úterý 9. června 2015

Co skrývá internet (1)

Nápad na tuto rubriku také není z mé hlavy - všude možně probíhají různé variace na to samé, častokrát nazvané jako "Zaujalo mě". Původně jsem neplánovala nic podobného zavádět, ale občas prostě i já na internetu na něco narazím a mám chuť se o to podělit s ostatními nebo si o tom alespoň s někým popovídat. Tak tedy internetový nářez poprvé!


Nepřeložitelná slova

Nedávno se mi na mé zdi na Facebooku objevil odkaz na 14 roztomilých ilustrací nepřeložitelných slov. Autorka Marija Tiurina jednoduše vybrala 14 cizích slov, pro něž v angličtině neexistuje samostatný výraz, a ztvárnila je úžasnými obrázky. Rozplývám se nad nimi doteď. Jsou tak nádherné! Zrovna tak mě ale velmi překvapila zmíněná slova, o jejichž existenci jsem neměla nejmenší tušení. Báječný nápad!


Malovaná hudba

Před delší dobou jsem opět díky odkazu na Facebooku (tato sociální síť není pouhým zlem, ona opravdu poskytuje i odkazy na něco krásného!) narazila na umělkyni Melissu S. McCracken, která trpí poruchou zvanou synestezie. Tato slečna, když poslouchá hudbu, vnímá ji jako barvy. Nemám ponětí, jestli je fyzicky vidí před očima nebo jestli je vidí pouze v hlavě (wiki ale píše, že je doopravdy nevidí, pouze cítí), ale vidí je - a to je kurňa super cool! Mimo to jsou však její malby naprosto úžasné (stejně tak jako její hudební vkus...).

Imagine

Book's Calling

O tomto projektu, o kterém vy možná víte už dávno, jsem se dozvěděla díky Reflexu, který na něj upozornil. Mladý Slovák Jakub, který žije v Praze, propaguje četbu tím, že se při čtení fotí na neobvyklých místech. Smyslem projektu je, aby si lidé procházejí kolem něj na ulici všimli, cože to vlastně dělá - a snad je to donutí si doma vzít knihu a začít číst. Patronem projektu je Ladislav Špaček. Book's Calling můžete sledovat na Instagramu.



Čajový kalendář

Patřím mezi velké milovníky čaje. Kávě jsem zatím nepřišla na chuť a upřímně doufám, že jí na chuť ani nikdy nepřijdu. Po čaji se ale mohu utlouct, nejvíce mi chutná zelený, bylinkový nebo černý cejlonský s ovocnou příchutí. Proto mě velmi zaujal příspěvek na 9gag (což je mimochodem úžasný server) o čajovém kalendáři. Vypadá to úžasně! Nevím, kde se to dá koupit, jaké to má složení nebo jestli se na to moc nepráší, ale vypadá to skvěle. Hned bych si dala, ale dokážu si představit, že bych poctivě pila jeden každý den.

Here is your yearly tea calendar

5 komentářů:

  1. Škoda, že já jsem spíš na tu ká)vu než na čaj, ale vypadá to vážně úžasně. Ale bála bych se, že se to rozpadne třeba :D Zajímavé poznatky, on ten internet vážně není jenom zlo. Malovaná hudba mě zaujala, kdysi jsem chodila na výtvarku a měli jsme trochu "šílenější" učitelku (bylo mi asi 9), která s náma dělala spoustu experimentů. Třeba nám zavázala oči a pět minut jsme poslouchali tekoucí vodu a pak měli malovat. Dnes bych to asi ocenila více než na základní škole, ale princip je asi podobný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jú, to je skvělý nápad! Kdybych byla lepší malířkou, určitě bych se v něčem podobném vyžívala. :)

      Vymazat
  2. Oooo ten čaj vyzerá super, ja som rovnako veľký fanúšik čaju :) asi by som umrela od šťastia pri takom kalendári :) nechápem ľudí, ktorí pijú čaj len v zime :D lebo aj také som už počula :D že čaj nepijú, lebo šak je leto :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že já si v létě horký čaj také tak nevychutnám, ale to potom nastupuje čaj ledový! :D

      Vymazat
  3. BlueHost is one of the best web-hosting provider with plans for all of your hosting needs.

    OdpovědětVymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.