sobota 5. prosince 2015

Wrap Up a TBR | LISTOPAD 2015

Přečetla jsem 5 knížek! Mám z toho obrovskou radost, protože listopad byl bláznivý měsíc. Týden jsem byla ve Francii, to se staly ty nepěkné události, natočila jsem nové video, doháněla jsem školu - tu jsem nedohnala doteď, zkoukla jsem kupu filmů a začala zase koukat na seriály. A k tomu jsem přečetla 5 knih. To je prostě nádhera! Jakou nejlepší knihu jste v listopadu přečetli vy?

Přečtené knihy
Krev na sněhu - Jo Nesbø
Konečně jsem si Nesba mohla odškrtnout ze svého pomyslného seznamu spisovatelů, od kterých jsem si moc něco chtěla přečíst a stále nic nepřečetla. Začala jsem jeho kraťoučkou knížečkou Krev na sněhu a musím říct, že to bylo zajímavé. Bavilo mě to, ale můj šálek čaje to úplně nebyl. Do dalšího dílu této série asi nepůjdu, ale určitě ještě vyzkouším Netopýra a Doktora Proktora - ale ačkoli Nesbø píše dobře, severská krimi asi nebude nic pro mě. Pro příznivce tohoto žánru ale určitě doporučuji - bylo to fakt docela mrazivé a poměrně sugestivní na to, jak kraťoučké to bylo. Navíc to končilo dost působivě, to mě na tom zaujalo asi nejvíce. 3,5/5

Dalajlamova kočka - David Michie
Tak tohle bylo úžasné čtení! Něco tak milého mi vážně přišlo do rukou v ten pravý čas. O buddhismu jsem si něco chtěla přečíst už dlouho a tato kniha byla skvělým úvodem do čtení o tomto myšlenkovém směru (já osobně radši preferuji tento výraz než náboženství). Je to čtivé, vtipné, zajímavé a představí vám to vše základní, co o buddhismu musíte vědět - a to na normálních, každodenních strastech, které může prožít každý z nás. Mě to opravdu moc bavilo a těším se na další knihy od tohoto autora. 4/5

Otevřené srdce: Učení o soucítění v denním životě - Dalajlama, Nicholas Vreeland
S nadšením jsem se pustila do další knihy o buddhismu, ale tentokrát jsem byla trochu zklamaná. Tato kniha není psána beletristicky, ale jako literatura faktu, jako jakási příručka, která vám má představit základní smysl buddhismu a jak jej praktikovat. Ale jednak mě to moc nebavilo, a jednak mi to přišlo bezduché. Zatímco Dalajlamova kočka byl laskavý úvod do buddhismu, z které láska a soucit vyzařovaly, z této knihy na mě buddhismus působil jako suché učení bez duše. Možná jsem si jej příliš idealizovala, ale nevím - podle mě o tomto buddhismus není. Tato kniha byla jen suchým návodem, jak cosi praktikovat, ale vlastně jsem se ani nedozvěděla, co mám vlastně praktikovat. Neodnesla jsem si z toho skoro žádné ponaučení nebo chuť na sobě něco měnit - to ve mně vyvolala pouze Dalajlamova kočka. Jediné, co mě z knihy opravdu bavilo, byl Dalajlámův projev na začátku a potom pár zajímavých rad a myšlenek v průběhu, ale jinak to bylo fakt nemastné neslané. 3/5

Babička pozdravuje a omlouvá se - Fredrik Backman
Ani nevíte, jak neskutečně ráda jsem, že jsem si tuhle knihu koupila jako e-book, když byla v akci na Knihcentru. Tohle je totiž naprosto nádherná kniha a rozhodně nejlepší tohoto měsíce, pokud opomineme Harryho Pottera, kterého prostě s ničím poměřovat nemohu. Tohle byl tak překrásný příběh. Zpočátku to vypadalo jako obyčejná kniha o vyrovnávání se se ztrátou milované osoby, ale z toho se vyklubalo něco tak komplexního, že se mi z toho motala hlava, ronila jsem slzy a především jsem se hrozně moc do této knihy zamilovala. Určitě bude na seznamu nejlepších knih za rok 2015! 5/5

Harry Potter a vězeň z Azkabanu - J. K. Rowling
Po Babičce jsem automaticky dostala chuť na Harryho, tak jsem ho během pár dní slupla a končila jsem se slzami v očích. Tohle je prostě série mého života, mého srdce, příběh, který nikdy nezestárne a já jej nikdy nepřestanu milovat. Lupin, Sirius, Klofan... Vše se začíná rozvíjet, dostává spád a já se u toho nepřestávám dojímat, lámat smíchy a nestíhám utírat slzy. Jen mě štve, že čtvrtý díl je poslední, který nemám doma, a v našich knihkupectvích je vyprodaný. Já musím o Vánocích číst Harryho Pottera, to je prostě tradice! 6/5

Rozečtené knihy

Pes baskervillský - A. C. Doyle
Konečně čtu Sherlocka! Nicméně ho čtu na čtečce, a to jen ve volných chvílích, když nemám fyzickou knihu po ruce - takže ho čtu pomalu, ale fakt mě to baví.

Lolita - Vladimir Nabokov
Lolitu jsem nestihla dočíst podle plánu a musela jsem ji vrátit do knihovny. Tak doufám, že seženu e-verzi, abych mohla ve čtení pokračovat, protože je to opravdu nádherně napsané, ačkoli o tak znepokojivém tématu.

The Day of the Triffids - John Wyndham
Tuto knihu jsem musela začít číst, protože na ni budu brzo mít referát na angličtinu. Jako příběh mě zatím fakt baví, jen mě mrzí, že v angličtině nedokážu moc ocenit tu uměleckou stránku - jsem ráda, když rozumím, o co zrovna jde. Ta angličtina není nejjednodušší, ale ještě se to dá. Spousta slovíček mi ale uniká, což je škoda.


TBR
Barva kouzel - Terry Pratchett
Slíbila jsem to kamarádovi, slíbila jsem to sobě. Už si to kurňa musím přečíst.

Když sloni pláčou
Tohle mě prostě neskutečně zajímá, protože já a zvířata - zachránila bych je nejradši všechny.

Pokoj - Emma Donoghue
Tato kniha mě zaujala už před lety, kdy vyšla, a to jsem ještě vůbec nesledovala knižní aktuality. Zkrátka jsem ji zahlédla v katalogu, zaujala mě obálka, tak jsem si přečetla, o čem to je, a moc, moc mě to zaujalo. Teď ji mám doma z knihovny, tak bych se k ní konečně mohla po letech dostat. 

Vincent van Gogh: Jeho život a dílo - David Sweetman
Můj nejoblíbenější malíř, teď jsem byla po jeho stopách ve Francii - jsem napumpovaná na tuhle bichli.

Běžící buddha - Sakyong Mipham
Tohle mám doma už taky dlouho nepřečtené - to by nejspíš vysvětlovalo, proč nechodím běhat...

Harry Potter a Ohnivý pohár - J. K. Rowling
Jak už jsem řekla výše - Harry je má vánoční tradice. Takže děj se co děj, na Štědrý den čtu tohle.

2 komentáře:

  1. Určitě si přečti knihu od Irvinga Stona- Žízeň po životě. Je to skvělá kniha o skvělém malíři.:)(mimochodem moc hezký článek)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu už mi doporučovala paní učitelka, jsem na ni moc zvědavá! :) Děkuji.

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.