pondělí 15. června 2015

Na co se v červnu třesu

Psát tenhle článek mě minulý měsíc bavilo, tak jsem si řekla, proč se k němu opět nevrátit v červnu. Ačkoli jsem v poslední době přečetla úžasné knihy, nemám moc čas a ani náladu si sednout a sepsat na ně recenze, i když by si to zasloužily. Nechci se ale do ničeho nutit, proto vám tentokrát přinesu článek, který mám doopravdy chuť napsat.


KNIHY

Babička pozdravuje a omlouvá se
Fredrik Backman
Host, 424 stran

Muže jménem Ove jsem zatím nečetla, ale zatím jsem na něj neslyšela jediný nespokojený názor - to musí být tedy kniha! A první ohlasy na Babičku vypadají také hodně slibně. Mám počíháno na oba dva tituly!



Příliš mnoho Kateřin
John Green
Yoli, 240 stran

Hvězdy nám nepřály je stále jedna z mých vůbec nejoblíbenějších knih. Dále jsem od autora četla Hledání Aljašky, které se mi taktéž líbilo, ale asi jsem knihu četla ve špatné době. Doma mám ještě Papírová města, do kterých se v nejbližší době chci pustit - ráda bych to stihla ještě před filmem! Doma sbírám vydání od Knižního klubu, ale chtěla jsem zde knihu uvést, i když vyšla u Yoli. Přečíst bych si ji chtěla moc, ale kupovat si ji zatím nechystám.

Betonová zahrada
Ian McEwan
Odeon, 160 stran

Minulý rok jsem od tohoto autora přečetla Pokání a zamilovala jsem se. Bylo to hodně těžké čtení, ale autorův styl se mi líbil, i když byl náročnější. Nyní bych si od něj chtěla přečíst i další knihy.




Černobílý svět
Kathryn Stockettová
Knižní klub, 408 stran

Viděla jsem filmové zpracování této knihy asi třikrát a pokaždé se mi ten film líbil víc a víc. Je zkrátka nádherný zpracováním, hereckými výkony i příběhem. Knihu bych si chtěla moc moc přečíst, ani na ni jsem nikde neslyšela žádné špatné ohlasy.



Milý Johne
Nicholas Sparks
Ikar, 272 stran

I zde už mám za sebou filmové zpracování, které je moc milé a krásné. Nepřišlo mi to zase jako něco extra výjimečného mezi romantickými filmy - myslím námětem (a vlastně i zpracováním) -, ale i tak mě film dokázal zasáhnout přímo do srdce. Od knihy čekám ještě o něco víc.


David Copperfield
Charles Dickens
Odeon, 960 stran

Od pana Dickense jsem zatím vůbec nic nečetla. Nedávno jsme ho ale probírali v literatuře a četli pár jeho ukázek a mně se moc zalíbil jeho styl psaní, hned mám chuť si od něj něco přečíst! Upřímně mi je však sympatický už dlouho - asi zhruba od 3. dílu 1. série Doctora Who... Překvapilo mě ale, jak je tato kniha dlouhá - téměř tisíc stran!

Krev na sněhu
Jo Nesbo
Kniha Zlín, 152 stran

Ani od pana Nesba jsem zatím nic nečetla, ale pomalu se mi sbíhají sliny na všechny jeho knihy. Sympatický mi je rovněž, tentokrát díky jeho rozhovoru, který jsem četla v příloze Práva po tom, co navštívil Čechy. Tady mě ovšem překvapilo, jak je kniha naopak krátká - ani ne dvě stě stran!


FILMY

Sedmero krkavců
Pohádka / Fantasy
Česko / Slovensko, 2015, 97 min

Filmy Alice Nellis jsou většinou alespoň koukatelné, zpravidla však velmi příjemné a milé. České pohádky mám ráda, zvlášť když v nich nechybí trochu toho temna a jsou zajímavě vyprávěné. Zaujalo mě, že má tento film i celkem kladné hodnocení - naopak jsem se bála, že to bude propadák. Ale vypadá to dobře!


Druhá míza
Komedie / Drama / Hudební
USA, 2015, 106 min

Dopis od Johna Lennona - takový námět mě zaujal okamžitě. Navíc obsazení vypadá zajímavě - Al Pacino, Jennifer Garner, Christopher Plummer,... Hudební komedie, pozitivní hodnocení - zajímá mě to!



Slepá
Drama
Norsko, 2014, 96 min

Neamerických filmů není nikdy dost! Navíc tento mě opravdu zaujal námětem o slepé ženě. Rozhodně nepůjde o film pro každého, bude to jiné, syrové - alespoň to očekávám. Ale mohlo by to být hodně dobré. Nebo špatné. To se uvidí.



Jurský svět
Akční / Dobrodružný / Sci-Fi / Thriller
USA, 2015, 125 min

Musím něco říkat? Na Jurském parku jsem vyrostla. Brácha toto nové zpracování už otestoval a byl spokojený - ne stoprocentně, ale spokojený. Vysoká hodnocení a tržby také mluví za své. Do kina se v nejbližší době asi nedostanu, ale těším se jako malá!



Láska šílená
Historický / Drama
Rakousko / Lucembursko / Německo, 2014, 96 min

Tento film mně padnul do oka hned proto, že je neamerický, ale také tím, že se odehrává v 19. století a hlavní tématem je společná sebevražda. Hodnocení není tak vysoké, ale to jsem ani neočekávala. Půjde nejspíš o film umělečtějšího rázu. Nebo bude zkrátka jenom špatný a nudný.


Poutník - nejlepší příběh Paula Coelha
Životopisný / Drama / Hudební
Brazílie, 2014, 112 min

V době, kdy jsem četla Alchymistu, se stal jednou z mých nejoblíbenějších knih. Mám pocit, že dnes bych se na knihu dívala už jinak, ale Paulo Coelho je pro mě i tak velmi zajímavou osobností, o které bych se ráda více dozvěděla.



Temné kouty
Drama / Mysteriózní / Thriller
Francie, 2015, 104 min

Francouzské zpracování další knihy od Gillian Flynn mě zajímá stejně jako Zmizelá. Nečetla jsem však zatím ani jednu z knih a neviděla ani jeden z filmů. Jsem pozadu, ale zvědavá. Hodnocení docela pokulhává za americkou starší sestrou, ale třeba ještě povyskočí. Film mě hodně zajímá i vzhledem k obsazení - Charlize Theron, Chloë Grace Moretz, Nicholas Hoult,...

Odebrat z přátel
Horor / Thriller
USA, 2014, 83 min

Horory nevyhledávám, ale tohle by mohla být sranda! Tedy... Mělo by to být strašidelné, ale podle traileru se spíš chystám na něco, co si pustím večer s kamarády a počůráme se u toho smíchy. Pokud to bude opravdu špatné, ztratíme jen 83 minut života. To není hrozné. Anebo nás to ještě překvapí a bude to opravdu dobré! Když už nic jiného - námět je aktuální a mohlo by to být i zajímavé a odstrašující.

Mimoni
Animovaný / Komedie / Rodinný
USA, 2015, 91 min

A samozřejmě nesmím zapomenout na jeden z největších a nejočekávanějších letních blockbusterů! Na Mimoně se těším i já, ačkoli jsem stále neviděla dvojku Já, padouch. To je jedno - jsou roztomilí!



OSTATNÍ

JamRock 2015
Tato akce sice již proběhla, ale chtěla jsem ji zmínit, protože jsem se na ni těšila moc a teď na ni mám už jenom krásné vzpomínky. Byla jsem tam v sobotu, takže jsem z těch největších taháků viděla Michala Hrůzu a Hrůzy (jejichž basáka zbožňuji!), Mandrage (kteří mě nebavili) a Chinaski (kteří byli krásní, báječní, úžasní). JamRock se koná v Žamberku (východní Čechy) a je to úžasná akce. Za rok přijeďte!



RawFest 2015
A po JamRocku jsem vyrazila s mamkou, ségrou a kamarádkou v neděli do Prahy na druhý ročník RawFestu. Přesunuli jej na Štvanici a hned to tomu dodalo jinou atmosféru - více místa, více přírody, více svobody. Jídlo neuvěřitelně dobré, stánky úžasné, muzika chvílemi podivná, lidé milí a přívětiví, atmosféra dokonalá! Užila jsem si to na 100 %. Navíc jsem potkala Dewii s Coraline a vyznala jsem jim svá díky - Dewii je tou, díky které nyní nejím maso. Dost se mi před nimi klepal hlas a musely si myslet, že jsem blázen, jak jsem je ani nepustila ke slovu a pak zmizela, ale na mě to bylo příliš moc emocí a potřebovala jsem to ze sebe dostat. Nedivte se, že jsem se potom samým štěstím rozbrečela. Upřímně teď už chápu, jaké to je potkat někoho, kdo vás tak moc inspiruje, někoho, kdo vám tolik změnil život k lepšímu. Opravdu jsem Dewii za mnohé vděčná a u Coraline je škoda, že už nebloguje. To jsem jí chtěla vyřídit a zapomněla jsem. Bylo to pro mě velmi důležité setkání a ráda bych si s oběma vyměnila pár slov, ale v tom rozpoložení by mě tak maximální mohly utírat slzy z tváří...

Poláčkovo léto 2015
Toto je kulturní festival, který se každoročně koná u nás ve městě (Rychnov nad Kněžnou - rodiště Karla Poláčka) - spousta koncertů, divadel, pohádky pro děti. Je to úžasná akce, na které se podílím jako lehká pracovní síla a moc mě taková práce baví, protože mám šanci zhlédnout tolik úžasných představení. Pro mě jako divadelního nadšence je to ideální pozice. Můžete přijet také, některá představení už jsou však vyprodaná - letos je opravdu špičkový program!


Na co se v červnu těšíte vy?

6 komentářů:

  1. Jé, ty bydlíš v Rychnově? O prázdninách tak jedu na brigádu... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, moc se mi to šířit nechtělo, ale chtěla jsem udělat reklamu Poláčkově létu :D :). Kde budeš pracovat? :)

      Vymazat
  2. ahoj, omlouvám se jestli tě nějak otravuji.Byla bych moc ráda,kdyby sis tohle přečetla.
    Včera jsem našla na youtube tvoje videa(Jsou to sice už stará videa, ale doufám, že jsi se moc nezměnila). Na youtube moc nekoukám, přijde mi,že většina těch youtuberek natáčí videa pouze o tom, jak se malovat, oblékat...Je mi 15,ale o tyhle věci se vůbec nezajímám. Když jsem narazila na tvá videa, přišlo mi, jako bych našla sebe. Čtu v podstatě pořád. Máme stejné názory a většina tvých oblíbených knih a filmů jsou také moje oblíbené. Moc se mi líbí tvůj pohled na svět, tvůj přístup ke světu. Doteď jsem nenašla někoho, kdo by měl stejné názory jako já a kdo by byl v podstatě skoro stejný.Neznám tě osobně a nevím jaká doopravdy jsi,ale z videí i blogu jsi pro mne nejúžasnější osoba na celém youtube i blogu.Vím,že ti tohle píše asi spousta lidí, ale já jsem to musela napsat. Měj se moc krásně, pokračuj v tom,co děláš a buď pořád tak úžasná:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nedokážu vyjádřit, nakolik mě tyto komentáře dělají šťastnější a sebejistější. Moc mi pomáhají si uvědomit, že ta videa nebyla k ničemu. Jsem za to opravdu ráda. Moc ti děkuji, velmi si Tvých slov vážím. :)

      Vymazat
  3. Oveho jsem zrovna teď dočetla a vážně je to tak dobrá knížka, jak říkají ostatní! :) Na Babičku se tedy také hodně těším. :) Příliš mnoho Kateřin je sice jediná kniha od Greena, kterou jsem četla, ale poměrně dost se mi líbila. :) Černobílý svět, jo, tu knížku mám doma už pár let. :D Film byl úžasný, proto jsem si chtěla knihu přečíst, ale nějak jsem se k ní pořád nedostala. Asi bych to měla napravit. :)
    Sedmero krkavců mě z ukázek zas tolik nezaujalo, ale ty pozitivní ohlasy mě na to nalákaly, takže jsem zvědavá, jaké to bude, až se k tomu dostanu. :) Jurský svět viděla sestra a byla z něj nadšená. No a na Mimoně se chystáme téměř celá rodina. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně také dost knížek hnije v knihovně už pár let, to se stává asi všem. Hlavně, když je začneme číst v pravý čas :). Ať se všechny knihy a filmy líbí! :)

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.