neděle 16. srpna 2015

Na co se v srpnu třesu

Když jsem se podívala, co v srpnu vychází za knihy a filmy, řekla jsem si Nic moc. Pak jsem si ale začala postupně zjišťovat více a nakonec jsem našla docela dost knih, které bych si chtěla přečíst, a dost filmů, které bych chtěla vidět. Na co se v srpnu třesete vy?


KNIHY

Bestiář Harryho Pottera
Slovart, 208 stran

Je nutno něco dodávat? Chtěla bych mít doma vše, co se týká Harryho Pottera, ale zároveň se snažím peníze utrácet rozumně. Proto doufám, že někoho napadne mi toto darovat k svátku nebo Vánocům. To bych skákala tři metry do stropu - vždyť je tam i plakát!



Skleněný trůn
Sarah J. Maas
CooBoo, 392 stran

Na tuto sérii slýchám ze zahraničí jenom pochvalné recenze. Hned mě to zaujalo, ale teď si nejsem tak úplně jistá, jestli je to přímo pro mě. Zjistila jsem, že mi nejde tolik o akční knihy jako ostatním, mám radši knihy klidně bez pořádného děje, ale když jsou krásně napsané a hodně se tam rozebírají pocity a vnitřní světy postav. Ale pevně věřím, že až dostanu chuť na něco akčního, sáhnu asi po této sérii. Aspoň vyzkoušet bych ji chtěla, protože je to jedna z posledních, co mě mezi YA knihami zaujala.

Muži, kteří nenávidí ženy
Stieg Larsson
Host, 536 stran

Nedávno jsem zjistila, že máme tento díl ze série už doma, ale ve starším vydání. Už dlouho jsem si ho chtěla přečíst, ale teď je kolem celé série a nového dílu takový humbuk, že nejspíš počkám, až to všechny zase přejde a potom se do ní začtu. Těším se na to a jsem zvědavá, protože se severskou krimi (a krimi obecně) nemám vůbec žádnou zkušenost - a toto se tváří jako klasika žánru.

Červený a černý
Stendhal
Odeon, 576 stran

Už když jsme ji probírali ve škole, mě zaujala. Teď ji vydává Odeon v těch hezkých, ale celkem obyčejných a nicneříkajících vydáních, takže bych se k ní třeba mohla brzy propracovat. Moc brzy nejspíš ne, ale jednou snad ano.


Řeky Londýna
Ben Aaronovitch
Argo, 276 stran

O této knize jsem už slyšela, ale nedokážu si vzpomenout kdy a v jaké souvislosti. Stačilo se mi ale podívat se na obálku a přečíst si anotaci, která mě dostane pokaždé. Pousměji se a řeknu si, že to určitě nebude tak dobré, jak to zní. Ale tím jsem jenom zvědavější a zvědavější. Takže ano, tohle si chci určitě přečíst!


Jméno větru
Patrick Rothfuss
Argo, 648 stran

Jedna z nejoblíbenějších fantasy sérií co vídám na knižním internetu. Všichni ji úplně milují, v Čechách i v zahraničí. Argo ji znovuvydává a jak jsem pochopila, tentokrát první díl uzavřelo do jedné knihy (poprvé jej rozdělilo do dvou knih, pokud se nemýlím). Tak se k ní třeba tentokrát už brzy dostanu. Jen škoda té obálky. Argo má na stránkách vystavenu tuto, ale ta druhá by byla tisíckrát lepší, a to snad vědí i oni. Snad.

Isla a šťastné konce
Stephanie Perkins
CooBoo, 312 stran

Třetí a (zatím?) poslední díl Polibku pro Annu. Obě předchozí knihy jsem četla a moc se mi líbily. Nejspíš v nich nenacházím tu dokonalost jako ostatní, ale i tak to pro mne jsou velmi dobré, krásné a vtipné romantické oddechovky a k další v řadě se určitě ráda vrátím. Obálka je hezky barevná, ale ten líbající se pár? Jujky, mně by stačil ten na zdi. Fakt nevím, proč na obálky všude cpou lidi...


FILMY

Nesmrtelný
Drama / Sci-Fi / Thriller
USA, 2015, 117 min

Vůbec mě to nezaujalo podle anotace ani podle hodnocení, které není sice ohromující, ale také neříká, že to je úplná hrůza. Pak jsem se ale podívala na trailer a ten mě hodně zaujal. Námět je zajímavý a i film sám by mohl být skvělý. Nebo to bude tuctovka. Do kina se na to nepoženu, ale vidět to chci. Škoda jen, že toho trailer tolik prozrazuje...

Fantastická čtyřka
Akční / Fantasy / Sci-Fi
USA, 2015, 94 min

Ačkoli Fantastická čtyřka nepatří k mým nejoblíbenějším superhrdinským skupinám, i tak jsem se těšila na jejich další film. Ale viděli jste ty recenze? Vždyť je to žalostné! Vidět to asi chci, ale dost se bojím promarněného času. Překvapilo mě však, že film trvá pouze 94 minut. Tak to když tak bude promarněná jen hodina a půl...

Pixely
Akční / Komedie / Sci-Fi
USA, 2015, 106 min

První myšlenka: Adam Sandler? Tak to bude zase nějaká blbost. Druhá myšlenka: Jé, on to režíroval Chris Columbus? Tak to chci vidět! Pak jsem si to postupně srovnala v hlavě a vyšlo mi z toho, že to bude tuctová sandlerovka, kterou ke štěstí vidět nepotřebuji. Ale... Ale! Pak jsem viděla trailer a hned mi to připomnělo RPO (i když v o hodně jednodušší formě...) a pak jsem si uvědomila, že v tom hraje Peter Dinklage... Vidím to na jedno odpoledne, až se budu nudit a budu si chtít odpočinout. A popravdě - na to odpoledne se těším.

Krycí jméno U.N.C.L.E.
Akční / Dobrodružný / Komedie
USA, 2015, 116 min

Musím se přiznat, že jsem tento film dost dlouho přehlížela. Věděla jsem o něm, ale nějak jsem se nezajímalo, o čem je. Kvůli tomuto článku jsem si to konečně zjistila a musím říct, že mě zaujal. Ne příliš, ale dost na to, abych začala být zvědavá. Moc se mi líbí zasazení příběhu do šedesátých let, to vypadá parádně. Potom režie - Guy Ritchie, to je téměř jasná volba. A pak obsazení - Hugh Grant? Měla jsem dojem, že už ho uvidím jen v romantických komediích, které natočil už před lety. Trochu jsem i pochybovala, jestli s herectvím nepraštil. Jeho "návrat" mě moc zajímá. A nakonec - hodnocení. Dost vysoké, takže ano - prodáno, chci to vidět.

Dárek
Drama / Mysteriózní / Thriller
USA, 2015, 107 min

Normálně bych si toho filmu nevšimla, ale zaujalo mě, že jej režíroval Joel Edgerton, kterého jsem doteď znala pouze jako herce. Podle traileru mě film zaujal, mohl by to být dobrý thriller, ale na nic převratného to nevidím. Ale třeba překvapí!



Pride
Komedie / Drama
Velká Británie, 2014, 120 min

Tento film mě zaujal už v době své premiéry v Británii, k nám se bohužel dostává až teď. Nebo vlastně bohudík, že se k nám vůbec dostal. Tak mě štve, když distributoři přehlížejí dobré filmy. Pevně věřím, že tento film zaujme i více lidí natolik, aby jej podpořili a šli na něj do kina. Co mě na filmu zaujalo? Téma, trailer, země původu, based on a true story, obsazení - Bill Nighy, Andrew Scott, Imelda Staunton! To přece chcete vidět i vy!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.