úterý 27. října 2015

Na co se v říjnu třesu

Tak tento článek píšu opravdu pozdě, ale i tak ho nechci úplně vynechat. Navíc jsem stále na spoustu zmíněných věcí natěšena, protože jsem se k 90 % ještě nedostala a v nejbližší době ani nedostanu. Ale tak se na to pojďme podívat a vy mi nezapomeňte říct, na co se těšíte vy, každopádně zda jsem už něco z mého výběru četli/viděli a co si o tom myslíte!

KNIHY
Kniha Noční film - obálkaNoční film
Marisha Pessl
Argo, 580 stran

O této knize už jsem toho spoustu slyšela a především to byly kladné a nadšené ohlasy, co byly slyšet nejvíce. Má to být temné a napínavé, takže na to se určitě těším.


VidořádVidořád
Samantha Shannon
Host, 519 stran

Jak mně se líbil Kostičas! Téměř celý jsem ho slupla za jediný den v rámci maratonu a byla jsem z něj fakt nadšená. I když si toho z něj ještě docela dost pamatuji, už mi vypadly všechny ty názvy různých skupin a lidí s éterickými schopnostmi, takže si přece jenom budu muset osvěžit paměť prvním dílem, abych se mohla vrhnout na ten druhý.

Audrey se vrací
Sophie Kinsella
BB/art, 272 stran

Od Sophie Kinselly jsem ještě nic nečetla, ale je dost možné, že začnu touto knihou. Asi by mě tolik nezaujala, kdyby na ni všichni nepěli samou chválu. Jinak bych ji asi postřehla jako další příběh ze života mladé dívky, který bych si i tak ráda přečetla, ale ty pozitivní recenze svědčí o tom, že tato kniha bude mít v sobě ještě o něco víc.

Všechno, úplně všechno
Nicola Yoon
Jota, 296 stran

Další z knih, o které jsem toho hodně slyšela v zahraničí. Setkala jsem se s nadšenými recenzemi i s průměrnými hodnoceními, ale mně samotné to zní roztomile, romanticky a zajímavě, takže si to moc ráda přečtu tak jako tak.



Stehlík
Donna Tartt
Argo, 750 stran

O této autorce jsem toho již hodně slyšela a ráda bych si přečetla její Tajnou historii, která u nás už kdysi vyšla a kterou všichni vyzdvihují do výšin, a potom i tohoto Stehlíka, který se dočkal krásného vydání a na kterého slýchám neméně chvály.



Aristoteles a Dante odhaluji zahady vesmiru (Benjamin Alire Saenz)Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru
Benjamin Alire Sáenz
CooBoo, 368 stran

Toto byla jedna z prvních knih, kterou jsem si chtěla přečíst od doby, kdy jsem začala sledovat zahraniční booktubery. Okamžitě mě zaujala svým názvem, obálkou a tématem, které zní jako přesně něco pro mě. Přesto jsem se k ní ještě nedostala, ačkoli jsem si už dávno řekla, že si ji přečtu v angličtině. I tak jsem ale ráda, že vyjde u nás.

Lolito
Ben Brooks
No Limits, 288 stran

O vydání této knihy u nás jsem se dozvěděla až při tvorbě tohoto článku. Slyšela jsem o ní poprvé ve videu Jen Campbell, které se líbila, i když nečetla Lolitu. Já to udělám asi opačně, nejdřív dám tu Lolitu, když už ji mám doma, a pak bych si ráda přečetla i tuto kontroverzní věcičku.


Úzká cesta na daleký sever
Richard Flanagan
Odeon, 496 stran

Moc jsem si přála, aby tato kniha vyšla i u nás, ale nevěděla jsem, že vyjde. Ani bych si jí pořádně nevšimla, protože mám v hlavě představu zahraniční obálky, která je krásně červená a bílá, a u nás ji Odeon vydává ve žluté, což mě zmátlo. Každopádně má radost z vydání přetrvává a moc se těším, až si knihu přečtu.


OTKA - Ošklivá tlustá kamarádkaOTKA - Ošklivá tlustá kamarádka
Kody Keplinger
CooBoo, 304 stran

O této knížce se vždycky velmi mluvilo a i mou pozornost na sebe strhla svou popularitou. Mohl by to být zábavný příběh ze života, ale nic moc víc od něj nečekám. Takže až bude nálada, určitě se do něj také pustím.



Harry Potter a Kámen mudrců
J. K. Rowling
Albatros, 248 stran

Tak tuhle krásku už mám doma, ale ne české vydání. Koupila jsem si ji v angličtině ve Waterstone's na Trafalgaru a nemůžu mít na tuto koupi lepší vzpomínku. Krom toho je toto vydání naprosto nádherné a já se nemohu dočkat, až budu jedničku zase re-readingovat. 


Sněží, sněží
John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle
YOLI, 264 stran

Další John Green, takže je jasné, že se k této knize dříve či později dostanu. Už se ale dostávám do skluzu - ještě jsem furt nečetla Kateřiny...




Mechanický anděl
Cassandra Clare
YOLI, 368 stran

Ještě jsem stále nepřečetla Město ze skla, protože se mi do toho moc nechce. Ale chtěla bych tu sérii konečně dočíst, abych se mohla přesvědčit, zda za něco stojí Pekelné stroje, které všichni vychvalují. A pokud mě ani ty nepřesvědčí, dám Cassandře Clare už navždy sbohem...


FILMY
Marťan
Sci-Fi / Akční / Dobrodružný
USA, 2015, 134 min

Na Marťana jsem se pořádně začala těšit, když jsem si přečetla knižní předlohu. Už jsem ho stihla vidět, napsala jsem na něj dokonce recenzi, ale bohužel není tak nadšená jako valná většina recenzí, která na tento film vznikla. Zkrátka jsem z něj moc odvařená nebyla, špatný ale na druhou stranu také vůbec nebyl.


Pan
Fantasy / Dobrodružný / Rodinný
USA, 2015, 111 min

Na Pana se už také těším hodně dlouho, a to hned z několika důvodů: za prvé miluji ten příběh už odmalička, kdy jsem stále koukala na verzi z roku 2003 a na Hooka, za druhé je Joe Wright jeden z mých oblíbených filmových tvůrců a za třetí tam hraje můj milovaný Hugh Jackman. Takže proč se netěšit na dobrodružný rodinný film? Škoda je, že se zatím nedočkává moc vysokého hodnocení, ale uvidím sama.

Muž na laně
Drama / Životopisný / Dobrodružný / Thriller
USA, 2015, 123 min

Na tento film se těším už také hodně dlouho, už je to několik měsíců, co jsem zhlédla trailer a byla uchvácena. Naopak na tento film slýchám zatím jen velmi dobré ohlasy, tak se už nemohu dočkat. Zaujalo mě to podle obrazu, zkrátka podle toho, jak to vizuálně vypadalo. Příběh sám mě ani tolik netankuje, ale vypadá to zkrátka dobře. Navíc v rukou Roberta Zemeckise s Josephem-Gordonem Levittem to nemůže být špatné!

Ztraceni v Mnichově
Komedie / Drama / Psychologický
Česko, 2015, 105 min

Na toto, když jsem viděla trailer, jsem nevěděla, co říct. Ale musím to vidět! Přiznám se, že od Petra Zelenky jsem zatím viděla jen pár dílů Terapie, ale to se mi opravdu líbilo. Jelikož je ale on takovou českou filmařskou legendou současnosti, musím se podívat i na jeho jiné filmy. Doufám však, že je však se svou mozkovou kapacitou dokážu pochopit a ocenit.

Fakjů pane učiteli 2
Komedie
Německo, 2015, 115 min

Někde ve Zkouknuto jsem hodnotila jedničku a nebyla jsem tím tak odvázaná jako spousta ostatních lidí. Mně to přišlo jako hodně ujetá věc, ale za to jsem se u ní fakt pobavila a nenudila. Když jsem viděla trailer na dvojku, nemohla jsem úplně potlačit zklamání - upřímně si myslím, že kvalit jedničky nedosáhne a bude to spíš plkání o tom samém a zacházení do stále větších krajností. Ale uvidím, nechám se překvapit, i tak může být můj odhad špatný a třeba budu opravdu nadšena.

Purpurový vrch
Horor / Fantasy / Drama
USA, 2015, 119 min

O režisérovi tohoto filmu jsem již slyšela ve spojitosti s filmem Faunův labyrint, ale má toho na kontě mnohem víc, jak jsem si dohledala, například Hell Boye nebo scénáře k Hobitům. O Faunově labyrintu jsem ale slyšela neuvěřitelná pozitiva, a proto mě okamžitě zaujal i jeho nejnovější film, který na mě působí podobným dojmem. Navíc to obsazení mě nutí už jen k tomu, abych o tento film projevovala zájem.

2 komentáře:

  1. Aristotela a Danteho si rozhodně přečti v originále! je to jedna z mých nejoblíbenější knížek vůbec a je nádherně napsaná, což v angličtině vyzní určitě líp, alespo'n pro mě. Vůbec jsem nevěděla, že se překládá. přiznám se, že jsem ti ji chtěla koupit a doslova donutit přečíst :), pokud bychom se někdy potkaly v Rychnově. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow, co to povídáš? Ať tě ani nenapadne mi něco kupovat :D. Ale moc děkuji, knížku si ráda přečtu každopádně. Obzvlášť když pro tebe tolik znamená! :)

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.