úterý 22. prosince 2015

Netradiční vánoční filmové tipy

Minulý rok jsem vám přinesla pár tipů na své nejoblíbenější vánoční filmy - tedy filmy, které se odehrávají během Vánoc, a proto jsou jejich hlavním tématem Vánoce. Nyní bych se ale ráda zaměřila na filmy, které nejsou vyloženě o Vánocích, ale evokují ve mně takovou vánoční náladu. Takže pokud byste už byli vánočními filmy, které dávají každý rok stále dokola, přesyceni, můžete zkusit některý z těchto filmů.


Harry Potter 1-7
Tyto filmy nejspíše nemusím dlouho představovat a možná vás ani nepřekvapilo, že je sem dávám. Stejně jako knihy i filmy o mém oblíbeném čaroději ve mně vyvolávají vzpomínku na Vánoce, protože když jsem četla Harryho poprvé, bylo to právě v období Vánoc (nebo si to alespoň tak ráda myslím). Proto se každé Vánoce k Harrymu ráda vracím. Je to dobrodružná pohádka plná magie, přátelství a lásky - to už mi samo o sobě zní vánočně dostatečně, ale především to jsou ještě záběry z období Vánoc, které mě nutí si na tyto filmy pokaždé vzpomenout právě v tuto roční dobu.


Alois Nebel (Tomáš Luňák, 2011)
Tento film jsem právě nedávno zhlédla a musím říct, že mě velmi potěšil. Už od jeho premiéry jsem se těšila, až ho uvidím, ale zároveň jsem měla strach, co z tak nadějného konceptu Češi vykřešou. A vykřesali podle mě velmi podařený film. Už ta technika je sama o sobě fascinující, u nás nemá nic podobného zatím obdoby (alespoň si toho tedy nejsem vědoma) a opravdu mě bavilo se na to dívat. Celý film má výbornou atmosféru, díky které jsem se přenesla na nástupiště a obdivovala ty krásné vlaky. Příběh je sice pomalejší a dalo by se spekulovat, zda tam vůbec nějaký příběh je, proto by se tento film nemusel zamlouvat všem, ale mně se už jen díky výborné atmosféře líbil velice. Co má společného s Vánocemi? Jedna jeho část se během Vánoc odehrává, ale na rozdíl od Harryho nejde o moc pozitivní film plný naděje, tak moc vánoční tedy opravdu není.


Kráska a zvíře (Gary Trousdale, Kirk Wise, 1991)
S kterýmkoli princeznovským animákem od Disneyho nešlápnete vedle, ale pokaždé si vzpomenu na svou oblíbenou Krásku a zvíře (i když možná mnohem očividnější je Ledové království). Zvlášť díky nám knihomolům - pamatujete na ty scénu v zimě? Jak se koulují? Jak sedí v teple u krbu a předčítají si knížky? Pohádky k Vánocům patří, ale ty nové české moc ráda nemám, tak se naprosto nevlastenecky vracím k těm americkým. Ale dle mého názoru stejně krásným, jako jsou třeba Tři oříšky pro Popelku nebo S čerty nejsou žerty.


Karlík a továrna na čokoládu (Tim Burton, 2005)
Asi se budu v důvodech, proč sem zařazuji tento film, opakovat, ale proč by ne, když je to pravda. Tohle je další magický příběh, krásná pohádka, která se alespoň ze začátku, jak si pamatuji, odehrává v zimě. Na město padá sníh a promrzlý Karlík s dírou ve střeše najde zlatý kupón. Krásný příběh, nádherně natočený, s pořádnou porcí písniček a sladkostí - to vše zní poměrně vánočně, ne?


Grandhotel Budapešť (Wes Anderson, 2014)
Právoplatně jeden z nejlepších filmů minulého roku, protože je výborný. Musela jsem se znovu podívat na trailer, abych se ujistila, že se opravdu odehrává v zimě a hned jsem dostala chuť si ho pustit znovu. Tady nejde vůbec o Vánoce, ale jen o to, že tam sněží, tak proč si tento film nepustit právě teď (popravdě - na tento film je ideální kterákoli roční doba, ale v zimě jej oceníte asi i více). Je to výborná komedie od výborného režiséra, s nádhernou výpravou a především to je naprosto skvostně natočené. Přesně takový styl, jaký miluji - a díky němu Wes Anderson patří k mým milovaným režisérům. Takže pokud máte rádi komedie a toto jste ještě neviděli, musíte to vidět právě teď.

Fargo (Joel Coen, Ethan Coen, 1996)
Toto je opravdu netradiční vánoční tip. Vše, co jsem doposud zmiňovala, byly buďto pohodové, klidné nebo vyloženě veselé a pozitivní filmy. Fargo ale není ten případ. Fargo je krimi thriller, kde teče krev, výborný příklad příběhu, kde se vše podělá až do mrtě - a mně osobně takové příběhy hrají na nervy, ale miluji je. Fargo je pro ty z vás, kteří chtějí na Vánoce něco jiného než slaďoučký, pohádkový příběh. Fargo je pro ty z vás, kteří chtějí něco s pořádně hutnou, tíživou, ale nepřekonatelnou zimní atmosférou. Protože přesně ta je tím, co mě na tomto filmu dostalo nejvíce - ta nekončící bílá prázdnota.

Máte i vy pro mě nějaký netradiční vánoční tip na film? Sem s ním, prosím!

1 komentář:

  1. Jo, Harry Potter! Zrovna čtu Deathly Hallows a na filmy se taky ráda o Vánocích dívám. Každý se na mě dívá divně, když zjistí, že je u mě Harry vánoční klasika. Jsem ráda, že nejsem sama :D Na Karlíka se dívám se sestrou během celého roku snad stokrát, ale k Vánocům mi sedí nejvíc.

    Zbytek filmů neznám a moc děkuji za tipy. Přeju ti moc hezké Vánoce a snad večer pod stromečkem najdeš něco, co si opravdu přeješ.

    OdpovědětVymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.