středa 6. května 2015

Wrap Up a TBR | DUBEN 2015

Duben byl pro mě velmi náročným měsícem. Týden jsem strávila v Holandsku, potom jsem doháněla školu, kterou jsem nedohonila doteď, doma jsem zaskakovala za babičku a uklízela po dvou chlapech, což je hodně náročná záležitost, a začala jsem jezdit na zámek, kde mám v létě průvodcovat, a s tím souvisí pořádné šprtání se textu, který se budu snažit návštěvníkům podávat co nejpoutavěji a nejzajímavěji. Držte mi palce!
I přes to jsem však zvládla přečíst 5 knih, což mně osobně přijde jako krásné číslo. Recenzí však ubylo, což vám vysvětlím u jednotlivých knih.


Přečtené knihy

Vincent
Poměrně tematicky jsem si před odjezdem do Nizozemí přečetla nedávno vydaný komiks o nejznámějším holandském malíři Vincentu van Goghovi, který je zároveň mým nejoblíbenějším malířem a který mě neuvěřitelně fascinuje. Toto zpracování jeho života se mi moc líbilo. Ačkoli se tak jednoduchá kresba může zpočátku zdát zvláštní, nádherně potom v knize kontrastuje s Vincentovými obrazy, které i když jsou také zachyceny jednoduše, člověku připomenou ty pocity, jaké zažívá při pohledu na originály. Co mi trošku vadilo a tak nějak nesedělo, byly dialogy a mluva jednotlivých postav, protože i to bylo na můj vkus poměrně jednoduché. Zato jsem se zamilovala do korespondence mezi Vincentem a jeho bratrem, jejich slova jsem vyloženě hltala. Díky tomu mě autorka Barbara Stok nalákala k přečtení originálních dopisů tohoto malíře, které vyšly také knižně. Recenzi jsem nenapsala, protože nevím, co víc bych o této "knize" řekla. Možná ale v budoucnu udělám fotografický náhled do nitra tohoto komiksu. 4/5

Na Větrné hůrce - recenze
Tuto knihu jsem poprvé četla na podzim (z této doby si můžete přečíst i recenzi), zopakovala jsem si ji znovu především kvůli škole. Mám na ni připravit referát a zdrceně jsem zjistila, že jsem z jejího příběhu od podzimu podstatnou část zapomněla. Zopakovat si ji ale nebyl problém, protože tato kniha je úžasná. Nestaví tolik na ději ve smyslu jednotné zápletky, ke které by příběh po celou dobu směřoval, ale na psychologii a vývoji postav, popisu prostředí a situací. Přesto je velmi poutavá a místy i zábavná, především však velmi realistická a s úžasnou potemnělou atmosférou. Mně toto dílo z pera Emily Brontëové přijde zkrátka geniální. 5/5

The Hostile Hospital
Už osmá kniha ze Série nešťastných příhod, která mě nepřestává bavit a překvapovat. Příběh graduje a rozvíjí se a já se nemůžu dočkat, až se pustím do dalšího dílu. Lemony Snicket mě opět nezklamal, připravil si pro mě plno nových anglických slovíček a frází, černého humoru, napětí, satiry, deprese a zoufalství, a i když se tento díl neřadí k těm mým nejoblíbenějším, na kvalitách neztrácí ani náhodou. 4/5

Hlas nože
Knihy od Patricka Nesse mám na poličce celkem čtyři, a proto bylo načase si je také konečně přečíst. Zvolila jsem první díl ze série Chaos, kterou si velmi pochvalují v zahraničí i u nás v Čechách, ačkoli u nás nedosáhla takové popularity (svědčí o tom fakt, že jsem všechny díly koupila dohromady za nějakých 130 Kč). Tato série rozhodně stojí za pozornost, protože je zábavná, napínavá a nápaditá, první díl mě velmi bavil, ale na druhou stranu ve mně nevyvolal hlubší pocity nebo zapálení. Každopádně jako příběh jsem si knihu užila a těším se na další díly. 3/5

Roky pod psa
Markus Zusak je autorem jedné z obecně nejoblíbenějších knih, ale ještě před Zlodějkou napsal sérii o bratrech Wolfeových. Jelikož jsem předtím od Zusaka nic nečetla, rozhodla jsem se si jeho knihy knihy přečíst hezky popořadě tak, jak je sám napsal - tím pádem si Zlodějku knih nechat jako zlatý hřeb. Roky pod psa se mi líbily moc jako oddechová a příjemná jednohubka na jedno posezení. Stylově mi přišly tak trochu jako Klub rváčů, verze pro mladší. Atmosférou, sem tam nějakou myšlenkou nebo vyzněním. Tato kniha mě ale o moc neobohatila a pravděpodobně její příběh (jestli se dá mluvit o nějakém příběhu) brzy zapomenu, ale nevidím důvod, proč se k ní jednou znovu nevrátit a nezopakovat si těch pár milých kapitol. 3/5

Rozečtené knihy

Blíženci z ledové pouště
Tuto málo známou dětskou fantasy knížku jsem si asi před pěti lety koupila v Levných knihách za nějakých 29 Kč, ale poprvé jsem ji otevřela až nyní. Popravdě jsem dost překvapená z toho, co se z knihy vyklubalo. Jelikož jde o knihu od českého autora (konkrétně Zdeňka Jecelína), neměla jsem valná očekávání. Musím sice přiznat, že sem tam je z toho to "české psaní" opravdu znát (některá slova nebo spojení bych nejradši vyškrtla) a pokaždé ve mně probouzí divné pocity zmínky o ČT1 a dalších českých věcech (kvůli tomu, že na to v knihách zkrátka nejsem zvyklá), ale jinak je to naprosto úžasný příběh - alespoň až tam, kam jsem zatím dočetla. Je to milé a poutavé, ale zároveň dost napínavé, občas se fakt otřepu hrůzou a v neposlední řadě je to o paralelních vesmírech, řecké mytologii a jiných světech - a to já naprosto miluji. Doufám, že si kniha své kvality udrží až do konce, protože má opravdu skvěle našlápnuto. 

TBR

Navždy tvůj
V momentální době mám jasno jen o této knize, jinak opravdu netuším, co si v květnu přečtu. O Danielu Glattauerovi v poslední době slýchám ze všech stran. Rozruch kolem Dobrý proti severáku jsem zaregistrovala, ale přijde mi jako nic oproti rozruchu, který kolem autora panuje na internetu teď. Všichni ho vychvalují až do nebes, tak jsem se sama rozhodla zkusit jeho knížku Navždy tvůj, která zní hodně zajímavě. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.