neděle 1. března 2015

Wrap Up a TBR | ÚNOR 2015

Z února mám velkou radost. Tolik se toho událo, ačkoli trval tak krátce. 

Poslední dny výměny s Holandskem. 
Dostala jsem místo průvodkyně na zámku v Novém Městě nad Metují. 
Kromě množství filmů jsem dokoukala také Doctora Who (a začala koukat na původní verzi z roku 1963).
A stalo se toho ještě více, ale co vás asi nejvíce zajímá, je množství knih, které jsem přečetla. A můžu vám s radostí oznámit, že v únoru se mi znovu vrátila chuť do čtení - a já přečetla 6 knih.


Přečtené knihy
Jana Eyrová - recenze
Janu Eyrovou jsem měla rozečtenou už od ledna, ale valnou většinu jsem přečetla až v únoru. Musím říct, že tuto knihu jsem hltala a milovala každým douškem. Není divu, že jsem ji posadila na příčku své nejoblíbenější klasiky, je zkrátka úžasná. Půvabná, krásná a rozmanitá. Romantická i napínavá a neuvěřitelně čtivá i přes svou tloušťku. Právem první kniha tohoto roku, které jsem dala plné hodnocení. 5/5

Klub rváčů - recenze
Ačkoli jsem své hodnocení v novém roce zpřísnila, netrvalo dlouho a po Janě Eyrové jsem se dostala k druhé knize, které jsem plné hodnocení dát musela. Nejprve jsem Klubu rváčů zamýšlela dát hned po dočtení 4,5 hvězdičky, ale poté jsem o knize zpětně přemýšlela a sepisovala recenzi, při které jsem se definitivně rozhodla, že tato kniha si prostě plný počet zaslouží, protože je neuvěřitelná a průlomová. Opravdu mě zasáhla a přiměla mě přemýšlet o věcech, kterým jsem se doteď vyhýbala. Nechtěla jsem plnými počty plýtvat, ale bylo by zkrátka nefér, kdyby tato kniha dostala méně. Zaslouží si to. 5/5

Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti - recenze
Tato kniha mě potěšila a trefila se do doby, kdy jsem měla radost ji číst. Byla opravdu zajímavá a moc se mi líbily dobové fotografie, ale i tak pro mě byla docela předvídatelná a zkrátka taková jednoduchá. Skvělá oddechovka s dávkou napětí, ale pro mě to nebylo zase takové vzrůšo po dvou tak mimořádných knihách. 3/5

Eleanor & Park - recenze
Nádherná, příjemná, milá a neuvěřitelně ňuňatá kniha, kterou jsem si zamilovala. Oba hlavní hrdinové pro mě byli jako přátelé, s kterými bych nejradši strávila každou minutu, jejich příběh jsem hltala. Po prvotním nadšení po pár stránkách pro mě v knize na chvíli nastalo menší hluché místo, ale i tak se mi tato kniha celkově líbila moc a nezklamala mě. 4/5

Lev, čarodějnice a skříň
Rovněž tato kniha ke mně přišla v pravou chvíli, protože jsem měla hroznou chuť na fantasy příběh, ale rozhodně ne na nic náročného. Pohádkový příběh z Narnie byl perfektní volbou, kterou jsem si vytáhla ze Sklenice. Ačkoli tato kniha u mě na poličce tvrdla 9 let, stálo za to počkat si na pravou chvíli -  byla výborná, splnila má očekávání a já se nemůžu dočkat, až v sérii budu pokračovat. Recenzi se psát nechystám, protože toho mám moc, ale určitě napíšu souhrnnou recenzi později na celou sérii. 4/5

Ústřičkova smutná smrt a jiné příběhy
Tim Burton je šílený génius, jehož obdivuji a jehož filmy miluji. A stejně tak mě na jeho výstavě v Praze okouzlily jeho výtvarné práce, které jsou přesně jako jeho filmy. Koupě této knihy je spíš záležitost pro fanoušky, ale doporučila bych ji i těm, kteří mají rádi netradiční, absurdní, morbidní, fantasy příběhy v podobě drobných ilustrací a jednoduchých veršů, které se na první pohled zdají jako práce malého dítěte. Ale ne - je to geniální Tim Burton, jehož mini knížečku jsem zhltla jako nic a nebyla jsem zklamána. Příště bych si ji však ráda přečetla v originále. 5/5


Rozečtené knihy
Sofiin svět
Celý měsíc to probíhalo stejně - vyměňovala jsem pouze jednu knihu za druhou a francouzské ani anglické knížky jsem se ani nedotkla. I momentálně aktivně čtu pouze Sofiin svět, který se mi zatím celkem líbí. Respektive se mi líbí ty části o dějinách filozofie, ale ten samotný příběh kolem Sofie mě tak trochu vytáčí, protože mi nesedí, jak je to napsané. Sofie je čtrnáctiletá dívka, ale autor její příběh popisuje tak zvláštně strojeně a dětsky. Navíc mi prostě přijde, že Gaarder vůbec neví, jak psát o dívkách - proto je to celé takové ploché a nesedí mi to. Ale styl, jakým popisuje dějiny filozofie, je neuvěřitelně podmanivý a upřímně mě fascinuje. Proto mám o této knize zatím trochu smíšené pocity.

Le tour du Monde en 80 jours
The Hostile Hospital


TBR
Ready Player One: Hra začíná
Tato kniha mi tu už nějakou dobu leží a konečně mám výborný podnět se do ní pustit - díky Čtenářskému klubu, který otevřela Melinda. Těším se, až dočtu Sofiin příběh a budu se moci pustit do této, abych mohla své zážitky z četby probírat s ostatními. A pokud na společné čtení máte chuť i vy, neváhejte se zapojit!

Ztracená naděje
Tato kniha mi přišla z knihovny, protože jsem ji měla rezervovanou. Ani nevím, jestli na něco takového mám zrovna chuť, ale musím ji vrátit co nejdříve, protože už je opět rezervovaná. Ale těším se, protože Bez naděje jsem dala 6/5 a stala se právem jednou z mých nejlepších přečtených knih minulého roku. Tak jsem zvědavá, jak bude celý příběh vypadat z Holderova pohledu.

Moře nestvůr
Druhý díl Percyho Jacksona mi na stole straší už déle, protože je opět vypůjčený z knihovny. Sice bych se dál chtěla zbavovat svého TBR, ale na Percyho mám zrovna docela chuť a zajímá mě, jak bude jeho příběh pokračovat dál.

A pokud půjde vše dobře, určitě se dostanu i k dalším knihám, abych mohla dál úspěšně ničit své TBR! Nechcete se do TBR Killera zapojit i vy?
Malá soukromá výzva

2 komentáře:

  1. Ahoj, kdy budeš v Novém Městě? Žiju tady, tak bych se na tebe šla podívat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, provádět budu v první polovině srpna. :)

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.