úterý 6. října 2015

Wrap Up a TBR | ZÁŘÍ 2015

Září bylo supernáročné. Škola, školení, volnočasové aktivity, přátelé, knihy, Doctor Who, pomáhání doma, vaření, úkoly a aspoň nějaký ten pohyb, to dá zabrat. Opravdu nemám čas na všechno, co chci přes den stihnout. Ale neříkám, že bych mohla mít. Jen tím odkládáním věcí a bádáním po internetu opravdu moc času neušetřím.
Každopádně... I tak jsem stihla přečíst 7 kousků. Ne všechno to jsou knihy knihovaté, ale i tak 7! To je úžasné číslo na to, jak jsem byla věčně ve stresu, že nic nestíhám. A jsou mezi nimi opravdové poklady.

Přečtené knihy

Marťan (Andy Weir)
A měsíc jsem začala výbornou knihou. Marťana jsem si chtěla přečíst už dlouho, ale nevím, kdy bych se k němu konečně dostala, kdyby jej nečetl kamarád, nedoporučil mi ho a nepůjčil mi svou knížku. Musím říct, že ohledně této knihy souhlasím s většinovým názorem - je to prostě pecka. Úžasné, vtipné a pro mě jako laika naprosto realistické, celou dobu jsem měla pocit, že čtu skutečný příběh. Bohužel to na mě bylo někdy skutečné až moc - všechny ty technické a vědecké popisy byly na mě po chvíli už moc, polovinu věcí jsem netušila, jak si mám představit, takže doufám, že mi tyto mezery doplní film. Jinak to ale bylo perfektní, napínavé a plné životní síly. Určitě doporučuji. 4/5

The Slippery Slope (Lemony Snicket)
Přiznám se, že jsem už skoro zapomněla, že jsem tuto knihu četla minulý měsíc. Zdá se to už tak dávno! Ale když se rozpomenu na to, co se v ní událo, znovu se mi vybavují všechny pocity, které jsem při čtení zažívala. Opět velmi dobrý díl, ve kterém jsem byla v neustálém napětí a depresi, ale konečně jsem se dočkala odpovědí. A kolika! Nicméně to ovšem zase končilo dost převratně, takže se v nejbližší době musím dostat k dalšímu dílu. Lemony Snicket už mě asi zklamat ani nemůže. 4/5

Hvězdný prach (Neil Gaiman)
Všechny tyto knihy jsem dočetla za víkend. Měla jsem na to náladu a Hvězdný prach ji pozvedl nejvíc z těchto třech. Neil Gaiman patří k mým oblíbencům, ačkoli žádná jeho kniha, co jsem doposud četla, nepatří k mým TOP nejoblíbenějším. Přesto je mám všechny od něj ráda. Jeho příběhy jsou podmanivé, dobrodružné, vtipné a originální. Hvězdný prach jsem bohužel už dříve viděla jako film, proto kniha pro mě nebyla tak překvapivá, i tak jsem si čtení užívala plnými doušky, protože Gaiman zkrátka vyprávět umí. Připadala jsem si, jako když čtu pohádku pro dospělé. Vzal mě na úžasné dobrodružství, které mi ještě teď vykouzlí úsměv na tváři pokaždé, když si na něj vzpomenu. 4/5

The Egg (Andy Weir)
V první polovině září jsem si povšimla hrozného humbuku na GoodReads, který se celý točil kolem jedné povídky. Když jsem zjistila, že je od Andyho Weira, že je volně dostupná na internetu a má pouhé čtyři strany, neodolala jsem a podlehla jsem davu. A jsem moc ráda, že jsem to udělala, protože Andy Weir má úžasné nápady. Tato povídka je skvělá. Neoslnila mě nijak zvlášť stylem, ten je víceméně normální, ale ten nápad je skvělý. Asi mi úplně nesebral dech jako ostatním (ne že bych jej předvídala, spíš to ve mně nevyvolalo tak převratný šok), i tak jsem se ale nad ním hluboce zamyslela a vyvolal mi velmi příjemný úsměv na tváři. Opravdu si to přečtěte, stojí to za to. 3,5/5

2672382718078300

Daleká cesta za domovem (Richard Adams) - recenze
Poté se ale stalo něco, co jsem nečekala a co mi sebralo dech. Našla jsem svou novou oblíbenou knihu. Jakože novou nejoblíbenější. Jakože oblíbenější než Hvězdy nám nepřály nebo Ten, kdo stojí v koutě. Zkrátka můj nový favorit vedle Harryho Pottera (toho přeci jen tak nesesadím...). Příběh o migraci králíků. Nejepičtější příběh, co jsem v poslední době četla, jedna z nejdůmyslnějších, nejdojemnějších a nejpohádkovějších knih, co jsem kdy četla. Vlastně ta nejlepší. Ta, co se zapsala do mého srdce. Přečtěte si prosím mou recenzi a snad mě pochopíte lépe. Nebo víte co? Přečtěte si tu knihu. Prosím. 6/5

Drahá paní profesorko (Ludmila Razumovská)
Zapomenuté ruské drama z osmdesátých let, které v sobě ale skrývá příběh, který by mohl ožít klidně i dnes. A my se o to v dramaťáku pokusíme. Divadelní thriller non plus ultra, na začátku mě vtáhnul, vcucnul a nepustil, dokud jsem jej nedočetla. Chvěla jsem se po těle, byla jsem znechucena a uchvácena. Tento příběh si nezaslouží, aby byl zapomenut. Fakt bych si moc přála jej vidět v profesionálním divadle. To musí být něco! 4,5/5

Na západní frontě klid (Erich Maria Remarque)
Měsíc jsem zakončila povinnou četbou k maturitě, kterou jsem ale četla čistě z vlastního zájmu a dobrovolně. Protože jsem zkrátka měla pocit, že bych tento příběh měla znát, cítila jsem se špatně, že jsem ho do této doby nečetla. A jsem tak moc vděčná, že jsem se k němu konečně dostala, protože je neuvěřitelný. Tak silný, tak pravdivý, opravdu velmi se mě dotkl. Navíc autorův styl je opravdu nádherný. Jen mě mrzí, že jsem jej četla tak dlouho a ve spěchu, kvůli tomu jsem jej zcela nevstřebala, hlavně v závěru, který jsem přečetla opravdu rychle. Proto dávám o jednu hvězdu méně, než bych možná dala v jiné situaci. I tak je to ale naprosto skvělá kniha a pokud vám mám něco z povinné četby doporučit, byl by to právě tento román. 4/5


TBR

O myších a lidech, Plameny zářivé (John Steinbeck)
Tato kniha mi tu straší už od září, nestihla jsem ji přečíst. Ještě na mě ze stolku zírá Lolita, ale je to baculka, takže tu možná ještě chvilku odkládat budu. K tomuto příběhu se ale už fakt dostat chci, nejlépe hned po zveřejnění tohoto článku, jsem na to opravdu zvědavá, všichni o tom jenom básní...

Babička pozdravuje a omlouvá se (Fredrik Backman)
Využila jsem 50 % slevy na ebook na Knihcentru.cz, abych konečně mohla pochopit, co je na tom Backmanovi tak zvláštního. Láká mě i Muž jménem Ove, ale začnu tímto. Je to snad i pro fanoušky Harryho Pottera, ne?

Jíst slušně (Karen Duve)
Z knihovny jsem si tentokrát odnesla hodně, hodně knížek, ale tohle je jedna z těch, na kterou jsem zvědavá úplně nejvíc. V poslední době jsem totiž dostala chuť začít číst i něco mimo beletrii a také se dozvědět něco o věcech, co mě zajímají, i mimo internet. Tahle kniha bude opravdu zajímavá. Její autorka postupně vyzkoušela jíst bio potraviny, vegetariánství, veganství a frutariánství. Jsem zvědavá, jaké závěry z toho nakonec vyvodí!


Cizinka (Diana Gabaldon)
Tak to vypadá, že se nejspíš i dočkám a dorazí ke mně recenzí výtisk na Cizinku. Můj první recenzní výtisk! Jak vzrušující! Moc se na tu knížku těším, i když mě děsí, jak je dlouhá. Myslím si však, že se mi bude líbit, většinou můj názor odpovídá většinovému přesvědčení. Navíc má tuto knihu moc ráda babička, tak bych nerada, kdyby se mi zrovna nelíbila.

Když sloni pláčou (

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.