úterý 19. ledna 2016

Pachtění se za sny | Knižní chvilky #3

Jsem neaktivní a je k tomu důvod. Ne tolik příznivý pro vás jako pro mě. V mém životě se udává velké množství změn. Ujasňuji si, co chci a co očekávám od života. Co chci udělat a co pro to musím udělat. To si nese i oběti.
A těmi oběťmi jsou částečně knihy. Nepřestávám číst, ale obávám se, že už nebudu číst tolik jako dřív a nejspíš ani nebudu číst to co dříve. Můj život je zcela překopán v myšlenkách a nyní se chystám k činům. Vím, na co se musím zaměřit, a knihy jsou "jenom" koníček, který mi trochu stojí v cestě. 
Nyní jsem však ve fázi velikého, euforického nadšení a plánování, proto tyto myšlenky mohou být jenom dočasné. Nemyslím tím to, že by mě opustily, ale už je asi nebudu prožívat v takové míře. Zkrátka a dobře - teď je ze mě tak trochu blázen, který má velké plány a obrovskou motivaci je uskutečnit. A já je uskutečním. Ale knihy už v těch plánech nehrají tak podstatnou roli.

Přesto jsem se rozhodla vás seznámit se zajímavými kousky, s kterými trávím poslední dny. A ještě spoustu jich strávím (obzvlášť s tím jedním tlusťochem...).

Stále se prokousávám Barvou kouzel. A je mi líto, že mi to tak trvá, ale... Ono to asi není úplně pro mě. Přijde mi to sice fakt vtipně napsané a naprosto chápu, proč to lidi milují, ale mě samotnou to zase tolik neoslovuje. Třeba v budoucnu zkusím i jiné díly, ale spíš se asi zaměřím na jiné publikace.

Přečetla jsem 99 klasických filmů pro lidi v kalupu. Tedy ne celé, vybrala jsem z toho jen ty filmy, které jsem viděla, abych nepřišla k nějakému spoileru (a že ty tam jsou). V této knize máte nejznámější a nejkultovnější filmy shrnuté ve čtyřech komiksových okénkách. Má to být vtipné a výstižné. Mně to přišlo naprosto nijaké a zbytečné. Vůbec nic zajímavého ani zábavného. Totální zbytečnost. Dala jsem tomu 1 hvězdu z pěti.

A svému snu jdu v ústrety s pomocí této knihy - Dějiny filmu. Má krásných 827 stran, a pokud ji zdolám, bude to nejdelší a největší kniha, jakou jsem kdy přečetla. Mám za sebou 40 stran, podle Goodreads to jsou 4 % knihy. To zní hrozně po dvou dnech čtení. Ale je to fakt dobře napsané a zajímavé. Pokud se o film zajímáte výrazněji, určitě doporučuji. Samotnou mě udivuje, že jsem na tuto knihu nenarazila dřív.
Každopádně s ní asi strávím celý zbytek ledna, celý únor a začátek března. Pak ji musím vrátit nepoškozenou do knihovny, jinak budu muset tvrdě platit. Tahle tlušťoška je opravdu drahá záležitost. Ale zatím vypadá, že za tu cenu stojí.

S jakou knihou trávíte leden vy?

4 komentáře:

  1. Leden jsem strávila s Rackem, Paměti mojí babičce, Pí a jeho život(stále už měsíc rozečteno v anglické verzi, čtu tak dvě kapitoly za večer), Povídky malostránské a nyní jsem začala číst Bouři mečů. Nevím, jestli to stihnu dočíst. Pokud ano, čeká na mě celá Anna Karenina :D. Na čtení nemám moc čas, protože škola a nebo jsem moc unavená. Navíc jsem se rozhodla, že nechci být jen příživník, a tak si hledám práci. :-)
    Jinak Dějiny filmu vypadají zajímavě, ale nečetla bych je. S tvojí životní změnou, postoji apod. držím palce. I když se nezmění vše, alespoň něco je pokrok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tolik krásných knih, které bych si chtěla přečíst. Doufám, že byly dobré. A s prací držím palce zase já :).

      Vymazat
  2. Velmi zajímavé knihy :). Něco od T. Pratchetta už si chci dlouho přečíst, když o něm slyším samou chválu :). A Dějiny filmu... jsem ráda, že Tobě se líbí, ale pro mě by to nebylo. Já jsem spíš na rostlinky a zvířata :).

    Hodně zdaru a pevné vůle při změnách, které plánuješ! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však také každý se zajímá o něco jiného :).
      Pratchett píše zajímavě, třeba tě to chytne :).
      Děkuji moc :).

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.