pondělí 6. července 2015

Wrap Up a TBR | ČERVEN 2015

Normálně přes měsíc pravidelně sleduji, kolik knih už jsem přečetla. Červen byl ale zvláštní měsíc a součástí toho bylo i to, že jsem neměla ponětí, kolik jsem toho vlastně přečetla. Podívala jsem se zpětně až teď a s potěšením jsem zjistila, že jsem přelouskala krásných 5 knih. Bohužel tu na blogu najdete recenzi jen na jednu z nich. Sama nevím, proč jsem je nenapsala - přitom jsem si v hlavě stále pohrávala se slovy a s větami, které z nich utvořím. Ale nakonec jsem neměla chuť zasednout za monitor a psát. Asi to krásné počasí, které mě vyhánělo ven.

Přečtené knihy

Chutná těla
Tuto knihu jsem si domů pořídila, protože se mi moc líbil film Mrtví a neklidní. Nepřišel mi sice jako filmový skvost, ale i tak se mi líbil natolik, že jsem mu s nadšením dala pět hvězd. Není to dokonalý film, ale moc se mi líbila ta myšlenka o myslícím a milujícím zombíkovi a bylo to tak romantické, že jsem se prostě zamilovala. Dnes bych už ten film nehodnotila tak vysoko, ale i tak je super. Knížka jakbysmet. Moc se mi líbily zombíkovy myšlenkové pochody, filosofování nad lidmi, lidským odkazem, osudy, to vše bylo super. Samotný příběh byl zábavný, napínavý, moc mě bavil, ale ve výsledku mě to zas ničím zvlášť neuchvátilo. Moc mě to bavilo a líbilo se mi to, ale na zadek jsem si z toho nesedla. 3,5/5

Já nejsem neviditelná
Na tuto knihu mě nalákalo několik pozitivních recenzí, které mi blíže představily příběh, o němž kniha pojednává. Přitom mě zaujalo, že hlavní příběh vypráví slepá dívka. Jelikož jsem nikdy dříve příběh z pohledu takovéto postavy nečetla, moc jsem se na to těšila. Ve výsledku to však nebyl tak zajímavý zážitek, jak jsem předpokládala - až na konci se mi líbilo, jak autor využil potenciál slepé hrdinky. Příběh sám o sobě to je velmi zajímavý, milý, trochu napínavý a plný toho druhu filosofování, které mám ráda a o kterém ráda čtu. Podobné příběhy patří k mým nejoblíbenějším. 3,5/5

Obraz Doriana Graye
První opravdová bomba měsíce. Tuto knihu jsem si toužila přečíst už věky, protože jsem na ni slýchávala chválu nejen na internetu, ale i ve svém nejbližším okolí. Jen můj brácha ji zrovna nemusel. Ale já jsem se zamilovala. Miluji příběhy, kde autor dokáže perfektně vystihnout vývoj postav, kde si autor hraje se slovy, až vytvoří literární skvost, kde autor nechá ožít zajímavé postavy, na které jen tak nezapomenu. To vše mi Oscar Wilde poskytl. Brácha mu zase vyčítal, jak to napsal nudně, ale já jsem se nenudila ani náhodou - vlastně krapet jen těch několik stránek, kde Wilde vypisoval seznam všech drahých kamenů (a bohužel už nevím, v jaké souvislosti...). Bylo už pozdě v noci a u toho jsem popravdě malinko klimbala. Ale jinak naprosto perfektní knižní záležitost. 5/5

Dobrodružství Toma Sawyera
Kdybych Toma Sawyera porovnávala s knihami pro děti, dostal by více než tři hvězdičky, protože to bylo skvělé, milé a zábavné dobrodružné čtení, které dle mého názoru plně vystihlo chování a myšlení malého kluka. Vzhledem však k ostatní četbě mně Tom Sawyer úplně nevytřel zrak. Přesto se mi to moc líbilo, bavilo mě to a můžu to jen vřele doporučit dál. 3/5

Deník - recenze
Nejlepší kniha měsíce, bez sebemenších pochybností. Deník Anny Frankové mi vytřel zrak a odnesla jsem si z jeho čtení tolik pocitů a zážitků, že jsem musela okamžitě sepsat recenzi. Ty pocity ve mně doznívají doteď, i když pravda pomalu ustupují zážitkům z dalších knih. Vše důležité jsem řekla v recenzi, ale i tak vám zde mohu shrnout ten hlavní bod, který vyjádří, co si o knize myslím - Deník Anny Frankové mě osobně zasáhl natolik, že se k němu budu vracet znovu a znovu po zbytek svého života. Je to neuvěřitelně silný příběh a jediné, co mě na tom štve i takovou dobu po přečtení, je, že neznám Anniny pocity a myšlenky po tom, co deník psát už nemohla. To mě neuvěřitelně užírá. 5/5


Rozečtené knihy

Love Me Do
Vůbec jsem nepokročila. Četla jsem mezitím knihy, které mě plně zaměstnávaly. Možná to zatím stopnu a vrátím se ke knize, až si ji budu chtít přečíst celou naráz. Takhle to asi nemá význam, když čtu všechno ostatní.

Parfém: Příběh vraha
Tuto knihu jsem si chtěla přečíst už hodně dlouho, ale teď mě k tomu popohnal spolužák, který mě strašil tím, že mi prozradí, jak dopadne filmové zpracování, které viděl. To jsem nemohla dopustit, tak jsem si knihu půjčila z knihovny a pustila se do ní. Často slýchám, že tato kniha je u mnoha čtenářů jejich nejoblíbenější, že film sám o sobě je skvělý, že jde o skvělý příběh - a já se bojím, kdo na mě první vyplivne nějaký spoiler. Takže nebudu již déle čekat a zjistím si to sama!


TBR

Osamělost prvočísel
Tato kniha mě zaujala už před nějakou dobou, ale v poslední době o ní slýchám především od Jane z blogu What Jane Read (který, když o tom tak přemýšlím, je asi můj nejoblíbenější), protože kniha vychází v novém vydání s její fotografií na obálce - gratuluji! Existuje i film, který je dobře hodnocený, ale především z knihy si všichni odnášejí zvláštní (v dobrém slova smyslu) pocity. Moc se na ni těším.

Pěna dní
Stejně jako Osamělost prvočísel mám i Pěnu dní z knihovny. I na tu mě nalákal film s Audrey Tautou v hlavní roli a potom i zajímavá anotace. Nemůžu se dočkat.

Le Petit Prince
Protože jsem nevěděla, co ze své sbírky knih chci číst, vytáhla jsem si tip ze Sklenice - a vyšel mi z toho Malý princ! Mám ho doma dvakrát v češtině a jednou v tomto bilingvním vydání. A jelikož se na konci července chystám na kurz francouzštiny v Praze, proč si nepřečíst něco ve francouzštině? Navíc bych se k tomu asi dlouho odhodlávala, takže ať už to mám za sebou. Přiznám se také, že jsem Malého prince ještě nikdy nedočetla. Dříve jsem ho několikrát rozečetla, ale moc mě to nechytilo, tak jsem to nikdy nedokončila. Snad už jsem vyzrála dost na to, abych tuto knihu dokázala ocenit jako ostatní.

A co jste v červnu přečetli vy?

6 komentářů:

  1. Knihu Já nejsem neviditelná, bych si moc ráda přečetla, i když si myslím, že je to záležitost jednoho odpoledne, jelikož má kniha poměrně málo stran. Však i tak mě moc zajímá, co bych na celou knihu řekla :)

    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to záležitost jednoho posezení. Knížka je to malá, psaná větším písmem a je hodně čtivá. Ať se líbí! :)

      Vymazat
  2. Já jsem bohužel přečetla pouze dvě knihy a jednu rozečetla. Přečetla jsem V šedých tónech a Papírová města a rozečetla jsem 100 dní štěstí. :)
    Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
  3. 5 knih je super! :) A co se týče psaní recenzí ve vedrech...jsem na tom podobně jako ty, prostě se mi nechtělo. Ještě, že jsem měla nějaké předpřipravené :D

    A ke knihám - Parfém je hrozně super, za svou oblíbenou bych ho asi neoznačila, ale čtení jsem si užila a je to jedna z těch knih, ke kterým bych se někdy ráda vrátila. Pěnu dní si chci hrozně moc přečíst, stejně tak Prvočísla :)

    Děník je kniha, kterou by měl mít v knihovně prostě každý, jsem rída, že se Ti líbila :) Chutná těla mě tolik nezaujala, ale oddychovka to byla fajnová a podobné příběhy občas potřebuju, abych se trochu odreagovala :) A co se týče Doriana - souhlasím. Mně sice kniha nesedla na 5*, ale v považuji ji za jeden z klenotů světové literatury a připadá mi škoda, že se jí tolik lidí vyhýbá kvůli nálepce "povinná četba".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Předpřipravené recenze... To je asi začnu připravovat někdy na podzim! :D
      Parfém už čtu a je super, pozitivní ohlasy mě jen posouvají kupředu :).
      Skvělých knih, kterým se lidé vyhýbají kvůli "povinnosti", je víc a víc. A je to škoda :/.

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.