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se ti obě budou líbit ještě více, ale pomalu začínám pochybovat, že by Colleen Hoover mohla zklamat :). Já sama se doufám k Život jedna báseň brzy dostanu :).

      Vymazat
  2. Také bych si tyto dvě knihy moc ráda přečetla. Přijde mi na nich něco jiného, neobvyklého, ale možná je to jen zdání. Rozhodně však díky za moc pěkně napsanou recenzi, parádně si mě dokázala na tuto knihu nalákat :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně bych neřekla, že se jedná o klasickou romantickou knihu, je v ní něco více. Snad se ti obě budou líbit :).

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.