sobota 2. ledna 2016

Wrap Up a TBR | PROSINEC 2015

Zatímco filmů jsem v minulém měsíci viděla požehnaně, knihám jsem moc nedala. Bylo to způsobeno několika faktory, za které jsem mohla i nemohla, ale především za to mohlo a stále může to, že se mi moc nechce číst. Ale nebojte. Ono to zase přejde. Tak se nyní vrhněme na ty 4 knihy, které jsem v prosinci přečetla.

Přečtené knihy
82684664546696462586

The Day of the Triffids (John Wyndham) - recenze
O této knize jsem se už dost rozpovídala v recenzi, ale i tady můžu krátce zopakovat, jaká je. Je úžasná. Ten příběh je čtivý, zajímavý a mrazivý. Nejlepší na tom je, že nejde o pouhý akční příběh, ale o opravdovou sondu do duše člověka, který zůstal sám. Je to spíše psychologické než akční, ale nakonec ani na té akci to nepozbývá. 4/5

Harry Potter a Ohnivý pohár (J. K. Rowling)
Moje největší vánoční tradice - čtení Harryho Pottera. Tentokrát to byly už mé třetí Vánoce s Harrym, poslední dva roky jsem četla první díl, tentokrát jsem se pustila do čtvrtého. U této série se mi pokaždé stává, že s každým dílem, co přečtu, se mi zdá, že je tím nejlepším, ale Ohnivý pohár je jedním z nejlepších celé série naprosto objektivně. Je konečně delší - což znamená více času, co můžu strávit s Harrym. Navíc se ale dozvídáme o zahraničních kouzelnících a školách, mistrovství ve famfrpálu, turnaj tří kouzelníků - vše je to strašně vzrušující. Díky tomu se naučíme o dost více kouzel než v předešlých dílech, přidáváme na intenzitě a napětí - u první kapitoly mě fakt mrazilo a číst to ve tmě, budu opravdu vyděšená. A na konci tato kniha přestává být pohádkou. Jde do tuhého. 6/5

Pes baskervillský (Sir Arthur Conan Doyle)
Konečně se kromě seriálu také pouštím do předlohy. A ano, je to jiné, ale je to fakt úžasné. Dokonce mě překvapilo, jak čtivé a svižné to bylo. Pravdou je, že jsem si zpočátku musela zvyknout na ten přehnaný knižní jazyk, ale dodávalo to jednak na autentičnosti, a jednak také na vtipu. Bylo to neskutečně vtipné a hravé, ale především opravdu napínavé a překvapivé. Nejsem sice v detektivkách tak zběhlá, ale i tak si myslím, že to není prvoplánové a předvídatelné pro většinu čtenářů. Aspoň v to doufám, protože mě to fakt bavilo a nemůžu se dočkat na další Sherlockův případ. Tentokrát to však zkusím číst od prvního dílu, abych v tom nakonec neměla hokej. 4/5

Nezapomenutelná cesta (Nicholas Sparks)
Tuto knihu jsem dostala k Vánocům a měla jsem z ní takovou radost, že jsem se do ní druhý den pustila a rovnou ji celou dočetla. Moc se mi líbila, ale s hodnocením jsem si nebyla jistá. Jelikož to bylo čtivé, bavilo mě to a nakonec i rozplakalo, dala jsem knize nejdříve 4 hvězdičky, ale nebyla jsem přesvědčená, že si to zaslouží, protože jsem si vzpomněla na jiné čtyřhvězdičkové příběhy - a tato kniha na ně úplně neměla. Tři hvězdičky si ale také nezasloužila, na to byla málo obyčejná, tak jsem jí nakonec dala 3,5/5. Byl to působivý příběh, krásně napsaný a já mám Nicholase Sparkse ráda, ale dech mi už dávno berou jiné příběhy.


Rozečtené knihy

Lolita (Vladimir Nabokov)
Od druhého prosince jsem ji ani neviděla. Fakt se mi to líbilo, ale teď na to nemám chuť, tak to ještě nechám asi chvilku spát.

Barva kouzel (Terry Pratchett)
Není to vůbec špatné, ale vůbec se mi to nechce číst. Asi mám momentálně náladu na něco jiného.


TBR
Když sloni pláčou
Už musím...

La Guerre des boutons
Mám půjčeno ze školy, abych zase potrénovala francouzštinu. Navíc jsem na to opravdu zvědavá a chci potom vidět i filmové zpracování.

Pokoj
Už musím...

Vincent van Gogh
Už musím...

Ale momentálně mám největší chuť na toto...

1 komentář:

  1. Zajímavý výběr.

    Pokud byste chtěla dát tipy i dalším (třeba i s odkazem na váš blog), tak Vás možná zaujme: Otázka pro dnešní den - které knihy mě nejvíce oslovily? https://www.facebook.com/zivotniitinerar/photos/pcb.1692458871034443/1692458734367790/?type=3

    OdpovědětVymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.