středa 12. srpna 2015

Wrap Up a TBR | ČERVENEC 2015

Červenec byl pro mě výborný čtecí měsíc. Nijak jsem na čtení nespěchala, užívala jsem si ho a přitom jsem stihla přečíst 6 knih, což je krásné číslo. Co se kochám u ostatních, tak jejich čísla o prázdninách bývají mnohem vyšší, ale já jsem spokojená, protože jsem kromě čtení stihla spoustu dalších věcí, ze kterých mám upřímně mnohem větší radost než z přečtených knih (ale i z těch mám radost obrovskou). Můj pocit z července je tedy více než jen dobrý.


Přečtené knihy

Papírová města - recenze
Měsíc jsem začala více než jen báječně, a to další knihou od Johna Greena. Teď už mi z česky vydaných zbývají jen Kateřiny. Aniž bych tušila, že se dostanu na předpremiéru, jsem si knihu chtěla přečíst ještě než film vtrhne do kin, protože by se vzápětí mohl roztrhnout pytel se spoilery. Z knihy jsem byla nadšená. Ne tak jako z Hvězd, ale více než z Aljašky. Protože Papírová města mě bavila, smála jsem se a měly fakt pěknou myšlenku. Moc se mi líbilo, že tu jde z větší části spíše o přátelství než o lásku. John Green si u mě potvrdil pozici skvělého autora, ale už si tolik nemyslím, že by mi ještě mohl vytřít zrak - proto se však nemohu dočkat, až vydá něco úplně nového! 4/5

Parfém: Příběh vraha - recenze
Následující kniha nebyla o nic méně úspěšná. Z trochu jiného žánrového soudku, ale neméně výborná. Vlastně úplně naopak - skvělá! Úžasný styl psaní, zajímavý námět, strhlo mě to, ten příběh a myšlenky hlavní postavy... Sama hlavní postava! To bylo úžasné. Nevidím na této knize chyby. Čtyři hvězdičky dávám jen proto, že se zde nevyskytoval žádný wow-efekt, který by mě zarazil do sedačky. Příběh to byl ale parádní a parádně podaný. 4/5

Malý princ / Le Petit Prince - recenze
Mám ze sebe opravdovou radost - už druhá kniha, kterou jsem přečetla ve francouzštině! A přečetla jsem ji během dvou dnů. Jednak proto, že jsem se na ni opravdu moc těšila, a jednak byla nesmírně čtivá a napsaná tak lehce, že i ve francouzštině mi to nedělalo velké problémy. A ten příběh! Jéje, to bylo tak nádherné. Tahle kniha je roztomilou pohádkou s obrovskou hloubkou, která mě dojala a rozplakala! Tak jednoduché, podmanivé a přesto ne podbízivé, přesto ne levné. Otálela jsem s ní dlouho, ale ještě se k ní v budoucnu budu mnohokrát vracet. 5/5

Osamělost prvočísel
Vzpomínky na tuto knihu, jsem musela tahat ze své paměti hůře než u knih předchozích. Této jsem nevěnovala recenzi, protože jsem si nebyla jistá, že bych dokázala přesně vyjádřit své myšlenky a pocity. Hodně mě kniha bavila ze začátku, v prvních chvílích, kdy hlavní hrdinové byli mladí puberťáci, ještě na škole. To jsem dokázala cítit osobní pouto mezi nimi a sebou. Pak ale dospěli a pro mě se příběh stal pouhým vyprávěním. Krásným, dobře podaným, ale mé vlastní souznění se vytratilo. 3/5

Temný ráj
O druhém dílu Chaosu si myslím téměř to samé jako o prvním. Tenhle díl mi sice prvních padesát stran dělal problém, protože tehdy mě to fakt nebavilo a dost jsem se tím prokousávala, ale pak jsem si buďto zvykla, nebo to začalo být lepší. Bylo to zábavné, zajímavé, akční, ale... Upřímně v tom nevidím to, co z toho pro ostatní dělá jejich nejoblíbenější sérii. Mně na tom nepřijde nic špatného, ale zároveň nic výjimečného, co by mi vytřelo zrak. Ale číst mě to baví, to ano. Na třetí díl se těším. 3/5

Pěna dní
A můj postoj k této knize je to, co mě nejvíc mrzí. Mně totiž hrozně dlouho trvalo, než jsem se do knihy začetla. Přišlo mi to divné a já divné věci ráda, ale tohle mi nedávalo žádný smysl a hůř se mi to četlo. Pak jsem se do toho docela dostala, ale kouzlo příběhu jsem objevila až úplně ke konci. A teď, když si čtu jakýkoli citát z této knihy, na mě její tíha doléhá, ale nemohu říct, že by se mi to stalo při čtení. Potřebovala bych si to zkrátka přečíst znovu. Zatím tedy jen 3/5, protože se mi to celkem špatně četlo a hned mě to tak úplně nestrhlo. Za přečtení to ale stojí.


Rozečtené knihy

Vlčice a dívka
Tahle kniha původně nebyla moje, ale nyní už prakticky je. Koupil si ji brácha po tom, co vyšla, ale nemám dojem, že by ji kdy četl. Před pár lety jsem si ji přivlastnila, ale ani já jsem ji doteď nečetla. Nyní jsem už skoro na konci a moc se mi to líbí. Asi bych to fantasy měla číst častěji. I tak ale nevím, jestli si přečtu další díly, ačkoli bych ráda. Jde o to, že je nemám doma, což by mě do čtení popohánělo více. Takhle bych si je musela půjčit z knihovny, a i když se mi ten příběh líbí, nestrhává mě to tolik, abych nutně musela pokračovat. Kdyby tady nebylo tolik jiných knih, které si chci už léta přečíst, neváhala bych ani vteřinu a sáhla po druhém dílu. Ráda bych i tak, ale vidím to realisticky. Prostě asi dám přednost jiným knihám a na tuhle sérii postupem času zapomenu. Nebo ne. Sama uvidím...


TBR

Harry Potter a Tajemná komnata
Konečně jsem si dokoupila další díly, co mi doma chyběly (nyní chybí už jen Ohnivý pohár), a můžu se pustit do re-readingu. O Vánocích jsem četla Kámen mudrců, tak bych chtěla pokračovat zde, jen co dočtu Vlčici a dívku. Už se fakt těším, až se vrátím do Bradavic! Jen co to píšu, tak mám největší chuť už začít číst!

The Carnivorous Carnival
Nějak jsem se sekla v Sérii nešťastných příhod. Začala jsem hodně dohánět TBR Killera a na tuto sérii jsem se vyprdla. Ale mám už velkou chuť naskočit zpátky a pokračovat. 

Nevím však, jestli zvládnu přečíst ještě něco dalšího (a jestli vůbec i The Carnivorous Carnival). Posledních jedenáct dní v srpnu strávím v Albánii a tam to na čtení moc nevidím. Ve skutečnosti si tam ani knížku brát neplánuji. Stihla jsem však už něco přečíst v první polovině srpna, takže se i tak máte na co těšit!

6 komentářů:

  1. Zajímavé knížky. :) Mě se Papírová města líbila daleko víc než Hvězdy, ty jsem si zase až tak neoblíbila. Hádam ale, že jse jedna z mála.

    A páni! Albánie! Tolik ti závidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tisíc lidí, tisíc chutí :) Každý má rád něco jiného, a to je na čtení a lidech úžasné! :) Navíc mi přijde, že většině lidí se Papírová města zase tolik nelíbila, takže možná také trochu vyčuhujeme ;) :D.

      Vymazat
  2. Papírová města se mě zase vůbec nelíbili a tak u mě pořád vede Aljaška. Konečně si musím přečíst Malého prince, je ostuda že jsem si ho ještě nepřečetla a asi ještě dlouho nepřečtu, protože mám resty, které musím dohnat. Já jsem v červenci přečetla čtyři knihy a jsem za ně neskutečně ráda. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám tolik knih, kterých bych si chtěla přečíst! Za pár se stydím, že jsem je ještě nečetla, ale ono se ve skutečnosti není za co stydět. Nikdo nemohl přečíst všechny knihy na světě a všechno je jednou poprvé. Tak přeji hodně štěstí v dohánění! :)

      Vymazat
  3. Osamělost prvočísel a Pěnu dní si chci taky moc přečíst :) U Pěny mě jen mrzí, že už jsem viděla film, a tak znám poentu. Ale i tak myslím, že se mi kniha bude líbit ... snad :) Jinak moc pěkný výběr! A Řadu nešťastných příhod jsem odjakživa milovala a dodnes mě mrzí, že těch 13 dílů nemám doma. Ale pořizovat si je asi nebudu - moc peněz :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na film Pěna dní se musím ještě podívat! :) Doufám, že se ti kniha bude líbit, většina lidí je z ní nadšená ;). Já stále doufám, že posbírám Řadu nešťastných příhod po antikvariátech - ale nejlépe v angličtině a já mám pocit, že i v češtině je to u nás lehce zapomenutá série... :/ Takže snad mi bude přát štěstí! :)

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.