neděle 23. srpna 2015

Dalí a Warhol v Praze

Při svém červencovém pobytu v Praze jsem se rozhodla nezahálet, proto mi do hledáčku padlo několik muzeí a výstav, které jsem chtěla navštívit. Nakonec jsem nenavštívila všechny, co mě zaujaly, ale není všem dnům konec. V jednom z předchozích článků jsem vám již dala vědět o dvou právě probíhajících výstavách, dnes bych vám ráda ukázala další dvě.

Salvador Dalí

Salvador Dalí
Nevím, jak vás, ale mě tento malíř zaujal. Ne že bych si hned musela pověsit jeho obrazy u sebe doma, ale zaujal mě. Proto jsem chtěla vidět z jeho tvorby více než pouhé rozteklé hodiny. A ke svému podivu jsem díky této výstavě viděla mnohem víc! Byla jsem opravdu zaskočená tím, s jakou rozmanitostí a kreativitou Dalí namaloval své obrazy. Všechny se od sebe tak lišily a navzájem v nich byl poznat jeho podpis. Všechny byly zvláštní, nadpozemské, divné a úžasné. Tolik různých technik, témat, stylů,... Valila jsem oči! Jak zaslepená, jak zabedněná jsem musela být, když jsem si myslela, že Dalí byl jenom ten, co namaloval rozteklé hodiny...
Tato výstava je sice pouze o koukání, ale rozhodně mě to bavilo více než koukání na asijské obrazy. Toto umění ke mně zkrátka promlouvá více, cítím z něj člověka. Nevím, nakolik mi je Dalí sympatický, ale z jeho umění mi přechází zrak. Ne že by to bylo vyloženě krásné, ale je to neuvěřitelné.

Více informací o výstavě: http://goap.cz/salvador-dali







Andy Warhol: I'm OK

Salvador Dalí
Ten samý den, v té samé budově, ale o patro výše jsem se šla podívat ještě na výstavu díla Andyho Warhola, umělce, který mě lákal snad ještě více než Dalí. A z jeho obrazů mi šla hlava kolem také ještě o něco víc. 
Warhol je úžasně kontroverzní osobnost, umělec každým coulem a takové lidi já mám ráda. Takoví lidé mě fascinují. A Warholova tvorba jakbysmet. Ono se to všechno může zdát tak jednoduché, prostě někoho vyfotit a pak si pohrát s barvičkami... Ale jak z něčeho takového potom dokážete vytvořit ikonu? Jako vážně - banán se neproslaví jen tak pro nic za nic!
Já upřímně nevím, co se mi na tom tak líbí. Ono se to vážně netváří jako velké umění, ale přesto to na vás zapůsobí. Něco to říká, je to šílené, je to nevídané. Pro mě byla tato výstava ukázkou Warhola jako takového. A moc se mi to líbilo.
Bonus navíc: hrají tam výbornou doprovodnou muziku! Beatles zde nejsou vzácností ani na obrazech.

Více informací o výstavě: http://goap.cz/andy-warhol-cz












Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.