středa 4. listopadu 2015

Na co se v listopadu třesu

KNIHY
Kafe a cigárko aneb Historky z hereckého podsvětí
Marie Doležalová
Domino, 272 stran

O blogu Marie Doležalové jsem neměla nejmenší tušení, dokud nevyhrála cenu Magnesia Litera. Pak jsem jej začala číst a nepřestala jsem, ale určitě jsem většinu článků ještě nečetla. Její blog mě ale velmi baví a jsem moc ráda, že vychází i knižně, i když já nejspíš zůstanu u té internetové podoby.

Myslete na děti!
Ian McEwan
Odeon, 216 stran

Pokání Iana McEwana byl těžší kousek, ale vzal mi dech. Od té doby jsem od něj nic dalšího nepřečetla, spíš ze strachu než z čehokoli jiného. Moc mě ale jeho tvorba zajímá, proto jsem ráda, že vychází jeho další kniha - opět s velmi zajímavým námětem. Přečtěte si anotaci, třeba vás kniha zaujme stejně jako mě.


Kam jsi odešla
Gayle Forman
YOLI, 224 stran

Jestli zůstanu jsem četla a zas tolik se mi to nelíbilo. Příběh to byl zajímavý, ale vůbec se mi nelíbilo, jak to bylo napsané. Nemám chuť od této autorky ještě něco číst, ale na druhou stranu bych se ráda dozvěděla, jak Miin příběh dopadne. Takže možná se přeci jenom k této knize ještě někdy dostanu.


Nezapomenutelná cesta
Nicholas Sparks
Ikar, 192 stran

To je opravdu maličká knížečka! Ale slyšela jsem o ní moc krásných slov. Navíc je to Nicholas Sparks, mistr romantických příběhů, kterým podléhají ženy všech věků po celém světě. Já od něj četla dvě knihy a i na další jsem zvědavá.



Dárek z pravé lásky - Dvanáct zimních políbení
Stephanie Perkins a další autoři
CooBoo, 360 stran

O této knize jsem toho slyšela spoustu ze zahraničí a vytvořilo ji tolik známých a milých YA autorů, že si ji ani já nemůžu nechat ujít. Mohlo by to bát opravdu milé čtení, ideální na Vánoce.




Jackaby
William Ritter
Host, 279 stran

Na tuto knihu jsem kdysi dávno narazila na Goodreads a nemohla jsem věřit vlastním očím - detektiv ve stylu Doctora Who a Sherlocka Holmese? A k tomu ta nádherná obálka? Tak to si musím přečíst!



Doctor Who: 11 doktorů, 11 příběhů
Justin Richards
Jota, 416 stran

Miluji Jotu! Ačkoli jsem ještě žádnou z jejich Doctorských knih nepřečetla, miluji ji za to, že je vydává. Na tuto se ale obzvlášť těším, protože jde o něco speciálního - 11 autorů, každý napsal jeden příběh k oslavě 50. výročí DW. Nejvíc se samozřejmě těším na Gaimana, ale zajímá mě i příběh Patricka Nesse, Marcuse Sedgwicka, Richelle Meadové nebo Eiona Colfera. Toto je pro mě nejočekávanější kniha měsíce!

Spáčka a vřeteno
Neil Gaiman
Albatros, 72 stran

Mluvíme-li o Gaimanovi, vyšla mu nová kniha. V zahraničí jsem ji už viděla, vychází i u nás u Albatrosu, za což tleskám a děkuji. Doufám, že budu za svůj život schopná přečíst vše, co kdy napsal.




Nevím, co se stalo a zda je to má chyba či ne, ale došlo k tomu, že jsem do minulé Třesavky vtěsnala knihy, které vychází až tento měsíc nebo dokonce v prosinci, např. Noční film, Vidořád nebo Úzká cesta na daleký sever. Fakt netuším, jestli jsem se špatně podívala a přehlédla datum vydání, nebo jestli došlo k posunutí. Omlouvám se za to, ale měnit už se mi to nechce. Tak jen to píšu sem, abyste to věděli.

FILMY
Macbeth
Drama
Velká Británie / USA / Francie, 2015, 113 min

Na toto se těším ve velkém. Michael Fassbender, Marion Cotillard a Shakespeare! Musím si předlohu přečíst ještě předtím, než to uvidím, ale fakt doufám, že bude obojí tak dobré, jak očekávám.




Husí kůže
Horor / Komedie
USA, 2015, 104 min

Ze série Husí kůže jsem dokonce četla i něco já - Masku a Pozor na to, co si přeješ - a byly to jediné knihy, u kterých jsem se doopravdy bála. Z Masky jsem měla dokonce noční můry, to byla síla. Když jsem zjistila, že bude film, a podívala se na trailer, téměř jsem se popadala za břicho, jakou blbost z toho udělali. Ale blbost neblbost, já to vidět chci. A přečíst si další knihy z této série, to chci rozhodně udělat taky (a co nejdříve).

Steve Jobs
Drama / Životopisný
USA, 2015, 122 min

Film o Jobsovi s Ashtonem Kutcherem jsem doposud neviděla, ale už ho ani tolik vidět nechci, protože jsem o něm neslyšela tolik kladných ohlasů a navíc se už o dost víc těším na toto zpracování od Dannyho Boylea, což je jeden z mých oblíbených režisérů, s Michaelem Fassbenderem, což je jeden z mých nejoblíbenějších herců. A podle traileru to vypadá úžasně. Takže tak.

Otcové a dcery
Drama
USA / Itálie, 2015, 116 min

Nechtěla jsem, ale ten trailer mě rozplakal. Takže už chci.






Hunger Games: Síla vzdoru 2. část
Dobrodružný / Drama / Sci-Fi / Thriller
USA, 2015, 135 min

Ještě stále jsem neviděla 1. část a mé nadšení pro tuto sérii už dost opadlo. Kdybych si znovu přečetla knihy, určitě bych byla opět nadšená, ale z filmů už tolik nejsem, protože nejsou tak dobré jako knihy. A jelikož je Síla vzdoru můj oblíbený díl, bojím se, jak se s těmi filmy poprali. A štve mě, že jsou na dvě půlky. Ale vidět to chci. Časem.

Black Mass: Špinavá hra
Krimi / Drama / Životopisný
USA, 2015, 123 min

Na tohle filmu mě láká obsazení víc než cokoli jiného. Navíc to je prý první pořádná Deppova role po dlouhé době. Mohlo by to být zajímavé.




U moře
Drama / Romantický
USA, 2015, 122 min

Další režisérský počin Angeliny Jolie mě velice zaujal díky traileru, který vyznívá neskutečně absurdně, ale výborně. Navíc mě Pittovi zajímají společně v jednom filmu. Pan a paní Smithovi jsem rozkoukala a nedokoukala aspoň 4x.



Hodný dinosaurus
Animovaný / Rodinný / Komedie
USA, 2015, 100 min

Nedošlo mi, že filmem V hlavě pixarovský nářez ještě letos nekončí. Na Hodného dinosaura jsem se třásla už taky hodně dlouho, a když jsem viděla trailer? Rozplakala jsem se štěstím a dojetím, protože mě opravdu dojalo, co s tím filmem udělali. (Vidím v tom ten mírný vegepodtext jenom já?)


Viktor Frankenstein
Drama / Horor
USA, 2015, 109 min

Na toto se těším jako na Vánoce - nový James McAvoy! A zrovna ve filmu, který podle traileru vypadá tak parádně. Líbí se mi, že se konečně na pravou míru uvede, že Frankenstein není to monstrum, ale ten, kdo to monstrum vytvořil. Nicméně si předtím sama musím přečíst předlohu, na kterou jsem nesmírně zvědavá.


Room
Drama
Irsko, 2015, 118 min

Irských filmů jsem moc neviděla, jestli vůbec nějaký. I tak s tímto filmem trochu předbíhám, protože jsem stejně ještě ani neviděla trailer, ale to proto, že si chci nejdřív přečíst knihu, která na mě už čeká v knihovně, a nechci, aby mi trailer něco vyzradil. Tu knihu ale každý chválí, takže pevně věřím, že se po přečtení budu opravdu těšit i na film.


Na co se v listopadu třesete vy?

4 komentáře:

  1. Mě hrozně láká Jackaby, už se na něj těším jak babka na důchod :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je nás víc, to je super :)

      Vymazat
    2. Já se taky neuvěřitelně moc těším na Jackabyho! :) Doufejme, že to bude dobrá knížka... Chybí mi Sherlock, tak třeba mi tato kniha zkrátí čekání. :)

      Vymazat
    3. Nojo, Sherlock... Zkoušela jsi původního Sherlocka od A. C. Doyla? Já jsem teď začala a taky to docela dobře působí při čekání! :)

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.