pondělí 5. října 2015

Od beletrie k non-fiction | Úlovky z knihovny #7

Po delší době se opět hlásím s příspěvkem do této rubriky, protože jsem jednak opět začala chodit pro hromady knih do knihovny (to se stane pokaždé, když vbíhám do cílové rovinky - TBR už není moc velké, tak místo toho, abych jej dočetla, začnu si zase půjčovat knihy jinde... klasika), a jednak se zaměření vypůjčovaných knih od poslední doby poněkud změnilo, takže by to i pro vás mohlo být zajímavější.
V nedávné době se ve mně probudila touha dozvědět se o svých oblíbených tématech něco víc a nechtěla jsem k tomu použít internet. Trochu mě také nahlodalo video Knihomolky Nell, která si napůjčovala knihy o buddhismu, o který se také zajímám, ale nikdy jsem si o něm pořádně nic nepřečetla. Co všechno jsem si nakonec půjčila uvidíte níže, ale kromě těch "odborných" knih je to i sem tam naše oblíbená krásná literatura.

Když sloni pláčou je kniha, o které se dočtete snad na každém webu, který se zabývá vegetariánstvím nebo veganstvím, a asi si dokážete odvodit proč. Mě tato kniha zaujala právě v době, kdy jsem s masem/nemasem poprvé experimentovala, ale až teď jsem si ji doopravdy půjčila a jsem na ni nesmírně zvědavá. Já o zvířecí duši nepochybuji, ale bude zajímavé se o tom dozvědět něco z vědeckého hlediska.
Vincent van Gogh je můj oblíbenec, ale to mnozí možná už vědí, pokud mě sledujete delší dobu. Výtvarné umění se mi moc líbí, ale většinou mu nerozumím, ale Goghovy obrazy ke mně promlouvají a sám jejich autor mě nesmírně fascinuje. Toužím se dozvědět něco nového o jeho životě. Tento životopis je ale docela bichle, takže se na něj budu odhodlávat asi delší dobu.
Jíst slušně si chci rozhodně přečíst co nejdříve. Už nevím, kde jsem se o této knize poprvé dozvěděla, ale nejspíš také na nějakém vegewebu. Její autorka postupně vyzkoušela bio potraviny, vegetariánskou, veganskou a nakonec i frutariánskou stravu. Nemůžu se dočkat, až zjistím, co to s ní dělalo a jaké z toho vyvodí závěry.
Běhání je jedna z mála pohybových aktivit, která mě fakt baví a určitým způsobem naplňuje, ale je pro mě obtížné si na ni udělat čas (a nemyslete si, že jsem v tom dobrá, běhám asi tak rychle, jako normální člověk chodí). Tak trochu doufám, že mě Běžící Buddha více namotivuje a ještě mi k tomu dá nějaké duchovní tipy, které bych mohla využít.
Tak a dostáváme se k beletrii, ačkoli se jedná o drama. Macbeth, Shakespeare, překlad J. V. Sládka. Chci si to přečíst, abych potom mohla zajít na film s Michaelem Fassbenderem, ale samozřejmě miluji Shakespearea, takže to je hlavní důvod. Trochu se ale obávám překladu. Od Sládka jsem zkusila Mnoho povyku pro nic, ale vzdala jsem to a řekla si, že si počkám, až se v knihovně uvolní překlad pana Hilského. Tak uvidíme. Jinak to vydání z roku 1917 mě nepřestává uchvacovat. Nádhera!
Kamarád miluje Pratchetta a teď začal číst Harryho Pottera, tak jsem ucítila potřebu, že mu to musím oplatit, ačkoli Harryho nečte kvůli mně (i když já o něm mluvím často, to je pravda). Zeměplochu jsem ale chtěla zkusit už dávno, ale dlouho jsem čekala, až se v knihovně uvolní Barva kouzel. Prý se celá série nemusí číst popořadě, ale já asi chci, ačkoli je první díl prý pěkně nudný. Ale nechám se překvapit.
Původně jsem v knihovně hledala jinou buddhistickou knihu, o propojení tohoto myšlení s vegetariánstvím. Tu jsem v knihovně ale nenašla, tak jsem si půjčila Otevřené srdce, které mě nejspíš taktéž obohatí. Navíc je to tenká knížka, psaná velkým písmem a se širokým řádkováním, tu slupnu jako malinu.




A to je prosím vše. 

Nečetli jste náhodou některou ze zmíněných knih? A čtete kromě beletrie i odborné knihy?

2 komentáře:

  1. Všechno nejlepší k svátku! :)
    Nádherné knížky. Žádnou z nich jsem nečetla, ale rozhodně jsi mě na některé navnadila. Nejvíce si chci přečíst Když sloni pláčou (nechápu, jaktože jsem o té knížce jako vegetariánka ještě neslyšela) a taky Vincenta van Gogha, protože ho mám taky velice ráda a zatím jsem o něm četla jen komiks od Barbary Stok. Taky jsi mi právě připomněla, že bych měla zajít do knihovny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jú, my toho máme tolik společného! To je skvělé :) A do knihovny určitě zajdi, já se jí nemůžu nabažit :D.

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.