pátek 6. listopadu 2015

Wrap Up a TBR | ŘÍJEN 2015

Škola se na mně podepsala a za říjen jsem stihla přečíst jen 4 knihy. Ale i tak jsem za to ráda, protože čtyři knihy měsíčně je jakýs takýs průměr, který si ráda držím, a když za měsíc přečtu méně knih, jsem z toho trochu zklamaná. Navíc jsem ale přečetla opravdu zajímavé kousky, tak se na ně pojďme podívat.

Přečtené knihy

Zázračný Josef neboli Život je dobrodružství (Mika Waltari)
Tuto knihu jsem četla na doporučení mé mamky i strejdy, protože oba milují Waltariho Egypťana Sinuheta, ale doporučovali mi předem si přečíst tuto jeho kratší knihu než skočit rovnou na Sinuheta. A tak nějak si nevím, co si o tom myslím. Zázračný Josef byla velmi zvláštní kniha a nejsem si tak úplně jistá, jestli se mi to líbilo. Bylo to fajn čtení, celkem mě to bavilo, ale zase mi to toho tolik nedalo, ačkoli jsem to hlavní poselství pochytila. Navíc mě hlavní mužská postava opravdu děsila. 2,5/5

O myších a lidech (John Steinbeck)
Původně jsem tuto knihu začala číst ve vydání, ve kterém se nachází i novela Plameny zářivé, které jsem si také chtěla přečíst, ale nakonec jsem knihu vrátila do knihovny s tím, že si Plameny přečtu jindy. O myších a lidech se mi ale velmi líbilo. Bylo to napsáno fakt zajímavě, jinak, ale líbilo se mi to. Líbilo se mi, jak byl vykreslen vztah hlavních postav, bavilo mě to a ke konci mě opravdu mrazilo. Po celou dobu mě napadalo, jak snadno a hezky by se to dalo převést do divadelní podoby a až na konci jsem se dozvěděla, že tak to autor i zamýšlel. To je jen taková poznámka na okraj. Každopádně se mi to fakt líbilo a těším se na autorovu další tvorbu. 4/5

Jíst slušně (Karen Duve)
Toto je pro mě jednoznačně kniha měsíce, ale určitě je to dáno i mým postojem k životu. Bohužel jsem nenapsala recenzi, ale budu se snažit ke knize ještě vrátit a více vám o ní poreferovat, protože si to zaslouží. Je to velmi zajímavý náhled do alternativních stravovacích stylů, podložený skutečnými zážitky a zkušenostmi, hlavně je to ale také velmi vtipné, živé, opravdové, čtivé a upřímné. Protože autorka vše podává velmi přímě, na nic si nehraje a ačkoli mě možná trochu mrzelo, jak to nakonec s jejím rozhodnutím dopadlo, jsem moc ráda za její upřímnost a čistou pravdu, kterou se snaží předávat. Takže za to má můj obrovský respekt. Pokud máte alespoň trochu otevřenou mysl a úplně se takovýmto myšlenkám nebráníte a chcete vědět více, určitě doporučuji. 5/5

Cizinka (Diana Gabaldon) - recenze
Můj první recenzní výtisk dopadl velmi dobře, protože Cizinka se mi fakt líbila. Nemám s podobnými historickými, romantickými (mírně erotickými) romány moc zkušeností, ale tato zkušenost byla více než příjemná. Čtivé, monstrózní dílo, které ještě monstrózněji pokračuje, a na ta pokračování se těším. Více si přečtěte v mé recenzi, ale za sebe můžu určitě doporučit, pokud máte rádi tento žánr. 4/5


Rozečtené knihy

Babička pozdravuje a omlouvá se (Fredrik Backman)
Čím víc tuto knihu čtu, tím více se do ní zamilováván, ačkoli mi zpočátku nepřišla vůbec tak dobrá, jak mi připadá teď. I když mi přijde, že to autor mohl někde zkrátit, miluji ten příběh do posledního písmenka. Nechávám si ji, protože ji nechci hned dočíst. Je nádherná. Elsa je nejenom má jmenovkyně, ale i má spřízněná duše.


TBR

Dalajlamova kočka (David Michie)
Následující tři knihy už mají další lidé zamluvené v knihovně, takže si s jejich přečtením musím pospíšit, každopádně se na ně velmi těším. O této knize konkrétně jsem toho hodně slyšela a především tedy samé pozitivní věci. Moc se na ni těším.

Otevřené srdce (Dalajlama, Nicholas Vreeland)
Buddhismus je mi mezi všemi myšlenkovými směry nejbližší, ale moc o něm ve skutečnosti nevím. Znám ty myšlenky z filmů a ze školy, ale doopravdy jsem si o tom nikdy nic pořádně nepřečetla. Je na čase to změnit a poučit samu sebe.

Lolita (Vladimir Nabokov)
Tak tuto knihu mám doma už dlouho a jediný důvod, proč jsem se k ní ještě nedostala, je její tloušťka, která mě děsí. Nejsem moc na velké knihy, ačkoli se mi většinou líbí. Mám nějaký problém věnovat tolik času jednomu příběhu. Ale po přečtení toho nikdy nelituji, pokud je příběh dobrý. A Lolita snad bude.

The Day of the Triffids (John Wyndham)
Tento rok máme za úkol v rámci angličtiny přelouskat jednu knihu britského autora - samozřejmě v angličtině - a udělat na tuto knihu prezentaci a seminární práci. Z té seminárky jsem nejvíc nervózní, protože prezentace zvládám a na knihu se těším. Vybrala jsem si ji, protože už mě dlouho zajímala a slyšela jsem na ni samé dobré ohlasy. Ačkoli máme prezentaci odevzdávat až v prosinci a seminárku až v březnu, radši se do knížky pustím už v listopadu, abych ji s klidem přečetla, kdyby mi ta angličtina náhodou dělala problémy.

Četli jste některou z uvedených knih? Jaký máte názor?

4 komentáře:

  1. Egypťan Sinuhet je moc krásná kniha,určitě si jí přečti-tich 800 stran za to stojí:)

    OdpovědětVymazat
  2. tvůj článek mě nalákal na knihu O myších a lidech, myslím, že ji máme i v maturitním seznamu :) o Cizince je slyšet ze všech stran, ale teď se do ní asi pouštět nebudu, mohla by se z toho stát závislost a sežrat spoustu potřebného času :D Lolita je klasika, ke které se musím brzo dostat
    četla jsem Den Trifidů. Na to, že je to jedna z prvních knih svého druhu, mě v ničem nezklamala a četla se opravdu dobře. Je poměrně realistická, plná zajímavých zvratů a nabízí dost podnětů k zamyšlení, takže doporučuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na Trifidy se tedy těším! :) O myších a lidech určitě zkus, je to super. A Cizinka je také skvělá, pro milovníky historických romancí nejspíš jako dělaná :).

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.