pondělí 7. září 2015

Na co se v září třesu

Má oblíbená rubrika je zpět. A asi to nebudu nijak zvlášť okecávat, tyto články bývají už beztak dost dlouhé... Na které nové knihy a filmy se v září těším? A do komentářů mi nezapomeňte napsat, na které se těšíte vy!


KNIHY

Cizinka
Diana Gabaldon
Omega, 712 stran

Tak na toto nové vydání se opravdu těším! Tuto knihu každý chválí, četla ji dokonce i má babička ještě dávno předtím, než se o ní začalo na internetu tolik mluvit - a mě prostě všechno toto navnadilo. Příběh zní velmi dobře a každý se zdá uhranutý, tak šup sem s ní! Popravdě bych tuto knihu měla dostat na recenzi, ale stále mi nepřišla a na to, že bych ji měla do 10. 9. zrecenzovat... to asi úplně nestíhám.

Doctor Who: Silueta
Justin Richards
Jota, 232 stran

Hrozně mě štve, že jsem si ještě žádnou z řady těchto knih nepřečetla. Tolik toužím znát další Doctorovy příběhy, ale nechci si je kupovat, protože přeci jenom nejde o tak vysokou literaturu. Modlím se, aby je koupili k nám do knihovny... Každopádně na Siluetu se moc těším, protože seriálové díly se Straxem jsou k nezaplacení, prostředí viktoriánské Anglie je mi více než sympatické a Doctor? Jo!

Všechny malé zázraky
Jennifer Niven
Yoli, 360 stran

Na tuto knihu jsem zvědavá už jen kvůli tomu, že někteří čtenáři ji milují a někteří ji nemohou ani cítit. Každopádně to přirovnávají k příběhům Johna Greena, podle anotace to zní zajímavě a sama vím, že podobné příběhy mám nejradši. Ze života, romantické, lehce filosofující... No uvidím, co z toho vyleze, ale moc se na to těším.


Jak stvořit dívku
Caitlin Moran
Host, 340 stran

Od této autorky si chci přečíst všechno, co u nás vyšlo. Vše zní tak nějak výstředně, odvážně a nespoutaně a mě tím tato autorka nesmírně přitahuje. Už jen proto bych si její knihy ráda přečetla, zkrátka mi přijdou jiné, chtějí vystupovat z řady a mě je vše, co jde mimo proud, fakt sympatické, takže jsem i na tuto její novinku velmi zvědavá.

Sputnik, má láska
Haruki Murakami
Odeon, 224 stran

Jednou se dostanu i k Murakamiho delším knihám, ale prozatím zůstanu asi u těch kratších, protože se přiznám, že jsem čtenářem kratších knih - ty tlusté mě tak trochu děsí. Toto je každopádně u nás už druhé vydání, to první nejspíš už v knihovně máme, ale i tak jsem tady na tuto knihu chtěla upozornit, protože Murakami je skvělý autor a já si od něj chci přečíst úplně vše...

Krycí jméno Verity
Elizabeth Wein
CooBoo, 352 stran

Tato kniha mě zaujala už podle slov několika booktuberů, ale když si přečtete anotaci, možná zaujme i vás. Jde o příběh z druhé světové války, a i když bude možná zaměřen na mladší publikum (nejspíš právě v mém věku), moc se na něj těším, protože by to mohlo být velmi zajímavé, srdcervoucí a poučné.


Jsou světla, která nevidíme
Anthony Doerr
Moba, 536 stran

Nádherná obálka, ale především nádherná kniha. Alespoň takové naděje v ní chovám. Získala Pulitzerovu cenu, neslyšela jsem na ni jediné křivé slovo, zkrátka nečekám nic jiného než nádheru. Opět příběh z války, asi se z toho psychicky složím, ale zkrátka mám pocit, že takové příběhy je potřeba číst a že já jich přesto tolik ještě nepřečetla. Čas začít.


FILMY
Filmů je tento měsíc opravdu málo, protože jsem našla jen tři, které bych opravdu chtěla vidět. Podle traileru mě zaujaly i další, které by mohly být dobré a zajímavé, ale rozhodně ne můj šálek čaje. Třeba We Are Your Friends se Zacem Efronem mě až překvapilo, jak pěkný má trailer, a vypadá to, že by to mohl být docela dobrý film, ale je o DJství a o hudbě, ke které nemám blízko, takže by to asi nebylo nic pro mě. Potom mě zaujal český film Gangster Ka, který také vypadá dobře, ale tento filmový žánr mi nic neříká, takže se na film asi nepodívám. I tak jsem vám o nich chtěla říct, protože někoho z vás by zaujmout mohly.

American Ultra
Akční / Komedie / Romantický
USA, 2015, 96 min

Tohle sice asi bude totálně ujetá americká blbost (a to, že je od tvůrců Projektu X, mě nepřesvědčuje o opaku, protože Projekt X se mi absolutně nelíbil), ale když jsem projížděla trailery všech zářijových premiér, až zde jsem opravdu cítila, že bych to chtěla vidět. Protože mi to fakt přišlo vtipný, ale z 90 % za to mohl rozhodně Jesse Eisenberg. Asi mě tento film v ničem neobohatí, ale na odreagování by to mohla být fakt sranda.

Hotel Transylvánie 2
Animovaný / Komedie / Rodinný
USA, 2015, 90 min

První díl mi nepřišel mezi animáky ničím výjimečný, ale bavil mě, proto se těším i na druhý díl, který podle traileru vypadá, že pojede na podobné vlně. Do kina bych na to asi nešla, ale ráda si počkám, až to uvidím v televizi.



Everest
Dobrodružný / Drama / Thriller
USA / Velká Británie, 2015, 121 min

Tak o tomto filmu jsem věděla dlouho, ale až teď jsem si pustila trailer - a páni! Mrazilo mě úplně všude, a to ne ze všudypřítomného sněhu, ale z napětí. Na tohle bych do kina klidně šla, protože by to mohl být opravdový zážitek a pro ty chodím do kina moc ráda! Ten trailer mě doháněl k šílenství, ale k tomu dobrému šílenství, protože ve mně jen stupňoval napětí přerušováním záběrů i se zvukem! To jsem dlouho v žádném traileru neviděla a fakt se mi to líbilo.

2 komentáře:

  1. kniha Jsou světla, která nevidíme mě zaujala :)) dívala jsem se na ni už v katalogu knihkupectví a uvažuji o koupi :)) na Hotel Transylvánie chceme jít do kina s přáteli :D :D těším se :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se líbí kniha i film, potom si ráda přečtu, jak u vás uspěly! :)

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.