pátek 3. dubna 2015

Wrap Up a TBR | BŘEZEN 2015

S koncem měsíce se pojí spousta rubrik a Wrap Up s TBR jsou jednou z nich. Už jste měli šanci si přečíst Zkouknuto o filmech, které jsem v březnu zhlédla, a Měsíční chvástačku o knize, kterou jsem si v březnu pořídila. V tomto článku vám povím o 6 knihách, které jsem v březnu přečetla, a o dalších knihách, které se chystám číst. Doufám, že i duben bude na knihy tak bohatý, jako byl právě březen.


Přečtené knihy

Sofiin svět - recenze
Hned první kniha, kterou jsem přečetla, byla knihou úžasnou a výjimečnou, ačkoli i tak měla své mouchy. Naučila mě toho ovšem mnoho, více než tolik let dějepisu ve škole. Ačkoli jsem ji četla poměrně dlouho, nenudila jsem se, jen je nutné toho v knize spoustu vstřebat, protože to není čtení, kterým byste jenom propluli - musíte u něj přemýšlet nad sebou a nad světem. Bez toho - dle mého názoru - jinak čtení této knihy nemá smysl. 4,5/5

Ready Player One: Hra začíná - recenze
A hned druhá kniha měsíce byla peckou měsíce. Četla jsem ji v rámci Čtenářského klubu, který pořádá Melinda, a byla to ta nejlepší kniha, s kterou tento projekt začít. Byla neuvěřitelně čtivá, zábavná a napínavá, plná tolika zajímavých myšlenek a odkazů na osmdesátkovou popkulturu. Pro každého milovníka filmů, knih, komiksů nebo videoher téměř povinnost! Nejúžasnější březnovou zprávou - nedlouho poté, co jsem knihu dočetla - bylo však oznámení, že filmového zpracování se ujme pan mistr Steven Spielberg. Neskutečně se těším! 5/5

Ztracená naděje - recenze
Po filosofických a akčních knihách jsem potřebovala něco oddechovějšího a hravě mi k tomu posloužila Ztracená naděje, jejíž první díl se minulý rok stal jednou z mých nejoblíbenějších knih. Ztracená naděje kvalitativně není vůbec horší, je stejně úžasná a čtivá jako Bez naděje, ale zkrátka už se mé čtenářské chutě posunuly dál a já na perfektních knihách hledám něco jiného. Přesto to byl úžasný romantický příběh. 4/5

Le tour du Monde en 80 jours
S touto francouzskou knížkou jsem se prala dlouho, ačkoli není dlouhá, těžká ani nudná. Jen se vždycky někde vyskytla jiná kniha, která mě lákala více. Paradoxně jsem tuto knihu dočetla na krajském kole olympiády z francouzštiny, když jsem nervózně čekala, až si mě zavolají na ústní část soutěže. A moc se mi líbila, protože byla dobrodružná, milá a především ideální pro první čtení ve francouzštině. Jde o zkrácený (a možná i zjednodušený) text originálu pro jazykovou skupinu A2. 3/5

Sen noci svatojánské
William Shakespeare je osobou, která mě fascinuje, a jeho dramata mě neobyčejně baví. Už jsem četla Jak se vám líbí, Bouři, ale Sen noci svatojánské je zatím mou nejoblíbenější hrou. Baví mě na ní těch několik dějových linií propletených do sebe, pohádková atmosféra a úžasný humor - tato komedie mě rozesmála zatím nejvíce. Vděčit za to můžu hlavně ochotníkům Pořízovi, Klubkovi a spol., v jejichž kůži jsem se ocitla i já, když jsem si zahrála Petra Poříze u nás v dramaťáku. Pokud chcete se Shakespearem začít, doporučuji začít právě zde. 5/5

Oceán na konci uličky
Neil Gaiman je jeden z mých oblíbených autorů. Četla jsem jeho Koralínu, bohužel ale až po zhlédnutí filmu, takže na mě už tato kniha neměla takový vliv jako právě film, který patří k mým nejoblíbenějším animákům. Četla jsem jeho komiks Babycakes, který mě šokoval, ale o to více mě přesvědčil o tom, že jako vegetariánka jednám správně. Mám doma jeho knihu Nikdykde, na kterou se neobyčejně těším, chtěla bych si přečíst i zbytek jeho knih včetně Hvězdného prachu, jehož filmové zpracování se mi moc líbilo. A v neposlední řadě miluji jeho díly Doctora Who, k nimž napsal scénář. Rozepisuji se tady tolik o něm, protože o knize samotné je pro mě ještě obtížné mluvit, protože to byl jedinečný zážitek. Neil Gaiman je pro mě literárním ekvivalentem Tima Burtona. Více již brzy v recenzi. 4/5

Rozečtené knihy

The Hostile Hospital
Ano, stále čtu tuto jednohubku. Stále ji čtu jen ve škole o přestávkách, když nemám co dělat a když nemám jinou knihu po ruce, což se v poslední době moc často nestávalo. Ale doufám, že tento měsíc už ji dorazím, protože je stejně úžasná jako její předchozí díly.

TBR

Na Větrné hůrce
Tato kniha se rovněž zařadila mezi mé nejoblíbenější v minulém roce a jedná se o jednu z nejlepších klasik, co jsem přečetla. Minulý rok jsem ji četla jednak kvůli sobě, ale také jsem ji musela přečíst do školy a sepsat její rozbor na referát. K mé prezentaci se ovšem schyluje až teď, když bereme světový realismus a naturalismus, a já jsem z knihy hodně zapomněla, proto si ji potřebuji zopakovat. Těším se, ale zároveň jsem trochu nervózní z představy opětovného prožití toho pochmurného a depresivního příběhu.

Hlas nože
Od Patricka Nesse mám doma čtyři knihy a zatím jsem nečetla ani jednu. Proto se ráda pustím do jeho série Chaos, která začíná právě tímto dílem. Nemám od toho žádná očekávání, takže uvidíme, jak se mi knížka zalíbí.

O dalších knihách, co si přečtu, nemám zatím žádnou představu, teprve se budu rozhodovat v průběhu měsíce a podle momentální nálady.

2 komentáře:

  1. Já jsem v březnu přečetla jen jednu knihu a to Vypravěčku, která se mi ale hrozně líbila a teď čtu Zlodějku knih. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypravěčku i Zlodějku knih bych si moc chtěla přečíst! :)

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.