neděle 4. října 2015

Zkouknuto | ZÁŘÍ 2015

Lidičky, nevím, co se se mnou stalo. Já už skoro vůbec nekoukám na filmy. Ne že bych je už neměla ráda, já je miluji! Ale v poslední době jsem si vždy vybrala spíš knihu nebo Doctora Who. Což není špatná alternativa, ale i tak mě to překvapuje. Chystám se však do kina na Marťana, ráda bych viděla Muže na laně, Everest, nového Frankensteina... Ale co to sem plácám, to všechno uvidíte ještě ve Třesavce! Teď už vzhůru na ty tři žalostné filmy, co jsem v září viděla (žalostné je pouze to číslo, ty filmy byly skvělé).



Láska je láska (Milan Cieslar, 2012)
Když jsem se na tento film v televizi znovu podívala, viděla jsem ho už potřetí a upřímně mi to vůbec nevadilo. Nejde o to, že by tento film byl tak dobrý nebo tak výjimečný, ale je velmi hezkým filmem mezi českými paskvily, co každoročně vznikají. Je to vtipné, dojemné, pozitivní a dotýká se to hned několika problémů - homosexuality, rasismu, drog, staří, manželské krize, předsudků, handicapu. Vše je to přitom tak velmi mile, jednoduše a opravdově podáno, dokáže mě to však dohnat i k slzám. Jediné, co mě pokaždé trochu rozčiluje, je Maciej Cymorek. Ten kluk je moc milý a sympatický, ale herec to zrovna není. A pokaždé mě jeho výkon trochu tahá za oči a za uši, není zkrátka tak přesvědčivý - navíc se o to má pokoušet v jednom filmu se Stašovou, Vetchým, Balzerovou a Nárožným! Chápu, že to není lehké, ale zkrátka je to celkem podstatná maličkost, která pro mě trochu kazí celkový dojem z filmu. 4/5 si ale zaslouží.

500 dní se Summer (Marc Webb, 2009)
Tohle je ale úplně jiné kafe, tohle je jedna z mých nejoblíbenějších romanťáren a jeden z mých nejmilejších filmů vůbec. Viděla jsem jej asi už počtvrté, ale nepřestává mě bavit. Miluji ten příběh, miluji, jak je to natočené - kamera, grafika, styl, postup vyprávění, VŠECHNO. Miluji herce - Joseph Gordon-Levitt je prostě k sežrání už od dob Deseti důvodů, proč tě nenávidím a navíc je to dobrý herec, Zooey Deschanel je jedna z nejosobitějších, nejkrásnějších a nejsympatičtějších hereček v Hollywoodu. Všechny ty emoce, pocity, přátelství, láska... Je to úplně něco jiného, a přesto to má v sobě tolik z klasických romantických filmů, ale přebírá si to vlastním způsobem, zcela nově, neotřele, kreativně. Tohle je můj šálek čaje - romantika, vtip a osobitý styl. 5/5

Wanted (Timur Bekmambetov, 2008)
Brácha takhle řekl: "Budou dávat Wanted, chceš se dívat taky?" Řekla jsem si, že ne, že to bude zase nějaká blbost, nikdy jsem o tom neslyšela. Ale pak jsem zapnula televizi a uviděla jsem ukázku - a zjistila jsem, že je to sice akčňák, a ty já zrovna nevyhledávám, ale že v něm hraje hlavní roli James McAvoy. Takže ano, bratře: "Jasně, že jdu koukat!" (James McAvoy je jeden z mých TOP herců a shodou okolností je to Skot, tak jen abyste věděli co a jak...) No a Wanted? To byl fajn akčňák. Nadupaný, násilný, naprosto nereálný, ale poměrně zábavný natolik, abych se na to vydržela koukat až do konce a ještě se těšit na něco nového. Navíc se to z velké části natáčelo v Čechách, což bylo také vtipné pozorovat. Takže vlastně jo, docela se mi to líbilo. Lepší průměr. 3,5/5



2 komentáře:

  1. Wanted jsem viděla. Asi dva roky zpět mi máma donesla velký pakl dvd od někoho, tak jsme s přítelem vzali náhodně Wanted, když jsem byla nemocná. Líbilo se mi to, ale akčňáky nejsou moje parketa. Pokud nejsou sci-fi. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak koukám, že máme podobný názor na akčňáky. Já tedy ani ty sci-fi moc nevyhledávám, ale občas přijde nálada i na ty :).

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.