středa 18. listopadu 2015

TOP 10 | Světoznámí autoři, od kterých jsem stále nic nečetla

Je spousta knížek, které si chci přečíst (podle mé to-read poličky na Goodreads přesně 733 knih), a je jich ještě víc, o kterých zjistím v budoucnu, že si je chci přečíst. A začíná mě to děsit, protože se dostávám do lehké úzkosti z toho, že za svůj život nestihnu přečíst vše, co chci. Ale tím se nebudeme znepokojovat, protože žijeme přítomností, nemám pravdu?
I tak bych se s vámi ráda podělila o seznam deseti autorů, kteří jsou známí po celém světě, jejich knihy jsou překládány do desítek světových jazyků, miliony výtisků prodány - a já stále od nich nečetla jedinou knihu. A přitom bych dost chtěla. A takových autorů je spousty, ale zde jsem se rozhodla uvést jen ty opravdu tak notoricky známé, až je trochu zvláštní, že knihomol jako já od nich ještě nic nečetl
Jak by vypadal váš seznam? Podělte se v komentářích.

1. Charles Dickens
Charles Dickens je pokaždé první, kdo mi přijde na mysl, když se nad tímto tématem zamýšlím. Oliver Twist, Nadějné vyhlídky, David Copperfield, Kronika Pickwickova klubu, Vánoční koleda a další příběhy. Všechny si je chci přečíst už dlouho, ale velkou chuť jsem na ně dostala po přečtení ukázky z Pickwickova klubu, ve které jsem se lehce zamilovala do autorova stylu.  O to horší, že jsem od něj stále nic nečetla!

2. George R. R. Martin
Hra o trůny je něco, co si opravdu chci přečíst, ale děsí mě ty další díly a rozsáhlost celé série. Já nejsem čtenář tlustých knih. Ale na tomhle přeci musí něco být, když to všichni tak zbožňují, ne?

3. Ernest Hemingway
Tak známá osobnost, že se nepíšou knihy jenom o něm, ale i o jeho manželkách. Držitel Pulitzerovy i Nobelovy ceny. A já od něj nečetla nic. Možná pár ukázek, ale celou knihu vůbec. Shame on me!

4. Douglas Adams
Jak já si chci přečíst Stopařova průvodce! Chci vědět, co to je Ručníkový den, chci vědět, čemu se lidé smějí a na co narážejí. Taková moderní klasika a já zas nic.

5. Terry Pratchett
A další moderní klasika. Tentokrát fantasy. Ale u tohoto autora si můžeme zachovat pozitivní mysl! Barvu kouzel mám už doma, takže se k tomu už brzy bude schylovat...

6. Stephen King
Oblíbený vypravěč, mistr hororu. Děsí mě jeho tlusté knihy, ale ráda bych si přečetla některé z jeho kratších. Jsem fakt zvědavá, jestli by se mi to líbilo. Spíš si myslím, že to nebude můj šálek čaje, ale proč to nezkusit?

7. Dan Brown
Jedni ho milují, druzí zatracují. Potom, co jsem viděla filmy, mi přijde ten pán geniální. Kdo dokáže takhle obelhat dějiny? Asi to vidím příliš laicky, ale najít skulinky, malé detaily, které dají dohromady úplně novou historii - vždyť to je úžasné! Teď už si jen přečíst ty knihy...

8. Agatha Christie
Královna detektivního žánru, oblíbené spisovatelka, druhá na tomto seznamu autorů, kteří se objevili v Doctorovi Who. Musím si ty její knížky přečíst. Vždyť já musím zjistit, co mají všichni s tím komorníkem. Nebo zahradníkem? A šedými buňkami mozkovými. A černoušky. A prostě vším.

9. L. N. Tolstoj
Tolstoj je člověk, který mě fascinuje svým životem. Navíc to byl vegetarián, což taky přidává na sympatiích. Jediné, co mě drží od přečtení jeho knih, které mě ale neskutečně lákají, je samozřejmě opět jejich tloušťka. Vždyť se na ně podívejte!

10. Victor Hugo
Ani tento pán stránkami zrovna nešetří, ale tak moc bych si chtěla přečíst jeho Bídníky. A další jeho knihy, ale Bídníci mě opravdu lákají nejvíce. A už bych se i ráda konečně podívala na filmy. Nevím, co se svou fóbií z tlustých knih udělám. Asi co doporučují odborníci - vystavovat se tomu, čeho se bojíme. Tak mi držte palce, ať mě ti tlouštíci nesežerou...

4 komentáře:

  1. Všichni, co jsi vyjmenovala, jsou super autoři, hlavně Pratchett, i když jeho humoru musí člověk přijít na chuť. Stopařův průvodce mi zatím moc na chuť nepřišel, ale asi mu dám ještě šanci. S Kingem bych pro začátek začala nějakýma povídkama, on to umí fakt dost drsně rozbalit, třeba Čtyři roční doby byly dobrý.

    OdpovědětVymazat
  2. Já četla Hemingwaye, ten mě moc nebral, Adams, Pratchett - nejlepší prostě :D to si musíš přečíst a Browna a Agathu mám taky moc ráda. Ostatní mě taky zatím minuli, ale rozhodně chci někdy zkusit Kinga a Dickense :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Hemingwaye jsem slyšela různé názory, tak uvidíme, co na něj řeknu já :D.

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.