sobota 25. dubna 2015

Duší stále v Goudě

Dlouho tu o mně nebyla žádná zmínka. Všem netrpělivým čtenářům se za to omlouvám, ale v poslední době jsem to měla trochu rušnější a blog musel jít stranou. 


Týden jsem strávila v úžasné Goudě na výměnném programu a byl to jeden z nejlepších týdnů mého života. Navštívila jsem kromě Goudy i Den Haag a Amsterdam, kde jsem v Rijksmuseu viděla opravdového Vincenta van Gogha, Rembrandta a Vermeera. Zahrála jsem si fotbal a glowgolf, viděla pláž a dva trochu horší filmy (dozvíte se ve Zkouknuto), pekla palačinky, navštívila Efteling, jezdila každý den na kole, mluvila anglicky, učila se holandsky, jedla úžasné holandské jídlo, pila hrozně drahou holandskou vodu, viděla tolik větrných mlýnů a žádný tulipán, ochutnala ten nejlepší sýr a upekla vlastní stroopwafel. Poprvé jsem navštívila Primark, kde jsem si koupila hufflepuffleské pyžamo, v antikvariátu si povídala s pánem o politice a Rusku a koupila si od něj Harry Potter and the Philospher's Stone ve vydání z roku 1997 a v Amsterdamu jsem kromě úžasné zmrzliny Ben&Jerry's ochutnala i svou první Harry Potter čokoládovou žabku s kartičkou Madame Hooch za 5€. Nespočet úžasných a nezapomenutelných zážitků, na které budu do smrti vzpomínat.
Potom jsem však musela dohánět školu, což bylo velmi náročné, navíc dramaťák, přednes, francouzština,... K tomu mi odjela babička a já zůstala jako jediná žena v domácnosti a musela jsem zastávat úplně všechno. Blog jsem zkrátka neměla šanci stíhat.

Můj nejmilejší malíř
Noční hlídka (Rembrandt)
Mlékařka (Vermeer)
Peanut Butter + Chunky Monkey = nejlepší zmrzlina!
Čokoládová žabka
A Madame Hooch uvnitř!
Vyjížďka kanály na lodi
Pláž v Den Haagu
Foukal vítr, svítilo sluníčko a mně se tak ta pláž líbila více než v létě
Kanály v Amsterdamu
Zámky lásky v Amsterdamu
Stroopwafel!
EFTELING!
Horské dráhy v Eftelingu

Pohled na areál z Pagody


Kaasmarkt v Goudě
A nakonec já, tradiční nizozemská selka a ten nejlepší sýr!

Včera jsem byla na báječném hradeckém Majálesu, který jsem si stoprocentně užila, i když mě to stálo několik hodin stání na jednom místě a velkou tlačenici ze všech stran - ale nakonec jsem měla zážitek z Tomáše Kluse a Chinaski z první řady, takže to nebyl ztracený čas!

Moc děkuji všem, kdo se již zapojili do mé narozeninové soutěže! Bála jsem se, že vás bude málo, ale je vás tolik, že určitě nebude vědět, čí odpověď vybrat. Pokud je tu někdo, kdo se ještě nezúčastnil, rozhodně neváhejte a jděte do toho - knihy jsou vždy slibnou výhrou!




Co momentálně čtu, sleduji, dělám?
Čtu Hlas nože od Patricka Nesse, první díl trilogie Chaos. Jsem v jedné třetině, ale moc se mi to líbí a určitě jsem zvědavá, jak Toddův příběh bude pokračovat.
Rozkoukala jsem Sólistu, kterého mám už dlouho nahraného. Jsem úplně na začátku, ale moc mě zaujal námět - příběhy z novinářského prostředí miluji, očekávám, že uslyším i hodně muziky, a na to se moc těším!
Za dvě hodinky se chystám do Nového Města na zámek na své první poslechy prohlídky. Jelikož jsem skoro celý duben neměla čas, dostávám se k tomu až teď, tak doufám, že jsem si tím nijak neuškodila a průvodcování mi půjde snadno.

Děkuji za trpělivost, kterou se mnou máte, že mé články čtete, že komentujete, že jste. Moc si toho vážím a nemůžu se dočkat, až se do blogu znovu ponořím.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.