čtvrtek 2. července 2015

Zkouknuto | ČERVEN 2015

Popravdě nevím, jak tento měsíc z filmového hlediska zrekapitulovat. Končila škola, nejdříve jsem měla moc písemek, později jsem se ve škole nudila... Většinu filmů jsem viděla ze začátku měsíce, pak jsem některé viděla ve škole, protože už ani učitelé nevěděli, co s námi mají podnikat. Byl to ale velmi úspěšný filmový měsíc - především mně však kamarádka ukázala kouzlo anime. O tom si však popovídáme až příští měsíc, to už budu mít dokoukáno!




Pianista (Roman Polanski, 2002) 
Tenhle film je bezpochyby nádherný. Těžko se dá něco vytýkat filmům, které pojednávají o tak důležitých tématech. Tohle ale v sobě navíc nese krásný příběh. Strašný. Ale krásný. Plný naděje a odhodlání. 150 minut uplyne a ani nemrknete. Původně jsem si část filmu chtěla pustit jen tak u jídla. Normálně jím u filmu pokaždé. Ale poprvé se mi stalo, že mi přestalo chutnat a nemohla jsem jíst dál. Později jsem k tomu ale zasedla a zkoukla ho celý najednou. Adrien Brody je mi jako herec nesmírně sympatický, sálá z něj zvláštní charisma a energie. Navíc jeho výkon je fantastický - poctivě si tím zasloužil zlatou sošku. Tenhle film je skvělý, stojí za vidění. Proč dávám půl hvězdičku dolů? Sama nevím, je to jen pocit, že něco přece jen mohlo být lepší. Ale i tak stále... Tenhle film je úžasný. 4,5/5

Big Eyes (Tim Burton, 2014)
Ve škole jsme měli výtvarku a trvali jsme si na tom, že si chceme pustit nějaký film o slavném malíři nebo malířce. Navrhla jsem tento film, ale paní profesorka byla k němu dost skeptická, jelikož nepojednává o žádném klasickém malíři, ale o dnes stále žijící a malující Margaret Keanové. Tento film ovšem nakonec zaujal i paní profesorku. Mně se líbil moc. Rozhodně jsem se kvůli němu neposadila na zadek, ale bavil mě od začátku do konce. Trochu mě ale zklamalo, jak málo byla Amy Adams výrazná - i když jí její postava tolik prostoru zase nedala. Zato Christoph Waltz ve mně vzbudil velkou nechuť. Což je pro herce poklona. Nejvíc mě na tom ale bavilo to, jak se tento film odlišuje od ostatních Burtonových filmů, a přesto v něm můžete najít jeho jasný podpis. Hezká záležitost. 4/5

Hawking (Philip Martin, 2004)
Tenhle film mě totálně dostal po všech stránkách - a přitom jde jenom o televizní film, který ani nebyl v kinech. Jde ale o to, o kom pojednává a jakým způsobem. O vědě vím zhola prd, ale pokud mě něco z toho fascinuje, je to odnepaměti Stephen Hawking. A jelikož všechny spolužačky momentálně vyšilují z Teorie všeho (a já mám podezření, že to spíš bude velký doják pro holky...), rozhodla jsem se jít trochu mimo proud. Jenom trošku. A splnilo to všechna má očekávání! Benedict Cumberbatch, o něm jsem mluvila už mnohokrát. Znovu mi však předvedl, co všechno dokáže. Z jeho výkonu mě mrazilo v zádech. A mohu jenom ocenit, že se film zaměřil opravdu na Hawkingovu vědeckou práci a jeho vztah s Jane ponechali jako hezkou součást, nikoli však hlavní část. A plakala jsem. Ne protože by to bylo smutné. Ale protože se mi nestalo poprvé, že bych se rozplakala kvůli vesmíru. Pokaždé, když si uvědomím, čeho jsme součástí, co vše je kolem nás, co všechno jsme o tom byli schopni zjistit a co všechno ještě nevíme - jsem z toho fascinovaná jako sám Hawking, až na to, že já tomu podstatně méně rozumím. Ale dohání mě to k opravdovým, upřímným slzám. Tento film mi zprostředkoval vše, co jsem po něm chtěla. Vydařený životopisný snímek se skvělými hereckými výkony a pořádnou dávkou kosmologie. 5/5


Tam, kde jsem nikdy nebyl (Joshua Michael Stern, 2005)
Moc krásný film, na který jsem opět byla upozorněna přes filmserver.cz. Jde o velmi emotivní příběh, o vztazích a lidskosti. Zářil nadějí a pozitivitou a světlem v těch nejčernějších chvílích. Ačkoli hlavní herci byli moc příjemní a sympatičtí, úplně jsem se nepřenesla přes pár kýčovitých až trapných scén - tedy scén, při kterých jsem se cítila trapně. Někdy to bylo dojemné až příliš, dost idealistické a podobně, ale i takové filmy občas potřebujeme. Moc pěkná podívaná  ve fantasy duchu pro celou rodinu s výbornou myšlenkou a zvratem na konci. 3,5/5

Fish Tank (Andrea Arnold, 2009)
Určitě ne film pro každého, a přesto dle mého názoru film, který by mělo vidět více lidí, protože je výborný. Nevypráví o tématu, na které se je příjemné koukat, ale v závěru, když jsem přemýšlela nad hodnocením, mě nenapadala jediná věc, co bych ve filmu vynechala nebo udělala jinak. Naprosto obyčejný příběh, vyprávěný totálně syrově, ale sugestivně. S otevřenou pusou jsem se nedokázala odtrhnout od obrazovky a čekala jsem, co bude dál - i když nešlo o nic napínavého! Pokud jsem u předchozího filmu mluvila o lidskosti, myslela jsem tím takovou tu zidealizovanou lidskost. Ale tady jde o lidskost opravdovou - tedy lidskost obyčejných lidí, kterým já se vyhýbám. Lidem, kteří nebyli vychováni ideálně, proto vám nemůžou nabídnout o moc více a vy od nich ani nic víc nečekáte. Jde o realistické zachycení života zkažené puberťačky, o tvrdou a suchou realitu, přesto s úžasnými až poetickými scénami a především s nejúžasnějšími hereckými výkony. S realističností příběhu naprosto korespondovaly, až by člověk měl pocit, že kouká na opravdové záběry jedné rodiny, a ne na hraný film. Michael Fassbender mě o svém hereckém umění přesvědčil už dávno, ale hlavní herečka Katie Jarvis, se kterou jsem se setkala poprvé, to své předvedla neuvěřitelným způsobem. Tohle není film, který bych si s radostí pustila znovu, nevyvolá ve mně totiž naději, lásku, štěstí ani žádný jiný příjemný pocit, ale filmový zážitek to byl neuvěřitelný. 5/5

Hamlet (Zdeněk Troška, 2005)
Miluji divadlo, miluji Shakespeara, nemusím Zdeňka Trošku. Větší kus práce však na této muzikálové podobě slavné tragédie udělal představitel hlavní role Janek Ledecký. A ačkoli příliš neholduji panu Troškovi, ani nevyhledávám hudbu Janka Ledeckého, tento Hamlet se mi líbil moc. Především mě však velmi překvapil. Zpočátku jsem byla dost skeptická, začátek hry se mi moc nelíbil - přišlo mi to téměř směšné a nemohla jsem si zvyknout na zpívání v těžké tragédii. Popovější písničky také nebyly mým šálkem čaje, ale nakonec si mě hra dokázala získat - čím dále postupovala, tím více jsem se bavila. Moc se mi líbilo uzpůsobení otáčivého jeviště, vypadalo to parádně. I když to mělo své mouchy, není to vůbec špatný muzikál. 3,5/5


Rocky Horror Picture Show (Jim Sharman, 1975)
Už od dob, co jsem poprvé viděla Charlieho malá tajemství, jsem moc chtěla vidět tento film. Po přečtení Ten, kdo stojí v koutě se má touha ještě zvýšila. Nakonec mi ho ještě ke všemu doporučovala kamarádka, která jen tak něco nedoporučuje, a nakonec jsem se společně s ní na film podívala. A nestačila jsem se divit. Tušila jsem, o čem to je. Byla jsem připravená. Ale stejně mě to dost překvapilo. Divím se, že tohle všechno nebylo v 70. letech tabu. Nicméně to byl úžasný muzikál, skvělá parodie a výsostná komedie. Písničky mi doteď znějí v uších a nemohla jsem se nabažit zdejšího humoru. Tenhle film je potřeba brát s velkým nadhledem, ale i tak je blyštivou perlou světové kinematografie. Pro mě určitě. 4/5

Tintinova dobrodružství (Steven Spielberg, 2011)
Steven Spielberg navždy bude mou srdeční záležitostí, jelikož mě jeho filmy provázely od raného dětství a dost mě poznamenaly - kde bych dnes byla bez E. T.ho, Indiana Jonese, dinosaurů z Jurského parku, krvelačného žraloka nebo Hooka? Dodnes patří k mým nejoblíbenějším režisérům, protože mě pokaždé dokáže zaujmout, rozesmát, vystrašit nebo pohladit po duši. Tintinova dobrodružství se mi rozhodně líbila, velmi mě zaujala precizní animace, ale jinak mě film nijak zvlášť neoslnil. Bylo to příjemné, dobrodružné, ale dech mi to nesebralo. Nezapůsobilo to na mě tolik jako Spielbergovy předešlé filmy. I tak to ale bylo příjemné pokoukání. 3/5

Kleopatra (Filip Renč, 2003)
Dvě poslední hodiny dramaťáku jsme věnovali koukáním na divadelní záznamy - nejdřív Hamlet, tentokrát Kleopatra. Moc jsem toužila tento muzikál vidět, protože se jedná o jeden z těch českých nejznámějších - a nejchválenějších. Ale musím říct, že mě to trochu zklamalo. Byl to sice moc příjemný muzikál s chytlavými písničkami, krásnými kostýmy a zajímavou scénou (ve své době navíc s uchvacujícími efekty), ale to bylo tak všechno. Herci mě ničím dvakrát nezaujali a ani příběh mi nevytřel zrak. Nakonec to byl pěkný muzikál, ale ničím mě bohužel neuchvátil. 3/5



4 komentáře:

  1. Díky tobě zase vím na co se budu koukat. Miluji tyto články. :)
    Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za úžasné tipy. Jen tak mimochodem, je nějaká šance, že bych na tebe v následujících třech týdnech narazila v Rychnově? Byla bych moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš za co :). Šance tu je a rozhodně velká :). Zkus se mi ozvat na e-mail! :)

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.