pátek 10. července 2015

Na co se v červenci třesu

Dobře, dobře. Tahle rubrika mě opravdu začala bavit. Jen doufám, že to baví číst i vás. Když tak se nebojte ozvat. Ale popravdě - baví mě to tak, že bych asi jen tak nepřestala... 
Červenec je chudý na knihy, ale bohatý na filmy. Na co se tedy třesu?


KNIHY
Sbohem, armádo!
Ernest Hemingway
Odeon, 328 stran

Od Hemingwaye jsem ještě nic nečetla, možná jen úryvek ze Starce a moře v čítance. A přijdu si dost trapně. Takže třeba nové vydání mě přinutí si od něj konečně něco přečíst.




Všem klukům, které jsem milovala
Jenny Han
Cooboo, 320 stran

Od této autorky jsem si již dříve chtěla přečíst sérii Léto, ale dnes už mě nezajímá tolik, abych s ní toužila ztratit čas. Její nová kniha ovšem působí jako zajímavá YA romantická oddechovka. Většině lidem se líbí, slyšela jsem na ni i rozhořčené ohlasy, jakože jde o naprostou kravinu, ale co člověk sám nezkusí...


Daleko od hlučícího davu
Thomas Hardy
Argo, 456 stran

Thomas Hardy patří ke světoznámým a stále oblíbeným autorům a už dost dlouho toužím po přečtení některé z jeho knih. Tuto jsem si prohlížela v knihkupectví a vypadala nádherně. Ta obálka je kouzelná, moc bych si přála vidět i film, kde hraje Carey Mulligan - výborná, krásná a velmi sympatická herečka.


Chybíš mi
Harlan Coben
Knižní klub, 400 stran

Ani od tohoto autora jsem ještě nic nečetla, ale už posledně mě zaujala jeho kniha Šest let. I tato vypadá podle anotace zajímavě, tak doufám, že se k ní jednou také prokoušu.




Edice Neoluxor
Zde se omlouvám, protože nemám ponětí, kdy tyto knihy vyšly. Ale tato edice mě jako celek zaujala, tak bych ji zde chtěla zmínit.
Pěna dní (Edice Neoluxor)Stručná historie času ( edice Neoluxor )Jatka č.5 (Edice Neoluxor)
Pěna dní od Borise Viana, Stručná historie času od Stephena Hawkinga a Jatka č. 5 od Kurta Vonneguta jr. jsou knihy, které si už dlouho toužím přečíst, a proto velmi oceňuji knihkupectví Neoluxor, že je začalo vydávat znovu v nové edici. Knihy jsem viděla naživo, jsou moc krásné a za pár korun - tak doufám, že budou krásné i uvnitř. Těším se, co dalšího Neoluxor v této edici představí!


FILMY
Méďa 2
Komedie
USA, 2015, 125 min

Pamatuji si, jak jsme s kamarádkami jely na jedničku. Jak jsme kluka za pultem prosily, aby nás pustil, i když nám nebylo patnáct. Pustil a já viděla skvělou komedii. Jasně, že se těším na dvojku. Jak nemám ráda sprostá slova a vulgární vtipy, Méďa si mě získal. Protiřečím si v jednom kuse, já vím, ale na Méďu 2 se prostě těším.

Daleko od hlučícího davu
Drama
USA / Velká Británie, 2015, 119 min

Kniha vychází u příležitosti premiéry filmu, proto ani ten nesmím vynechat. Důvody, proč ho chci vidět, už jsem víceméně udala a opakovat se nechci.




Lví srdce
Drama
Finsko / Švédsko, 2013, 99 min

Já nevím, podle anotace tohoto filmu mám smíšené pocity. Na jednu stranu by to mohlo být zajímavé - přesvědčený neonacista se zamiluje do dívky, jejíž syn má tmavou pleť -, ale ta anotace je podána tak zvláštně, že nevím, jestli to nakonec jen nebude divná blbost. Ale hodnocení film zatím nemá špatná, tak proč to nezkusit.

Ant-Man
Akční / Sci-Fi
USA, 2015, 117 min

Paula Rudda mám ráda, Michael Douglas je známá firma, Marvel a superhrdina? Jasně, že mě tento film zaujal, jistě, že se na něj těším. Ale jelikož jsem komiksový nadšenec jen prostřednictvím filmů, které vidím, nemám s tímto mravenčím mužem žádné zkušenosti a netuším, co mám čekat. Ale moc se mi líbil mravenčí trailer, to byl originální nápad, tak to třeba nebude žádný propadák. Uvidíme.

V hlavě
Animovaný / Komedie / Rodinný
USA, 2015, 102 min

Pro mě je toto jeden z nejočekávanějších filmů roku - další pixarovka! A s tak skvělým námětem! Hned po zhlédnutí prvního traileru jsem si řekla, že toto bude alespoň vtipné. Ale vypadá to, že to bude opět skvělé, originální a inovativní. Moc se na to těším.



Papírová města
Drama / Mysteriózní / Romantický
USA, 2015

Jak se můžete dočíst v mé recenzi, kniha se mi moc líbila. Hned po přečtení jsem si pustila trailer a byla jsem nadšená. Ohledně Cary jsem byla dost skeptická, nevěděla jsem, jaká je to herečka, ale moc se mi v traileru líbila, navíc podle mě vypadá jako Margo. Pevně věřím, že to bude skvělý film, který knize bude dělat čest. Jediné, co se mi na něm už nelíbí, je plakát. Ten je fákt divnej.

Vynález zkázy
Dobrodružný / Fantasy / Sci-Fi / Rodinný
Československo, 1958, 78 min

Od Karla Zemana jsem viděla jen Cestu do pravěku, ale ta se mi moc líbila, především z toho filmařského hlediska - kulisy, ruční animace,... Prostě nádhera. Vynález zkázy by měl být snad možná ještě o level výše. Díky Projektu 100 na něj opět můžeme zajít do našich kin. Doufám, že se na něj dostanu.


Věčně mladá
Drama / Romantický
USA, 2015, 110 min

Buďto to bude klasický romantický příběh podle šablony, nebo to bude opravdu zajímavý a silný příběh. Pevně doufám v to druhé, protože podle anotace (používá se tohle slovo i u filmů?) to zní opravdu skvěle.



Iracionální muž
Mysteriózní
USA, 2015, 96 min

Do kin tento měsíc přichází i nejnovější film Woodyho Allena. Podle reakcí některých diváků jde o další výcuc toho, co už Allen natočil. Jelikož jsem toho od něj zase tolik neviděla, na mě to tak asi působit nebude. Naopak se velmi těším.




OSTATNÍ
50. MFF Karlovy Vary
Na tento festival se chci podívat už nějakých šest sedm let. Táta mi to stále slibuje, ale nikdy jsme tam zatím nebyli. Mám velkou chuť se letos sbalit a jet, ale copak se sama potáhnu přes celou republiku? Nicméně mě baví sledovat nejnovější zprávy na Facebooku, koukám na fotky, čtu si reakce ostatních lidí... Jojo, jednou se tam dostanu. Letos pravděpodobně ne, ale jednou ano. Jen škoda, že prošvihnu zrovna to výročí...



Na co se v červenci třesete vy?

2 komentáře:

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.