pátek 19. června 2015

Moji oblíbení booktubeři | 2. várka

V první várce svých oblíbených zahraničních šílenců, kteří na kameru mluví o knížkách, jsem vám sice představila své oblíbence, které mám doteď moc ráda a na které se doposud ráda koukám, mé preference se ale dost změnily. Jak už tolik nevyhledávám YA knihy a orientuji se i na jiné žánry, cítím potřebu sledovat i takové booktubery, kteří mluví i o jiných knihách - a zatím jsem jich nenašla tolik, ale z těch pár jsem opravdu nadšená a momentálně patří k mým nejoblíbenějším. Takže pokud i vy chcete tipy na lidičky, kteří vám doporučí i jiné knihy než YA, zastavte se tady u mě. Třeba najdete inspiraci.



Jean momentálně s Catrionou (Little Book Owl) soupeří o post mé nejoblíbenější booktuberky. Jean k tomu má velmi dobře našlápnuto, protože čte naprosto jiné knihy, než jsem od booktuberů zvyklá. Studuje starořeckou literaturu (nejspíš i antickou historii a filosofii, jak jsem zatím pochytila), proto má načteno spoustu knih starých řeckých myslitelů, básníků a dramatiků, přečetla snad každou uznanou klasiku, ale mimo to čte opravdu pestrou škálu žánrů a knih, o kterých jsem předtím nikdy neslyšela - a to velmi oceňuji. Miluje Terryho Pratchetta, Harryho Pottera (stejně jako já je i v Mrzimoru) a má nádherný (pravděpodobně) skotský přízvuk. Její akcent je hodně znát - ale je roztomilý. Je sympatická, milá, příjemná a sálá z ní úžasná energie a nadšení pro knihy. Navíc je vegetariánka - a ačkoli se snažím lidi nehodnotit na základě toho, co jí, člověk, co sdílí stejnou životní filosofii jako já, je mi hned o něco sympatičtější. Opravdu doporučuji!

Ukázka toho, co přečetla v květnu.

Lindsey (Lindsey Rey)
Na Lindsey jsem narazila teprve nedávno, ale přitom si myslím, že není mezi ostatními úplně neznámá. Poprvé jsem se jí trochu lekla, protože mi přijde, že pokaždé na začátku videa své přivítání trochu vykřikne - ale to je možná jen můj problém. Její videa mám ale ráda, o knihách mluví zaníceně a poutavě, dokáže mluvit déle i ve zkratce, proto jsou některá její videa tak krátká - já to ale častokrát velmi ocením, protože mám pocit, že někteří booktubeři melou dlouze o ničem. Lindsey naopak řekne mnohé za pár minut. Čte fantasy, thrillery i nějakou tu youngadult, ale její četba je dost rozmanitá - a to mě baví.

Její weekly wrap up video pro představu, jaké knihy asi čte.

Od této slečny jsem viděla zatím jen pár videí, ale všechna se mi líbila - především to, jak na nich Dana působila. Na svém profilu na Goodreads uvádí, že čte převážně memoáry, ale viděla jsem u ní mnohem pestřejší škálu knih - známější i méně známé, YA i knihy pro dospělé. Hlavně se mi u ní ale opravdu líbí, jak se na kameru chová - vypadá mile a přívětivě, vše, co říká a jak jedná, mi přijde upřímné a opravdové. Imponuje mi i to, že se na kameru nebojí ukázat i neupravená. Je mi po všech směrech sympatická a čte velmi zajímavé knihy.

Nový tag, který vytvořila. Mluví v něm o ostatních booktuberech, kteří ji nějakým způsobem inspirují. Tento nápad se mi velmi líbí.

Tato slečna asi nepatří k těm nejznámějším booktuberům, ale neměla by zůstat bez povšimnutí. Její videa sice nepřekypují tou kvalitou, na kterou jsem asi zvyklí od těch nejznámějších booktuberů, ale jsou velmi milá a lidská. Erika o knihách mluví s opravdovým zapálením, cítím z ní duši, kterou do svých knih vkládá. Navíc opět čte úplně něco jiného, než na co jsem na BookTube zvyklá. Kromě klasik u ní vídám řadu knih, o kterých jsem v životě neslyšela - ale tak se právě berou tipy a inspirace.

Zajímavý tag o knihách, které z nás udělaly lepšího člověka. Moc pěkný nápad.

Joel (Joel Books)
Joel nemá málo odběratelů, přesto jsem ho na YT zaregistrovala poměrně nedávno. Za tu dobu jsem ovšem zkoukla téměř všechna jeho videa. Joel je v tomto seznamu výjimkou - jednak je to kluk, ale jednak také čte výhradně YA. Nedoslechnete se u něj tedy o nových knihách, většinou mluví o těch, o kterých jsem už stačila slyšet na jiných kanálech. Přesto mi to však u Joela v tomto případě nevadí ze dvou důvodů - 1. jeho úžasný britský přízvuk, 2. je neuvěřitelně vtipný. Jeho videa patří k těm tradičním youtuberským videům, ale ze světa knih. Proto jsem jich viděla už tolik - jsou krátká, rychlá, výstižná a především vtipná. Navíc je Joel zajímavý i z toho pohledu, že se mu často nelíbí knihy, které ostatní milují a naopak. Nebojí se ohodnotit knihu hodně tvrdě, pokud se mu nelíbila, a pokud vy toto máte u booktuberů rádi, určitě doporučuji Joela všemi deseti.

Zatím jeho nejnovější video, jedna z těch vtipných scének ze života knihomola.

Máte tip na nějakého zajímavého booktubera, co čte i jiné než jen "profláknuté" knihy?

4 komentáře:

  1. Ahoj:) Může se zeptat, máš ask? Chtěla bych se tě zeptat na pár otázek a nechci ti je psát takhle do komentářů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Ask nemám a ani jsem zatím nepromýšlela jeho založení. Uvidím v budoucnu, vlastně to není vůbec od věci. Pokud si ho založím, určitě se zde na blogu objeví odkaz :).

      Vymazat
  2. Super článek! Děkuji za tipy, já se v booktuberech moc neorientuji a z těch, které jsi zde uvedla, neznám ani jednoho. Takže se ráda podívám na jejich videa :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). To mám radost! Jsem ráda, když mohu lidi přivést k novým věcem. Doufám, že si některé z nich oblíbíš :).

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.