pátek 8. května 2015

Na co se v květnu třesu

Netuším, jestli z tohoto udělám pravidelnou rubriku. Svůj blog tvořím celkem spontánně a nijak zvlášť si dopředu neplánuji, kdy a co budu psát, kolik toho budu psát a jestli vůbec budu psát. Tentokrát se mi v hlavě zrodil neoriginální nápad na článek - co vychází a chci si přečíst (zpravidla nikoli však koupit). Sice to není nic, co byste si nepřečetli nikde jinde, ale tyto typy článků mám u ostatních blogerů já moc ráda, proto doufám, že by to mohlo bavit i vás. Kromě toho já nemluvím pouze o knihách, ale i o filmech - a časem možná přidám i jiné věci, na které se v daných měsících těším!


KNIHY

Cesta do nekonečna - Můj život se Stephenem
Jane Hawking
XYZ, 496 stran

Stephen Hawking patří k mým oblíbeným osobnostem. Zasloužil si to především svým unikátním humorem a životní prací - jeho teorie a poznatky o vesmíru, černých dírách a cestování časem jsou vždy něco, o čem si ráda přečtu. Teorie všeho, filmová adaptace této knihy, podle všeho nebude tolik o vesmíru, fyzice a vědě, ale spíše o citech, osudech a dojemném, láskyplném příběhu dvou zamilovaných lidí (proto získává otrávené mužské komentáře a nadšené ženské ohlasy). I tak bych ji však moc chtěla vidět, ale nejdříve bych si ráda přečetla knihu. Teď už mi nezbývá než se jen modlit, aby ji koupili k nám do knihovny.

Girl Online
Zoe Sugg
Jota, 336 stran

Tato kniha mě dlouhou dobu nechávala chladnou, protože v době její největší popularity při vydání jsem neměla nejmenší tušení, kdo je Zoella. Na YouTube trávím hodně času, ale podobné typy youtuberek nepatří k mým sledovaným, proto mi dlouho trvalo, než jsem se zorientovala v tom, kdo to je, co je to za knihu nebo onajinenapsalasama? poprasku. Vzhledem k recenzím od toho neočekávám nic výjimečného, ale vždy si ráda přečtu něco milého a odlehčeného, a to by mohla být právě Girl Online - tak proč to nezkusit?

Dítě číslo 44
Tom Rob Smith
Knižní klub, 384 stran

O podobnou knihu bych se asi nezajímala tolik, kdyby nehrozilo i její filmové zpracování. Film Dítě číslo 44 byl natáčen v Čechách, hraje v něm Tom Hardy nebo Gary Oldman a má úžasný trailer - tyto aspekty mě dokázaly na film nalákat, ačkoli možná nevypráví příběh, které běžně čtu. Na druhou stranu - proč si nerozšířit čtenářské obzory a nedozvědět se něco nového o temné historii Sovětského svazu.

Temné kouty
Gillian Flynn
Knižní klub, 448 stran

Od Gillian Flynn jsem doposud nic nečetla, ale jako většinu lidí mě nejvíce láká přečíst si její Zmizelou a poté se podívat na film. Stejně bych to chtěla podniknout i s její další knihou Temné kouty, která nyní vychází s filmovou obálkou. Mohl by to být zajímavý thriller, opět něco ze šuplíku žánrů, s kterými jsem zatím neměla pořádně čest. Čas to napravit.

Fangirl
Rainbow Rowell
Yoli, 456 stran

Fangirl už mám doma v krásném paperbacku v původním znění. Mám ji v knihovničce už alespoň rok a neustále se odhodlávám se do ní pustit. Původně jsem to chtěla stihnout před jejím vydání v češtině, ale nakonec jsem si řekla, že se nebudu nutit, jen abych stihla přečíst něco dřív než ostatní. Navíc když už tuto knihu většina lidí četla. Já se na ni nesmírně těším, protože mi je velmi blízký její námět, který prozrazuje už samotný název. Očekávám od ní, že v ní najdu spřízněnou duši.

Napůl divoký
Sally Green
Yoli, 392 stran

První díl Napůl zlý se mi líbil, i když mě zcela neoslnil. Koupila jsem si ho na začátku své blogové dráhy, kdy jsem měla v sobě tolik entusiasmu, že jsem kupovala každou knihu, o které jsem se byť jen doslechla. Z toho jsem rychle vystřízlivěla, protože mi došlo, že nejsem jako ostatní blogeři, kteří neustále nakupují - tak proč si hrát na to, že jsem? Ačkoli mě první díl nezaujal až tolik, plánovala jsem si ho doma nechat a sesbírat celou sérii, ale pak mi opět došlo, že bych to nedělala proto, že bych chtěla, ale že ostatní blogeři dokupují série, aby je měli kompletní - "a já jsem přeci jedna z nich". I z tohoto jsem nakonec vystřízlivěla a knihu věnovala do soutěže. Přesto bych si ráda její pokračování přečetla, protože jsem zvědavá, jak Nathanův příběh bude pokračovat.

Železná zkouška
Holly Black, Cassandra Clare
Yoli, 312 stran

Tato kniha mě na zahraničních webech zaujala okamžitě. Obě její autorky znám, i když od Holly Blackové jsem nic zatím nečetla. Magický příběh z internátní školy pro čaroděje si vždy ráda přečtu s chutí!



Sherlock - Archiv případů
Adams Guy
Slovart, 160 stran

Musím si snad toto nějakým způsobem obhajovat? Vždyť je to Sherlock! Dokonalý seriál, společně s Doctorem Who můj nejoblíbenější. Skvělé herecké výkony, humor, kriminální zápletky. Je to poutavé, svěží, zajímavé, moderní, vtipné, britské a prostě senzační. Srdce mi puká při čekání na další díly, proto bych si to ráda zkrátila čtením této knihy, která pojednává o prvních dvou řadách seriálu. Koupila bych si ji, ale Book Buying Ban mě brzdí. A taky to, že nemám peníze. Ale to je zase jiná kapitola.


FILMY

Jimmyho tančírna
Drama
Velká Británie / Irsko / Francie, 2014, 106 min

Tento film mě poprvé zaujal, když jsem viděla jeho trailer na nějaké televizní stanici. Rozhodně nejde o film, který by se dočkával velké popularity, přece jenom jde o "pouhé" britské drama, které nemá tak vysoké hodnocení, ale mě i tak tento film velmi zaujal. Podle obsahu zní jako zajímavý romantický příběh o životě v minulosti, o lidských snech, volnosti a tanci. Navíc v něm hraje Andrew Scott!

Země zítřka
Sci-Fi / Mysteriózní
USA, 2015, 130 min

Od té chvíle, co jsem spatřila trailer, tak tenhle film chci hrozně moc vidět. Zajímavý námět a herecké obsazení - George Clooney a Hugh Laurie - mě okamžitě přinutily se o tento film zajímat víc a se zklamáním jsem zjistila jednu věc - jakkoli tento film může znít zajímavě, má naprosto nulovou publicitu! Neslýchám moc často, že by se o něm výrazněji mluvilo, nevidím plakáty, reklamy,... A přitom to může být taková pecka! Já ovšem k filmu publicitu nepotřebuji, já si ho ujít nenechám.

Život je život
Komedie
Česko, 2015, 95 min

Na české filmy se obvykle tolik netěším ani na ně nespěchám do kina. Ne že by Život je život byl výjimkou, ale přesto mám chuť ho sem uvést. České komedie bývají jedna jako druhá, většinou nejsou tak vtipné, spíš žalostně tragikomické, ale koukat mě na ně nebolí. Navíc film Láska je láska se mi líbil moc, proto pevně věřím, že by se mi Život je život mohl líbit také, ačkoli mám od něj očekávání menší. Očekávám pořádnou ptákovinu, abych to řekla na rovinu. Ale proč jednou za čas ne?

Dítě číslo 44
Drama / Thriller
USA, 2015, 137 min

Tady platí to, co už jsem napsala u knihy. Gary Oldman a Tom Hardy jsou kurňa herci, které mám fakt ráda. Navíc by to opravdu mohl být špičkový thriller. 




Klub rváčů
Drama / Thriller
USA / Německo, 1999, 139 min

Tento film jsem už sice viděla, protože jsem se zamilovala do knižní předlohy Chucka Palahniuka, ale přitom jsem se zamilovala i do filmu samotného. Proto mám obrovskou radost z Projektu 100, který každoročně do našich kin uvádí několik starších filmů - před nedávnem to například byl i beatlesácký Perný den. Pokud se mi povede dostat se do kina, určitě bych si tenhle film ráda zopakovala, protože je zkrátka úžasný.


OSTATNÍ

Svět knihy 2015
Upřímně nemám nejmenší ponětí, zda se tento rok na Svět knihy dostanu, i když bych moc chtěla. Nevím, jestli budu mít čas, nevím, jestli budu mít peníze, nevím, jestli budu mít s kým jet. Nechám tomu volný průběh a uvidím, jak to dopadne. Ale i kdybych se tam nepodívala, vždycky se budu těšit na články a reakce ostatních blogerů, jak si to na největší české knihomolské akci roku užili. Takže pokud to nestihnu, koukejte si to tam užít i za mě!

Na co se v květnu těšíte vy?

2 komentáře:

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.