středa 28. října 2015

British Haul of Awesomeness

Jeden z mnoha mých cestovatelských snů se splnil: navštívila jsem Velkou Británii! Konkrétně města Londýn, Oxford, Canterbury a Dover, takže tam na mě čeká ještě milion úžasných míst k navštívení, ale o to lépe. Úplně jsem se tam zamilovala kompletně do všeho, ale nejvíc mě uchvátila atmosféra, architektura a lidé. Neuvěřitelní, milí, dobrosrdeční lidé. Takoví, kteří vám vždy ochotně poradí a nekoukají na vás jako na otravného turistu. Lidé, co se k vám chovají vždy přívětivě, a kdyby náhodou došlo ke sporu, vyřeší se pohodlně a klidně u šálku dobrého čaje. Británie je moje země a já se nemohu dočkat, až se tam opět vrátím!
Co vás ale asi zajímá nejvíce jsou věcičky, které jsem si na památku přivezla s sebou. Kromě vzpomínek, zážitků, fotek a desítek prospektů, mapiček a účtenek jsou to samozřejmě knihy a další věci s nimi spojené. Tak se pusťme do toho!


Toto považuji za koupi století! No, možná trochu přeháním s tím stoletím, ale sledujte, jak jsem k tomuto boxu přišla - a hlavně za kolik! Byli jsme v Oxfordu, který je přeplněn suvenýry s Harry Potterem, knihy samotné tam koupíte prakticky kdekoli, ale hádejte co - všechno je to za směšné ceny. Jenže já jsem vytrvala a hledala a nakonec jsem našla malý dobročinný obchod Helen&Douglas House - a tam na mě čekal celý box prvních čtyřech dílů za pět liber. PĚT LIBER! Ty knížky nejsou v dokonalém stavu, Ohnivý pohár má dokonce propiskou popsaný obal, ale já je dokonalé ani nechtěla! Sbírám tato vydání v antikvariátech v cizích zemích a ani se mi nesnilo, že bych si mohla odnést čtyři díly za pět liber (zrovna z Oxfordu!) a ještě k tomu přispět na dobrou věc. Takže nakonec možná ano - obchod století!

Mluvím tu sice o malých penězích a hledání zapadlých obchůdků, ale jsem jenom člověk a neodolám ani předraženým shopům přímo na místě činu. Tak jsem si v univerzitním obchůdku koupila trošku dražší hrnek (stál mě 8 liber), ale je na něm znak Bradavic, je to praktický suvenýr a památka na úžasný Oxford, takže jsem si to všemi způsoby omluvila. Co kdybych se ale přemluvila a koupila si tam ten superdrahý kus klacku alias kouzelnickou hůlku? To bych si asi nijak neospravedlnila, ale nakonec jsem odolala...

Z Oxfordu, konkrétně Bodleianské knihovny, jsem si ještě přivezla tuto skvělou tašku na knížky. Myslím, že mě stála 3 libry, ale už si přesně nevzpomínám. Ten obchůdek byl ale nádherný - ráj pro knihomoly. Úžasné záložky, tašky, deníky, krásná vydání Tolkienových knih a nespočet knih o knihách. Polštáře, šály s potiskem knih a mnoho dalšího. Až se někdy vyskytnete v Oxfordu, zajděte určitě tam - umřete blahem!

Když jsem se chystala do Anglie, v hlavě jsem si vytvořila seznam věcí, co si tam určitě musím koupit - antikvariátní vydání Harryho Pottera, nové ilustrované vydání Harryho Pottera a Jammie Dodgers. A najít Jammie Dodgers byl boj. Ani v obchodu s miliony druhy sladkostí ho neměli, sám prodavač neměl tušení, co to je. Nakonec jsem ale kousek od Trafalgaru vlezla do obyčejné sámošky a tam na mě čekaly tyto úžasné sušenky, které se bojím otevřít, ale moc se na ně těším. Proč jsou pro mě tak důležité? Doctor Who.
Mluvíme-li o Doctorovi, ani bez něj jsem Anglii opustit nemohla. Měli tam spoustu suvenýrů a žádný mi nepřišel tak dobrý - většinu z nich si můžu koupit i u nás a levněji. Ale při procházení Covent Garden, což je taky nádherné místo, jsem narazila na malý obchůdek, kde pán prodával malé, ručně malované obrázky s oblíbenými motivy - měl tam hodně Star Wars, Audrey Hepburn, ale já jsem si vybrala to, co bylo hned na vrchu. Můj oblíbený Ten! 6 liber za úžasný obrázek. 

A potom to hlavní, pro co jsem přijela. Od chvíle, kdy jsem věděla, že Harry Potter vyjde ilustrovaně, mi bylo jasné, že ho musím mít v britském vydání, a ne v českém, i když je o dost levnější. Chci mít Harryho už jenom v originále. Najít ho ale bylo peklo. Po celém Londýně jsem nemohla najít jediný "komerční" bookshop. Když už, tak nádherné antikvariáty, které jsem výjimečně nepotřebovala. Hledala jsem anglický Neoluxor, někde, kde mají velký výběr nových knih. Nakonec jsem se zoufale vracela na meeting point, měla jsem posledních pět minut, ale pak jsem na Trafalgaru narazila na Waterstone's a vlezla jsem dovnitř. Totálně jsem se tam nevyznala a vyšilovala jsem, že přijdu pozdě na sraz, ale už jsem nemohla odejít bez Harryho, když jsem to knihkupectví konečně našla. Motala jsem se tam jako totální trumbera, ale nakonec jsem na hromádce našla čtyři výtisky a začala si vybírat, který byl nejhezčí. Byly už docela poničené a já chtěla dokonalé vydání, které si budu moci opotřebovat sama. Jedno bylo téměř bez poskvrnky, tak jsem ho popadla, hnala k pokladně, kde jsem nechala 30 liber, a utíkala na meeting point. Najednou pršelo jak blázen a já Harryho neměla pořádně kam schovat. Meeting point nebyl daleko, ale oddělovaly mě od něj tři semafory, které jsem prolétla na červenou a modlila se, abych neskončila pod doubledeckerem. Na sraz jsem přišla o minutu později. A byla jsem ten nejšťastnější člověk pod sluncem.

Nakonec tu mám ještě suvenýry, které jsem přivezla domů ostatním. Nerada vozím blbosti, na které se jenom práší a neřeknou nic někomu, kdo v Londýně nikdy nebyl. Navíc doma ani nechtějí nic vozit, ale vím, že jim pokaždé udělá radost, když něco přivezu. Tak jsem všem přivezla pravý britský čaj a pokaždé jsem vybrala nějaké balení, které se mi líbilo - a že tam byla všechna hezká! Tato balení v souvenirshopech většinou vycházejí na čtyři až šest liber. A bráchovi jsem přivezla Star Wars kalhoty z Primarku za 9 liber. V Primarku jsem se hodně držela, abych si něco nekoupila. Je to zlo, když se snažím šetřit!

Total happiness in Oxford
Máte vy nějaké knihomolské zážitky ze zahraničí?

8 komentářů:

  1. Páni! Tolik ti závidím! Do Anglie chci, co si jen pamatuju. Nakoupila sis nádherné věci, Harryho Pottera bych brala hned. Sama sbírám vydání v originále, ty s původními obálkami se tu shánějí těžko (zatím mám jen první díl), ale vystačím si i s tou novou edicí od Bloomsbury. Ilustrované vydání je na vrcholu mého narozeninového wishlistu, tak doufám, že se ho dočkám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Česku jsem potkala všechny díly s původními obálkami v Praze v obchůdku Shakespeare a synové, ale už taky trochu oškubané, pokud by ti to nevadilo :). Ta nová vydání od Bloomsbury jsou nádherná! :)

      Vymazat
  2. Tak toho Harryho z antikvariátu ti vážně závidím:)Když jsem byla v Anglii,koupila jsem si (konkrétně ve Stratfordu) originál Romeo a Julie.Z toho jsem byla opravdu moc nadšená. A samozřejmě jsem si musela mít i mikinu se znakem Bradavic:)
    Jsem ráda,že nejsem jediná,kdo si odevšad bere letáčky a mapky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, blázni jsme všichni, ale hlavně, že z toho pramení radost! :) Romeo a Julie je tedy parádní úlovek :).

      Vymazat
  3. Ahoj, zvu tě na halloweenskou giveaway http://life-babylove.blogspot.cz/2015/10/halloweenska-giveaway.html#more

    OdpovědětVymazat
  4. Tento článek mi úplně připomněl mou cestu do Londýna minulý rok. :) Jde vidět, že sis to opravdu užila. Já jsem si Londýn taky zamilovala, kdybych měla peníze, tak tam jedu hned. Ta knihkupectví, zašedlé počasí a - přesně jak říkáš - ti milí lidé, to je něco krásného. :) Chodili jsme po Londýně jako pětičlenná skupinka patnáctiletých dětí a všichni nám ochotně poradili, navíc se mi líbilo, jak jsme se mohli dát do řeči i s prodejcem u pokladny v knihkupectví... To se v Česku bohužel nestane. :(
    Závidím ti Harryho Pottera - klasické i ilustrované vydání. :) Při příští návštěvě Británie si ho taky budu muset koupit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak moc přeji, aby se penízky a šance rychle nashromáždily, aby ses tam zase mohla jet co nejdříve podívat! A taky přeji, abys po Česku nacházela více milých lidí. Jsou tu také, i když možná trochu poskovávaní ;).

      Vymazat
    2. Děkuji. :) Ano, jsou i tady, jen se nejspíše velice dobře schovávají. :D

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.